מכירות סמארטפונים ברבעון השלישי: כמעט שיא

על פי IDC, חל גידול ממוצע של 6.8% ברבעון המדובר, עם מכירות כמעט שיא של 355.2 מיליון מכשירים במהלך הרבעון ● מספר זה מייצג את הרבעון השני החזק ביותר אי פעם למכירות סמארטפונים

התאוששות בשוק הסמארטפונים ב-2021. צילום: BigStock

משלוחי הסמארטפונים ברבעון שהסתיים בספטמבר 2015 זכו לקפיצה גדולה, לפי חברת המחקר, IDC. מכשירי ה-iPhone ומכשירים של וואווי (Huawei) הסינית היו להיטים ברבעון הזה, לפי הממצאים.

לפי המחקר, אפל (Apple) מכרה 48 מיליון מכשירי iPhone ברחבי העולם במהלך הרבעון האחרון – עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. וואווי מכרה 26.5 מיליון סמארטפונים, ומבחינתה זהו זינוק של 61% לעומת השנה הקודמת. שתי החברות תפסו, בהתאמה, את המקום השני והשלישי ברשימת יצרניות הסמארטפונים המובילות, אחרי סמסונג (Samsung) הדרום קוריאנית במקום הראשון, שמכרה אמנם 84.5 מיליון מכשירים, אך מבחינתה זהו גידול של 6% בלבד, מתחת לגידול הממוצע בשווקים, והשיגה נתח שוק של 23.8% (לעומת 23.9 ברבעון המקביל אשתקד). גם לנובו (Lenovo), שרכשה את מוטורולה מוביליטי, ושיאומי (Xiaomi) הסיניות זכו להיכנס לרשימת חמש המובילות, ותפסו ברבעון האחרון נתח שוק של 5.3% ו-5.2%, בהתאמה.

בסך הכל, טוענת IDC, כי חל גידול ממוצע של 6.8% ברבעון המדובר, עם מכירות כמעט שיא של 355.2 מיליון מכשירים במהלך הרבעון. מספר זה מייצג את הרבעון השני החזק ביותר אי פעם למכירות סמארטפונים.

תוצאות המחקר הזה הוא בשורה טובה ליצרניות הסמארטפונים, שמנסות לפתות את הצרכנים בשווקים רוויים של צפון אמריקה ואירופה ובכלכלה הצומחת לשעבר של סין. נראה היה שמורגשת בשווקים עייפות מסמארטפונים, בהתחשב בכך שהדגמים החדישים של המכשירים המובילים הציגו רק שדרוגים ולא שינויים מרחיקים לכת שמושכים משתמשים.

מנגד, יש גם משתמשים רבים שמעוניינים בסמארטפונים בינוניים.

"הרבעון השלישי הדגיש את מכשירי הדגל, כשכל יצרנית מנסה לבדל ולהצטיין הן בהיבט התכונות והן בהיבט העיצוב", ציין אנתוני סקארסללה, מנהל המחקר לטלפונים ניידים ב-IDC. "מכל מקום", הוא הוסיף, "למרות מכשירי הקצה הגבוה ה'זוהרים', אנו צופים גידול של מכירות במכשירי ביניים במקום מכשירים זולים, בייחוד בשווקים הצומחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים