השימוש ב-Windows 7 ו-8.1 במחשבי PC חדשים הופסק ללא התראה

מדובר, לדעת מומחים, בעוד חוליה בשרשרת השינויים שעורכת מיקרוסופט על מנת להעביר את כל המשתמשים במוצריה, ובעיקר חברות וארגונים, ל-Windows 10

לא מעדכנים? לא מקבלים. Windows עושה צרות

מיקרוסופט (Microsoft) מחוללת שינוי די דרמטי במדיניות התמיכה של מערכת ההפעלה שלה. ללא הודעה מוקדמת החלו לאחרונה גרסאות ישנות יותר של Windows לאבד את התמיכה בהם במחשב חדשים.

מעכשיו אין יותר אפשרות להפעיל את Windows 7 או 8.1 Windows במעבדי Skylake או במעבדים מתקדמים יותר. מדובר, לדעת מומחים, בעוד חוליה בשרשרת השינויים שעורכת מיקרוסופט על מנת להעביר את כל המשתמשים במוצריה, ובעיקר חברות וארגונים, ל-Windows 10.

יש הטוענים כי מיקרוסופט היא בעצם קורבן של עצמה בכל הנוגע במערכת ההפעלה החדשה שלה, שכן לקוחות רבים דבקים ב-Windows 7 כי היא מערכת ההפעלה טובה במיוחד. זאת אולי הסיבה לכך שלענקית הטכנולוגיה לא נותרה ברירה אלא לנקוט בכל דרך אפשרית בכדי להביא מנהלי IT בחברות וארגונים לבצע סוף סוף את המעבר המיוחל, ומכאן נובעת ההודעה על הפסקת התמיכה הנוכחית.

בעבר היה נהוג תמיד שארגונים יכולים לקנות את החומרה העדכנית ביותר ובמקביל להמשיך להשתמש במערכת הקיימת עד שהגיע הזמן המתאים מבחינתם לעדכון גרסאות כללי. אבל במהלך האחרון שלה משנה מיקרוסופט מסורת קבועה, והיא עושה זאת ללא אף אזהרה מוקדמת, דבר שבטוח יגרום ללא מעט מנמ"רים לתהות ברוגז על מה לעזאזל חשבו החבר'ה מרדמונד.

מנמ"רים – חובה עליכם Windows 10

בשינוי במדיניות התמיכה ארוכת השנים שלה, מציבה למעשה מיקרוסופט תנאי חדש – מחשבים המבוססים על מעבד חדש יפעלו רק עם Windows 10. מבחינה היסטורית, מחזור חיי התמיכה של מיקרוסופט הציע בעבר עשר שנים נדיבות של תמיכה בכל מהדורה של Windows, ולאור הנוהג הקודם מדובר ללא ספק בשינוי מדיניות מהותי. בסדרת "הבהרות" מטעמה בנושא הודיעה החברה כי תמיכה במערכות Windows 7 ו-8.1 Windows תהיה זמינה רק בעבור "דורות קודמים של סיליקון".

נכון לעכשיו, מכשירים חדשים המבוססים על Skylake חייבים להריץ Windows 10, אבל מיקרוסופט הודיעה כי "נפרסם רשימה של התקני Skylake חדשים ספציפיים שנתמוך בהם גם עם Windows 7 ו-Windows 8.1". אלא שגם את הג'סטה הזו מבטיחה החברה למשך 18 חודשים בלבד.

משמעות הדברים אינה ש-Windows 7 ו-8.1 Windows כבר לא נתמכות כלל. שתי מערכות ההפעלה ימשיכו לקבל עדכונים עד שנת 2020 ו-2023 בהתאמה. אבל הדבר יקרה רק אם אתם משתמשים בחומרה שהייתה זמנית. המעבדים הנוכחיים של אינטל (Intel) – בני הדור השישי הידועים בשם Skylake – יהיו הראשונים שלא יתמכו באף אחת מהגרסאות הישנות יותר. עדיין ניתן יהיה לקנות חומרת מחשב ישנה. הדור האחרון של מעבדי אינטל שייתמכו נקרא Broadwell, ואלה עדיין זמינים לציבור באופן נרחב.

ארגונים לא ממהרים לעדכן מערכת הפעלה

ככל הידוע בשוק הפרטי מרבית הלקוחות נוטים לעבור למערכות הפעלה חדשות מהר יחסית. יותר מ-200 מיליון מערכות מחשב פעילות מריצות כבר כיום את Windows 10. מצד שני, דווקא השוק הארגוני מפגין שמרנות ואולי אפילו נאמנות בכל הנוגע למערכות ההפעלה שהוא מעדיף. זאת אומרת שחברות וארגונים לא מיהרו גם לאמץ את ה-Windows 10.

יש לתופעה מספר הסברים וביניהם ניתן לציין את הצורך להעביר רבבות מחשבים מסוגים שונים שנמצאים בתוך הארגון את תהליך התקנת המערכת, שגוזל זמן רב ומשאבים; בנוסף נדרשת לפעמים הדרכת עובדים על תפעול המערכת העדכנית; קיים צורך בסנכרון של התוכנות הארגוניות הייעודיות מול מערכת ההפעלה החדשה; ולא פחות חשוב – העניין עולה לרוב כסף רב לארגון.

מיקרוסופט החליטה כנראה לעשות מעשה במיוחד כדי להאיץ בחברות ובארגונים. החברה מרדמונד שלחה הודעה רשמית ומנומקת שבה נכתב כי מחשבים שמריצים מעבד Skylake של אינטל שפועל על מערכת Windows 10 נהנים מאורך של עד פי שלושה יותר בחיי הסוללה ובנוסף הם מגיעים לביצועים גרפיים טובים פי 30 מאשר אלו שהיו מגיעים אליהם (אותם המחשבים עם אותם מעבדי Skylake) בפעולה עם Windows 7. החברה הוסיפה והסבירה כי במצב החדש יהיו המחשבים גם מאובטחים יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים