ליאו אפותקר, מנכ"ל סאפ, התפטר מתפקידו; יוחלף על ידי שני מנכ"לים משותפים

אפותקר פורש מהתפקיד פחות משנה לאחר שמונה כמנכ"ל יחיד של סאפ ● מחליפיו הם ביל מק'דרמוט, הממונה על חטיבת השטח של החברה, וג'ים הגמן סנאב, מנהלה לפיתוח מוצרים ● לא ברור האם הסיבה לכך היא הטיפול הכושל בבעיות אלה או הביצועים הפיננסיים המאכזבים שהפגינה החברה בשנה האחרונה

סאפ (SAP) הודיעה, כי קיבלה את התפטרותו של מנכ"ל החברה, ליאו אפותקר, וכי את מקומו ימלאו, כמנכ"לים משותפים, ביל מק'דרמוט, הממונה על חטיבת השטח של החברה, וג'ים הגמן סנאב, מנהלה לפיתוח מוצרים.

פרישתו של אפותקר הוכרזה פחות משנה לאחר שמונה לתפקיד המנכ"ל היחיד של סאפ. הוא שימש במשך כשנה כמנכ"ל משותף ביחד עם המנכ"ל הוותיק הנינג קגרמן, ומאז 2002 כיהן כיושב ראש מועצת המנהלים של החברה.

התקופה הקצרה שבה שימש אפותקר כמנכ"ל יחיד התאפיינה בלא מעט בעיות, ובכלל זה קרבות קשים ופומביים על הסכמים לתחזוקה ושירות, עיכובים בהשקת המוצר Business ByDesign כתוכנה במתכונת שירות (SaaS), ולאחרונה גם סכסוך עם גרטנר (Gartner) על הדירוג של SAP BusinessObjects ברביע הקסם (Magic Quadrant).

מההודעה שפרסמה סאפ לא ברור האם מועצת המנהלים סירבה לחדש את חוזהו של אפותקר בשל הטיפול הכושל בבעיות אלה או בשל הביצועים הפיננסיים המאכזבים שהפגינה החברה בשנה האחרונה. עם זאת, אין ספק שהמקור לבעיות שצצו בשנה האחרונה נעוץ עוד לפני תחילת כהונתו של אפותקר כמנכ"ל יחיד.

"ליאו היה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון", אמר אר. (ריי) ואנג, אנליסט מחברת Altimeter Group, ל-InformationWeek. "הוא סייע לקגרמן ליהנות מההצלחה כשהיה מופקד על המכירות, אך הגיע למשרת המנכ"ל כשהשוק היה בשפל, ונאלץ לנווט ספינה שעמדה לטבוע".

אנשי המכירות של סאפ אהבו את אפותקר, אך, לדברי ואנג, הסגנון המחוספס שלו לא קנה לו אוהדים בהנהלה הבכירה של החברה. "השורה התחתונה היא שסאפ זקוקה לאיש טכנולוגיה מיומן בצמרת על מנת ללטש את מפת הדרכים שלה", אמר.

באשר למנכ"לים המשותפים החדשים – מק'דרמוט הוא בעל ניסיון עשיר במכירות ותפעול והוא מצטיין כאיש ביצוע, בעוד שעל הגמן סנאב, שמועסק בסאפ מזה עשרים שנים, יהיה לנווט את פיתוח המוצרים.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב רחבלסקי

    מערכת SAP הינה בעלת העושר הפונקצינאלי הגדול ביותר מבין פתרונות ה ERP אם עובדים נכון ומבינים שהעיקר הוא קבלת התהליכים העסקיים הנדרשים בארגון בפרויקט היישום ולא לדבוק בדרך בה עבד הארגון קודם ליישום מערכת ה ERP , הרי יש מענה כמעט לכל צורך בארגון - ללא פיתוחים , ללא באגים תקופה ארוכה לאחר התחלת העבודה היצרנית , ללא תלות בגורם המפתח ( כאשר מפתחים מערכות) גם בפתרונות של ORACLE ן MICROSOFT העיקרון זהה ,רק ששם יש צורך בפיתוח רב בהרבה ממה שנחוץ ביישום עם מערכת SAP .

  2. תומר

    דני, אם היית עובד בתחום של IT היית מבין כי הטמעה של מערכת מדף לארגון דורשת התאמה והתפשרות על דרישותיהם של המשתמשים מול שימוש בסטנדרט של חברה שיש לה נוכחות עסקית ומחשובית ברוב הארגונים הגדולים ובינוניים בעולם. מערכת SAP הינה מערכת טובה מאוד והכל תלוי במיישם שמיישם אותה בארגון ובאנשי הטכנולוגיה שמטרתם הם לחבר את כל הטוב הזה למערכת קוהרנטית אחת. דני, גם מערכות ה-ERP של אורקל ושל מייקרוסופט מתאפיינות בקשיחות מול רצון המשתמשים ואצלם אף יותר קשה להתאים את המערכת לרצון המשתמש, לרוב בשימוש בפיתוח יקר ומסובך שמעלה את עלות האחזקה של המערכת בקידוד יתר. עם זאת אני מסכים עמך כי הבעיה היא אינה במנכ"ל אלא בגורם אחר. SAP אינה כלי אלא מערכת שלמה, ומי שמסתכל עליה ככלי ולא כפתרון שלם לארגון טועה בהבנתה.

  3. אייל

    לעיתים נידמה שסאפ זה כמו פיריסינג בפיטמה זה מאוד אופנתי -ו"נכון" באירגונים גדולים אבל זה לא הופך את זה לבריאותי, פרקטי, או בעל תרומה אמיתית. אם פעם אחד המנכלים יהיה מספיק גבר ויבצע תחקיר אמיתי- לא יפחד לבדוק את הייתרונות וחסרונות והעלות שלהם הוא יגלה שההוצאות מיחשוב שלו עלו, הגמישות המיחשובית שלו ירדה ובסיכומו של דבר התמורה המיחשובית יצאה מופסדת המלך הוא עירום ..

  4. דני

    חבר אמר לי מזמן כי SAP = SORROW AND PAIN, כנראה לאחר שהרבה התחילו להבין כמה הכלי הזה הנו גרוע הופנו האצבעות בתוך החברה למנכ"ל ושלחו אותו כשעיר לעזאזל. הבעיה אינה מנכ"ל כזה או אחר, אלא הכלי והתאמתו למציאות העסקית הקיימת בארגון שהנה קשה עד בלתי אפשרית,וכל פתרון SAP שנוסה עד היום אילץ את המשתמשים להתפשר על דרישותיהם ולכן ברובם נכשלו.

אירועים קרובים