הודו: סלולריים בלי מספר זיהוי ייחסמו לשיחות

למכשיר הסלולרי שלכם אין IMEI? לא תוכלו לבצע שיחות בהודו - כך קבעה הממשלה המקומית ● ההחלטה - בעקבות פיגועי הטרור שאירעו במדינה לפני כשנה, בהם השתמשו טרוריסטים במכשירים סלולריים שלא היה להם מספר זיהוי, מה שהקשה על כוחות הביטחון ● המהלך עתיד לחבל גם בגניבות של טלפונים סלולריים, שייהפכו כעת לחסרי ערך

איך לא חשבו על זה אצלנו? בעקבות החלטת הממשלה בהודו, החלו מפעילות הסלולר בהודו לחסום מיליוני מכשירי סלולר שאין להם מספר זיהוי (IMEI, ר"ת International Mobile Equipment Identity) תקף.

מספר הזיהוי הייחודי לכל מכשיר מוסיף שכבת נתונים נוספת, המאפשרת לכוחות ביטחון לקשר בין שיחות של מנויים סלולריים למכשירים שהם מחזיקים. הנושא הפך חשוב במיוחד לאחר פיגועי הטרור שאירעו בהודו לפני כשנה, בהם השתמשו טרוריסטים במכשירים סלולריים שלא היה להם מספר זיהוי, מה שהקשה על החוקרים לקשר בין מספרי הטלפון שבוצעו מהם השיחות.

לאחר החלטת הממשלה, ביצעו המפעילות ההודיות תוכנית רישום של מספרי הזיהוי של המכשירים, וכעת, מי שמחזיקים מכשירים שאין רישום שלהם – לא יוכלו לבצע מהם שיחות. מובן שגם מכשירים גנובים שהוכנס אליהם כרטיס SIM שאינו מקושר אליהם – לא יפעלו.

בקרוב אצלנו?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים