שיתוף פעולה היסטורי: אפל ויבמ יפתחו יחד אפליקציות לעולם המובייל הארגוני

החברות ישלבו את יכולות ה-Big Data והניתוח האנליטי של יבמ עם מכשירי ה-iPhone וה-iPad של אפל, כדי "להתניע שינוי עסקי כולל על ידי טכנולוגיות מובייל" ו-"לעצב מחדש את אופן העבודה בארגונים"

מימין: טים קוק, מנכ"ל אפל, וג'יני רומטי, יו"ר, נשיאת ומנכ"לית יבמ

אפל (Apple) ויבמ (IBM) ישתפו פעולה בפיתוח אפליקציות עסקיות המיועדות לעולם העבודה הניידת בארגונים, כך הודיעו טים קוק, מנכ"ל אפל, וג'יני רומטי, יו"ר, נשיאת ומנכ"לית יבמ. שיתוף הפעולה יתבסס על שילוב יכולות ה-Big Data והניתוח האנליטי של הענק הכחול עם עולם מכשירי ה-iPhone וה-iPad של אפל.

בהודעת שתי החברות נמסר כי שיתוף הפעולה הבלעדי עליו הן חתמו "נועד לעצב מחדש את אופן העבודה בארגונים ולהתמודד עם אתגרים מרכזיים הניצבים בפני תעשיית מכשירי הקצה הניידים". היעד שמוצג בהודעה הוא "התנעת שינוי עסקי כולל על ידי טכנולוגיות מובייל".

יבמ ואפל יפתחו קטגוריה חדשה ובה יותר מ-100 פתרונות ייעודיים למגוון מגזרי משק ותעשייה, ובכלל זה אפליקציות חדשות למכשירי iPhone ו-iPad. סביבת MobileFirst של הענק הכחול עבור iOS תציע "אפליקציות המפותחות במיוחד לעסקים". אלה יתמקדו בין השאר בתחומי תעשייה ובבעיות עסקיות מוגדרות בעולמות הקמעונות, שירותי הבריאות, הבנקאות, הנסיעות, התיירות והתובלה, התקשורת והביטוח. "כך, חברות ועסקים יוכלו להגיע לרמות חדשות של יעילות ולשפר את שביעות רצון הלקוחות, מהר יותר ובתהליך קל יותר מאי פעם", מסרו שתי החברות.

בנוסף, יבמ תציע שירותי ענן המותאמים ל-iOS, ובכלל זה שירותי ניהול מכשירי קצה, אבטחה, ניתוח אנליטי ושילוב כלי מובייל במערכות מיחשוב ארגוני.

שיתוף הפעולה יכלול גם שירות חדש תחת המותג AppleCare, שיאפשר תפירת פתרונות מותאמים לארגונים ותמיכה בהם. השירות יציע סיוע במתכונת 24/7 של קבוצת שירות הלקוחות של אפל, בשילוב עם שירותים באתר הלקוח שיספקו מומחי יבמ. בנוסף, הענק הכחול יציע חבילות שירות ומוצרים חדשים שיאפשרו שפעול מכשירים, ניהול אספקה וניהול מערכות.

מה כל חברה מביאה לשיתוף הפעולה?
יבמ מביאה לשיתוף הפעולה את יכולותיה בתחומי ה-Big Data והניתוח האנליטי, עם יותר מ-100 אלף יועצים, מומחי תעשייה ומפתחי תוכנה. אפל תישען על ניסיונה בבניית חוויית משתמש ייחודית, המשלבת חומרה ותוכנה יחד עם הפלטפורמה למפתחים וקהילת המפתחים שפועלת בסביבת iOS.

החברות ישתפו פעולה גם בתחום מכירות המכשירים: במסגרת ההסכם להפעלת סביבת MobileFirst ל-iOS תמכור יבמ ללקוחות עסקיים שלה ברחבי העולם מכשירי iPhone ו-iPad עליהם מותקנים הפתרונות.

קוק אמר כי "iPhone ו-iPad הם המכשירים הניידים הטובים בעולם, והם שינו את האופן שבו עובדים אנשים. יותר מ-98% מחברות פורצ'ן 500 (Fortune 500) ו-92% מ-500 החברות הגדולות בעולם משתמשות במכשירי iOS". הוא ציין כי "בפעם הראשונה, אנחנו מגישים לקצות אצבעותיהם של משתמשי iOS את היכולות המוכרות של יבמ בתחום הניתוח האנליטי של Big Data, תוך פתיחת אפשרויות נרחבות בשוק בפני אפל. זהו צעד רדיקלי לארגונים ומשהו שרק אפל ויבמ מסוגלות לספק".

רומטי ציינה כי "יישומי מובייל, בשילוב עם תופעות ה-Big Data והענן, משנים את עולם העסקים ואת התעשייה שלנו באופן היסטורי. הם מאפשרים לאנשים להגדיר מחדש את העבודה, תחומי התעשייה שלהם ומקצועותיהם. הברית עם אפל תישען על המומנטום של יבמ בהבאת חידושים אלה אל לקוחותיה בכל העולם, ותמנף את עמדתה המובילה של יבמ בתחומי הניתוח האנליטי, הענן, התוכנה והשירותים".

יצוין כי בנוסף על הפתרונות שיותקנו באתר הלקוח, יהיו כל הכלים והשירותים החדשים זמינים גם בסביבת Bluemix – פלטפורמת הפיתוח של יבמ לעולם הענן, ובשוק יישומי הענן שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים