אפליקציה מזויפת של ווטסאפ "כיכבה" בחנות של גוגל

יותר ממיליון איש הורידו מ-Play Store את היישום, שכונה Update WhatsApp Messenger, ובכך חשפו את עצמם להורדת תוכנות למכשיר שלהם ● האפליקציה הוסרה רק לאחר שזוהתה על ידי משתמשים והפילה רבים בפח

עוד אפליקציה נגועה, שהוסרה. Google Play

גרסה מזויפת של אפליקציית המסרים המידיים המפורסמת ווטסאפ (WhatsApp) הורדה יותר ממיליון פעמים מ-Google Play לפני שהוסרה בסוף השבוע. הגילוי מעיד, שוב, על כך שהחנות של גוגל (Google) עדיין מלאה באפליקציות זדוניות שמתחזות ללגיטימיות.

אפליקציית האנדרואיד (Android) המזויפת, שכונתה WhatsApp Update Messenger ושאף קושטה בלוגו המקורי של ווטסאפ, זוהתה על ידי משתמשים ב-Reddit, שהתריעו על כך שהיא מכילה מודעות ומסוגל להוריד תוכנה למכשירי המשתמשים.

האפליקציה המזויפת, שהציגה עצמה כיישום המקורי והפופולרי שבבעלות פייסבוק (Facebook), הוסרה בינתיים מהחנות, אבל רק לאחר ש-"זכתה", כאמור, ליותר ממיליון הורדות. מספר זה, אגב, אינו מהווה כל תחרות ליישום המקורי, שמתגאה בכמיליארד הורדות עד כה.

מי שניצב מאחורי האפליקציה הצליח לגרום לה להיראות כאילו היא יישום אותנטי מבית חברת ווטסאפ. ההבדל הדק (בריווח) היה כמעט בלתי ניתן לגילוי למשתמש הממוצע, וכמובן שמשתמשים שמקבלים עדכונים אוטומטיים באמצעות ווטסאפ האמיתי לא הושפעו.

החנות של גוגל – אזור טרף קל עבור האקרים

זו ממש לא הפעם הראשונה שגוגל נאלצת לנקות אפליקציות זדוניות מזויפות מה-Play Store שלה.

במרץ האחרון, ולא בפעם הראשונה, התגלו בה 13 אפליקציות זדוניות, שניסו לגנוב את פרטי הכניסה של משתמשים באינסטגרם (Instagram). אפליקציות גניבת הפרטים הופיעו ב-Google Play ככלים לניהול או להגדלת מספר העוקבים באינסטגרם. במאי האחרון הוסרו מהחנות 41 אפליקציות נגועות בנוזקות מהחנות, ובאוגוסט האחרון הגיעו הדברים לשיא כשגוגל הסירה ממנה מאות יישומים, בעקבות אזהרה של חוקרים מכמה חברות אבטחת אינטרנט, שגילו שהם מזיקים למכשירים ניידים ומשמשים למתקפות DDoS. באותו החודש נדרשה גוגל לניקוי החנות מסכנות אבטחה שלוש פעמים בזו אחר זו.

נראה ש-Google Play הפכה לאזור של טרף קל עבור האקרים שמעוניינים לפגוע במשתמשים בדרכים שונות ומשונות. עושה רושם שגוגל תצטרך לעשות בעתיד הקרוב שינוי דרמטי באופני הסינון שלה לאפליקציות המוצעות דרכה, אחרת היא עלולה לאבד את אמון הציבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים