סייבר
קבוצת האקרים פרסמה מיליון מספרי זיהוי של מכשירי אפל
ההאקרים, מקבוצת AntiSec, שמקורבת לאנונימוס, דלו את הנתונים ממחשב של סוכן ב-FBI אליו פרצו על ידי ניצול פרצה בג'אווה ● לטענת חברי הקבוצה, יש ברשותם פרטים על 12 מיליון מכשירים
פרופ' אמיר אוורבוך, אונ' תל אביב: "האבטחה בעידן הסייבר צריכה להיות דרך הבנת ה-Big Data"
"מי שיודע להבין את ה-Big Data ויש לו את הטכניקות המתמטיות להבין אותו מקבל יתרון איך להילחם במתקפות סייבר בצורה טובה", אמר פרופ' אוורבוך מבית הספר למדעי המחשב של האוניברסיטה ● לדבריו, "הנתונים הם אלה שצריכים להכתיב את האבטחה, אין להביא רכיב אבטחה שלא יודע מה קורה עם הנתונים
אלוף (מיל') עמוס ידלין: "הטרוריסט מהמערה והאנרכיסט מהמרתף לא יכולים להשמיד מדינות בסייבר"
"מרחב הסייבר חדש ודינמי - בכל שנה ממציאים על גביו דברים חדשים ואנחנו נמצאים בתחילתו של תהליך", אמר אלוף (מיל') ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, בכנס השנתי של המכון ● הוא הוסיף, כי "יש לסייבר פנים רבות, אולם קשה לאבחן אותו"
iOS ואנדרואיד – מערכות ההפעלה החביבות על פושעי הסייבר
הפושעים הקיברנטיים מבצעים את תקיפותיהם בעיקר באמצעות מערכות ההפעלה הסלולריות של גוגל ואפל - כך עולה מדו"ח של ענקית אבטחת המידע מק'אפי ● בנוסף, מצביעה החברה על עלייה של 1.5 מיליון במספר הנוזקות שתקפו ברבעון האחרון ועל גידול שחל במספרם של האיומים החדשים, כולל תקיפות כופר, משחיתי דיסקים ותקיפות בוטנט
המטה הקיברנטי הלאומי יתקין רגולציות לתחום הסייבר "בתוך חודש-חודשיים"
"תחום הרגולציה יטופל בקרוב ולצד זאת, אנחנו פועלים להסמכה של חברות אבטחת מידע לתחום", כך חשף רמי אפרתי, ראש אגף בכיר למגזר האזרחי-פרטי במטה הקיברנטי הלאומי שבמשרד ראש הממשלה ● לדבריו, "בסייבר יש מימדים של איום ביטחוני, ריגול צבאי וריגול תעשייתי, והוא עלול לפגוע במשולש ביטחון-כלכלה-חברה" ● הוא כינה את הסייבר "נשק של חלשים" ואמר ש-"פגיעה בגורם אחד יכולה להיות בעלת השפעה ישירה על הכלכלה הישראלית"
חזי כאלו, בנק ישראל: "הבנק הוא היעד מספר אחת לתקיפה, ופגיעה בו נתפסת כאסטרטגית"
"הסייבר הוא עידן חדש, שבו כל התפישות הישנות של אבטחת מידע קורסות. האיום הדיגיטלי נתפס כמספר אחת לחברה, לכלכלה ולממשל", אמר מנכ"ל בנק ישראל ● לדבריו, המימד של לוחמה קיברנטית הולך וגדל, ולכן חלה העצמה והחרפה של מפת האיומים על המגזר הפיננסי ● הסופר הצרפתי גיא-פיליפ גולדשטיין, מחבר "בבל שעת האפס": "גם יחידים מצויים בסכנת היפגעות בסייבר, לא רק ארגונים ומדינות"
מייקל היידן, ראש ה-CIA לשעבר: "לא משנה כמה מהר ממשלות יגיבו לאירועי סייבר – הן לעולם יפגרו"
"מדובר במרחב חדש, שקשה להכיל עליו מושגים וגבולות ממרחבי הים, האוויר, היבשה והחלל", אמר הגנרל בדימוס היידן, שעמד בעבר בראש ה-CIA והסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי ● לדבריו, "למגזר הממשלתי במדינות השונות אין די כוח להבטיח ולאבטח את המימד הקיברנטי כמו שהוא עושה במימד הפיזי" ● הוא ציין ש-"הייתי בכנס בו אמרתי ל-3,000 האקרים: אלוהים ייצר ארבעה מרחבים, בעוד אתם יצרתם את המרחב החמישי, הסייבר - ועשיתם בו מה זה בלאגן'"
יפתח רון-טל, חברת החשמל: "אנחנו חווים 10-20 אלף ניסיונות חדירה ל-IT שלנו מדי יום"
עם זאת, אמר אלוף (מיל') רון-טל, יושב ראש חברת החשמל, "יש לנו עשרות תחנות כוח, כך שאם אחת מהן תיפגע, זה יהיה לא נעים - אך לא נורא" ● הוא דימה את מלחמות הסייבר למאזן האימה שהיה קיים במלחמה הקרה וטען שאין בהן מנצחים או מפסידים ברורים ● רון-טל קרא להאיץ את הקמת המרכז הלאומי הקיברנטי ו-"ליצור דפוס מענה פרו-אקטיבי ולא פסיבי"



