סייבר
האבטחה המקוונת זוכה לעדיפות גבוהה יותר בתקציב החדש של ממשל אובמה
הממשל האמריקני הגדיל את ההוצאה על אבטחת סייבר בשנת הכספים הבאה ב-800 מיליון דולרים בהשוואה לשנה שעברה וכעת הוא עומד על 4.7 מיליארד דולרים ● זאת בעוד שהתקציב הכולל של ארצות הברית קוצץ ב-3.9 מיליארד ● בכוונת הפנטגון להרחיב את "פיקוד הסייבר" - יחידה של האקרים צבאיים שעוסקים ב-"ריגול, מעקב, פיתוח, תחזוקה וניתוח" - ואת המאמצים להגנה על רשתות מחשב
אלי פרנס, פורטינט: "מנוע הגנה אחד לא מספיק כדי להתמודד עם מתקפות סייבר"
"המתקפות הממושכות והממוקדות על עסקים נמצאות במגמת גידול, וראינו את זה במתקפה של אנונימוס השבוע", אמר פרנס, מנהל פעילות החברה בישראל ● לדבריו, "המורכבות של המתקפות והיקפן מביאים למסקנה המתבקשת שמנוע הגנה אחד אינו מספיק - בין אם הוא פיירוול, מנוע מניעת דליפות או מנוע הגנה מפני מתקפות מניעת שירות"
אופיר זילביגר, SECOZ: "מתקפת אנונימוס עשויה להיראות כמהומה על לא מאומה – אך עם נזק עתידי רב"
"התקשורת כבר סיכמה שלא נגרם נזק משמעותי במתקפה האחרונה של אנונימוס, אולם יש לה פוטנציאל אדיר של נזק עתידי", אמר זילביגר, מנכ"ל החברה, בראיון לאנשים ומחשבים לקראת כנס InfoSec2013 ● לדבריו, "אירוע תקיפה אחד הוא לעתים רק בבחינת מסווה ומיסוך של אירוע תקיפה אחר", ויכול להיות שזה מה שהיה במתקפה שאירעה השבוע ● הוא דיבר על המגמות בעולם אבטחת המידע, בהן "זליגה" של אנשים מעולם האבטחה הפיזית לתחום
ה-BSA יוצא במבצע להסדרת תוכנות לא חוקיות במגזר העסקי והציבורי
במסגרת הקמפיין "עסק חוקי" שייערך עד ה-31 במאי, יוכלו מנהלי עסקים לבדוק אם התוכנות שלהם חוקיות - ולהסדיר את עניין הרישוי ללא כל קנס או חשיפה לתביעה ● עיקר החברות שסובלות מנזקי שימוש לא חוקי: מיקרוסופט, אוטודסק, אדובי וסימנטק ● עו"ד נעמי אסיא, BSA: "אף מנכ"ל לא רוצה להיתפס עם תוכנות ללא רישוי ולהיתבע. לרוב קיימת מודעות בקרב הנהלות, ואם מסבים את תשומת לבן הן מוכנות להיכנס להסדרי רישוי"
אנונימוס: "הצלחנו להוריד את ישראל מהאינטרנט" לאחר ששיבשנו את הפעילות של 100 אלף אתרים
אנשי הארגון טוענים שהצליחו לגרום במבצע OpIsrael# נזק בהיקף של יותר משלושה מיליארד דולרים, לאחר שפרצו ל-100 אלף אתרי אינטרנט, 30 אלף חשבונות בנק, 40 אלף פרופילים בפייסבוק ו-5,000 חשבונות בטוויטר - כולם מישראל ● העובדות, לעומת זאת, אחרות – המתקפה כמעט שלא גרמה נזק ● חלק מההאקרים החליטו שלא להשתתף בה מאחר שהיא חלה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה
השב"כ: גל מתקפות הסייבר עדיין נמשך; רמת האירועים – נמוכה
"לא נגרם כל נזק לאתר או לשירות לאזרח באתרי ממשל זמין או בחברות התקשורת המרכזיות", מסר השב"כ והדגיש, כי "אתרים שכן נפגעו הם בעיקר של אזרחים פרטיים אשר מאופיינים ברמת הגנה בסיסית" ● משרד האוצר: היקף המתקפות גדול יותר בהשוואה לאלה שבוצעו במבצע "עמוד ענן"
שי זנדני, מנכ"ל סייברארם: "הפעם יצאנו בזול"
"גל המתקפות הנוכחי על אתרים ישראליים ברשת נראה בינתיים כהתארגנויות מבוזרות של קבוצות האקרים בעלי אמצעים מוגבלים ויכולות לא גבוהות במיוחד", אמר זנדני ● לדבריו, אנשי אנונימוס תקפו בעיקר אתרים קטנים, פרסמו מספרי כרטיסי אשראי לא בתוקף וסיסמאות שנראות מזויפות ● "מדובר בהמשך של התקפות שחווינו בעבר", ציין
אנונימוס נכשל: ההשפעה של החדירות לאתרים הייתה שולית בלבד
חברי הארגון אמנם הצליחו לפרוץ לאתרים ציבוריים דוגמת אלה של התעשייה הצבאית, הכנסת, משרד התמ"ת ומחוז תל אביב של המשטרה, אולם לא קיימו את הבטחתם להשבית את האינטרנט הישראלי ● יחידת ממשל זמין בתקשוב הממשלתי המשיכה לפעול להדיפת המתקפות ונקטה, בין השאר, בפעולות יזומות, כגון ניתובי תקשורת וטיפול בהתקפות מניעת השירות




