Lenovo Legion Y25f-10: מסך שמתאים גם לביזנס וגם לפלז'ר

המסך החדש של לנובו אמנם לא זול, אבל בהחלט רב תכליתי ● הוא כולל תמיכה בטכנולוגיית Radeon FreeSync, תזוזה על כל ציר אפשרי, עיצוב מעודכן לצמצום שוליים ומחשבה יתרה על גיימרים

Lenovo Legion Y25f-10. צילום: יח"צ

שוק ה-PC, רבים אומרים, חייב את ההתעוררות היחסית שלו בשנתיים האחרונות לעולם משחקי המחשב. יותר נכון, לכך שמשחקי מחשב, בעיקר, הופכים לסוג של ספורט בו קבוצות של שחקנים מקצוענים שזו מחייתם, מתחרות זו מול זה כדי לזכות בפרסים שהולכים וגדלים. ה-eSports מושך גם יותר ויותר אוהדים שממלאים כל אולם בו נערכים קרבות הצמרת בליגות המשחקים השונות.

האם כל אמא יהודייה תרצה שהבן שלה יהפוך לשחקן משחקי מחשב מקצועי? קשה להאמין שזה יקרה בקרוב, אבל יצרניות מחשבים הן לא אימהות. הן רוצות למכור ולא רק מחשבים, אלא קו מוצרים הכולל עכברים, מקלדות וגם מסכים. כל יצרנית מכובדת כבר מחזיקה מותג משחקים. ובלנובו (Lenovo) קוראים למותג המשחקים Legion ותחת המותג הזה היא שחררה את המסך Y25f-10, מסך בגודל 24.5 אינץ' שמהר מאוד מגלים שמשחקים או לא משחקים, הוא מתאים לכל שימוש שצריך בשוק ויותר.

התנועה על כל הצירים חלקה ויציבה

ולמה יותר? כי אחד האלמנטים המרכזיים של המסך הזה הוא תזוזה על כל ציר אפשרי כמעט שקיים באופן מכני, כשהתזוזה הבולטת ביותר היא אפשרות סיבוב על הציר האופקי ב-90 מעלות כדי לעבוד עליו לאורך. בעולם משחקי המחשב אין ולא תהיה כנראה סיבה אמיתית לסובב מסך לאורך. לעומת זאת, זו יכולת שעשויה למצוא חן עד מאוד בעיני מעצבים גרפיים לסוגיהם, מפתחי אתרים ואפילו מתכנתים שזקוקים ביותר מתרחיש אחד ליכולת הזו כדי להציג את התמונה הגדולה שלהם.

על הציר האנכי מסתובב המסך בטווח שבין 30 מעלות שמאלה עד 30 מעלות ימינה ועל אותו ציר אפשר להזיז אותו למעלה ולמטה על טווח של 1.1 מטר מהקצה העליון עד התחתון של הרגל. מבחינת הטייה אופקית, טווח התנועה הוא בין 5 מעלות קדימה עד 22 מעלות לאחור. בשורה התחתונה, בהיבט הזה קל מאוד למצוא את נקודת המבט הנכונה עם Legion Y25f-10 וממש בלי להתאמץ כי התנועה על כל הצירים חלקה ויציבה.

אבל נקודת המפתח האמיתית היא תמיכה בטכנולוגיית Radeon FreeSync של AMD. מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת לסנכרן באופן אוטומטי את קצב הרענון של המסך לקצב הפריימים של מה שמוצג על המסך וכמובן שבראש ובראשונה הכוונה היא למשחקים. התדר יכול לנוע בין 33 ל-144 הרץ, אם כי ברוב המקרים הוא כנראה יהיה מעל ל-120 הרץ. ההתאמה הזו בין שני הצדדים אמורה למנוע תופעות של גמגום שנראות כמו קפיצות פריימים ובעיות של 'קריעת תצוגה’ בהן נראה כאילו חלקים בתמונה הכוללת אינם מוצגים במקום הנכון. אנימטורים דיגיטליים מכירים את התופעה הזו די מקרוב.

הבעיה היא כמובן שכדי ליהנות מהיכולת הזו יש צורך במחשב בו מתקן כרטיס תצוגה של AMD. בכל מקרה, התמיכה ב-FreeSync כבר משולבת כמעט בכל כרטיסי התצוגה וברוב המעבדים המשולבים של AMD, בוודאי אם הם נרכשו בשנתיים האחרונות. מנהל ההתקן של הכרטיס אמור לזהות באופן אוטומטי ש-Legion Y25f-10 תומך ב-FreeSync.

עיצוב עם דגש על צמצום שוליים ככל האפשר

אחד הדברים המעניינים במסך הוא העיצוב שלו שבהחלט מעודכן ומדבר ישירות עם הנטייה בשוק המחשוב לצמצם שוליים ככל האפשר, בדיוק כמו בטלפונים. למעשה, במראה מקדימה קשה לראות את המסגרת, להוציא בחלק התחתון של המסך. בשלושת הצדדים האחרים המסגרת היא בעובי של מילימטר ועוד חצי לכל היותר.

הסיבה שהמסגרת יחסית עבה למטה היא לא הצורך לאכלס את הלוגו הגדול של לנובו, שכמובן מוגש בצבע אדום על רקע הצבע האפור הכהה הכללי של המסך כפי שמקובל בשוק המשחקים, אלא כפתור השליטה בהגדרות המסך באופן שמקל על הגישה לתפריטים השונים. כל כפתור, להוציא כפתור ההפעלה/כיבוי, מוביל ישירות לתפריט הגדרות כלשהו. למסך יש כמה וכמה מצבי תצוגה מוגדרים מראש שקל מאוד לעבור ביניהם וגם קל מאוד לשנות את הגדרות ברירת המחדל שלהן. בכל מקרה, אם משהו לא מתפקד כמו שצריך אפשר למצוא גם את האפשרות לאתחול המסך להגדרות ברירת המחדל שלו.

תיבת החיבור הראשית מאחור מחולקת לשניים. בצד שמאל נמצא חיבור המטען הקטן יחסית שמגיע עם כבל שבקצהו חיבור בסגנון USB וכן חיבור HDMI 1.4 וחיבור DisplayPort 1.2. הצד הימני מיועד לחיבורי המידע למחשב עם חיבור USB 3.0 רגיל. זאת, לצד חיבור נוסף שמאפשר להפוך את המסך לרכזת USB לטובת תיבת חיבורי USB, שנמצאת בצד יחד עם ידית קטנה ניתנת לשליפה להנחת אוזניות.

המסך מציע רזולוציית FHD עם בהירות של 400 ניטים, יחס ניגודיות קבוע של 1,000:1 שבא לידי ביטוי בשחור נקי בתצוגת הבדיקה. המסך תומך גם במצב OverDrive, שאמור לזרז עוד יותר את קצב השתנות הצבע, אבל האמת שלא ממש יש סיבה להשתמש בו כי זמן התגובה של אלפית שנייה מאפור לאפור מספק.

אם המחשב שלכם מצויד בכרטיס מסך או מעבד AMD שתומכים ב-FreeSync, אז Lenovo Legion Y25f-10 הוא מסך שמתאים לכל תרחישי העבודה שלכם, וגם הבילוי. הוא לא זול, כ-1,100 שקלים, אבל בהחלט רב תכליתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים