פודקאסט אנשים ומחשבים: כך מכשירים עובדים לעידן הדיגיטלי

ד"ר ערן גל, ראש התוכנית לתואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT, וארכיטקט למידה בחברת הסטארט-אפ אלביישן, מספר בפרק נוסף של פודקאסט אנשים ומחשבים כיצד נעשית ההכשרה הפנים ארגונית כיום, ומה

ד"ר ערן גל, ראש התוכנית לתואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT, וארכיטקט למידה בחברת הסטארט-אפ אלביישן.

הטרנספורמציה הדיגיטלית שהארגונים מיישמים מציבה אותם בפני אתגר לא פחות חשוב: הכשרת העובדים והתאמת המקצועות שלהם למציאות החדשה. לעיתים זה כרוך בצורך בשנוי של 360 מעלות במקצוע שלהם אם הוא נמנה עם אותם מקצועות שהתחזיות אומרות שהם ייעלמו מהעולם. שיטות ההכשרה עברו מהפכה דיגיטלית גם הן, וכיום מרבית תהליכי הסבה והכשרה של עובדים נעשים באמצעות כלים דיגיטליים, בערוצי וידיאו ומדיות דיגיטליות, והכי משמעותי – כבר אין צורך לבזבז ימי עבודה ביציאה להשתלמויות מחוץ לארגון, תופעה שהמעסיקים מעולם לא אהבו, בלשון המעטה.

ד"ר ערן גל, ראש התוכנית לתואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה ב-HIT, וארכיטקט למידה בחברת הסטארט-אפ אלביישן (Elevation), מספר בפרק נוסף של פודקאסט אנשים ומחשבים כיצד נעשית ההכשרה הפנים ארגונית כיום, ומהו התפקיד אריכטקט למידה ארגונית.

מגיש: יהודה קונפורטס. עורך: אורי אלון.

הסבר בבקשה בקצרה מהי טכנולוגיית למידה ולאן הולכים בוגרי התואר.

"טכנולוגיות למידה זה תהליך למידה שמלמד את העובד לרכוש מיומניות חדשות במקצוע שלו באמצעים דיגיטליים. בוגר התואר משתלב בארגון, והוא בודק מה הם צורכי הארגון ואיך מכשירים את העובדים

התחום של הלמידה הוא רחב, ומשויך לעולמות של משאבי אנוש ומחלקות הדרכה. הבוגרים עוסקים בתכנון מערך ההכשרה והלמידה הארגונית, שלא נפסק אף פעם. יש גם עשרות ספקים שמספקים תוכנות וכלים לארגונים".

מה משמעות התפקיד ארכיטקט למידה?

בארגונים יש כיום תפקיד שנקרא ארכיטקט תוכנה, שתפקידו להסתכל על כל הארגון, לייעץ לו מה נכון ללמוד ובאילו כלים, וזה משמש את מנהלי ההדרכה ומשאבי האנוש. אנחנו נמצאים בעידן שבו מקצועות משתנים כל הזמן, מכונות חכמות תופסת יותר תפקידים מסורתיים גם בארץ, והמטרה היא לאפשר לעובד ללמוד בעצמו וקרוב מאוד לסביבת העבודה שלו".

הארגונים אינם אחידים. איפה זה בא לידי ביטוי?

הלמידה בעזרת כלים דיגיטליים קיימת במגזר הפיננסי, לדוגמה, שם העיסוקים משתנים ועובדים צריכים להכיר הרבה מאוד יישומי דטה. תפקיד ארכיטקט הלמידה הוא לזהות קבוצות, להגדיר מה הצרכים שלהן ובהתאם לזה לתכנן את מסלול ההכשרה שלהן, שהוא מגוון".

מה עושה חברת אלביישן?

"החברה היא סטארט-טפ שהוקם לפני שבע שנים על ידי יזם פרטי, שראה את הקושי של החברות להכשיר עובדים בעולמות הטק. אנחנו מסייעים לארגונים לבצע את כל התהליך של תכנון ההכשרה, הלמידה וגם היישום אם צריך. אנחנו עובדים עם תעשיות הטק, ארגוני בריאות, בנקים וכל ארגון גדול שזקוק להכשרת עובדים לתפקידים חדשים".

כיצד מתמודדים עם האתגר של קושי בגיוס ג'וניורים בגלל חוסר ניסיון?

"זוהי תופעה מוכרת. לדעתי עולם הגיוס עובר שינויים בתהליכי הגיוס ובקריטריונים. כיום מקובל לבדוק מה העובד מסוגל לעשות לאותה משימה שהוא מועמד אליה. התואר והידע שלו הופכים פחות רלוונטיים, ואז גם ניתן לקלוט בוגרי אקדמיה, שמבינים שהתואר הוא רק התחלת המסע שלהם והם חייבים לדעת ללמוד כל הזמן".

לפודקאסט המלא

https://omny.fm/shows/people-pc/258/embed"

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים