יבמ וקמא-טק: מתכנתים ומתפללים

האקתון לפיתוח יישומים המשלבים בינה המלאכותית נערך לבני הקהילה החרדית בשיתוף יבמ וארגון קמא-טק לשילוב חרדים בהיי-טק • בין המיזמים המנצחים: אפליקציית תיירות, צ'אט ללימוד שפה ורכב ביטחון אוטונומי

21/08/2018 13:18

האקתון לפיתוח יישומים שונים המשלבים עולמות בינה מלאכותית תוך שימוש ב-API של יבמ ווטסון נערך לאחרונה ביוזמת ארגון קמא-טק הפועל לשילוב חרדים בהיי-טק והענק הכחול.

מעל 150 מתכנתים ומתכנתות מהמגזר החרדי השתתפו באירוע, שנמשך 24 שעות רצופות. יבמ העמידה לרשות המשתתפים גישה פתוחה לשימוש בווטסון ולכלי ענן נוספים, כמו גם צוות של מנטורים ומומחים שהדריכו וסייעו למשתתפים.

עם זריחת החמה במהלך האירוע, נערכו במקום תפילות, סעודות, כולל צ'ולנט בחצות הלילה ואף סליחות ותקיעת שופר לרגל חודש אלול.

חבר השופטים כלל את דניאל מלכה, מנכ״ל יבמ ישראל; משה ליכטמן, מנכ״ל מיקרוסופט לשעבר וכיום שותף בקרן ההון סיכון Israel Growth Partners; ליאור גולן, מנהל הטכנולוגיות של טאבולה; אירית ישראלי כהנא,  השותפה המנהלת של אפטרדוקס, ואבי ויזל מנהל קשרי המפתחים ביבמ ישראל,

לאחר 24 שעות תכנות רצופות הציגו 16 צוותים את המיזמים שיצרו. חבר השופטים בחר את המיזמים ובחר בארבעה מהם כזוכים.

צוות קמא-טק עם חבר השופטים.

צוות קמא-טק עם חבר השופטים.

שילוב נשים וגברים חרדים בקדמת ההיי-טק הישראלי

במקום הראשון זכו שרי קוגן ואיציק אשכנזי אשר פיתחו אפליקציה לתכנון טיול המאפשרת לערוך צ'אט בשפה טבעית תוך שימוש ביכולות הבינה המלאכותית של ווטסון. "הוא מבין מי אתה ומה אתה אוהב לעשות ומרכיב לך טיול לפי האישיות שלך, בדיוק כמו שהיית מתייעץ עם חבר אנושי שמכיר אותך משכבר הימים", אמרו המשתתפים.

במקום השני זכו אפי דומב, יענקי בידרמן וידידיה זולצבכר אשר פיתחו רכב ביטחון אוטונומי קטן שמסתובב באירוע, מצלם את הנוכחים ומזהה מי הינו אורח מוזמן ומי לא ושולח התראות בטיחות למארגני האירוע.

במקום השלישי, שקיבל ניקוד כמו המקום השני, זכה דוד פונברשטיין, אשר פיתח צ'אט שמלמד שפה, מזהה אילו מילים הלומד מכיר ואיזה לא ומשוחח עימו רק במילים שהוא מכיר. בנוסף, ככל שהמשתמש לומד מילים חדשות, המערכת מתקדמת עמו.

במקום הרביעי, שהיה גם חביב השופטים, זכו ברכה אסולין, חני שפינר ודודי שליסר אשר פיתחו יכולת סינכרון של חשבון אינסטגרם להצגת בגדים מועדפים על המשתמש מרחבי האינטרנט, כך, למשל, משתמשת הרשת החברתית יכולה לסנכרן חשבון אינסטגרם כלשהו, למשל של הנסיכה קייט מידלטון, ואלגוריתם יפענח איזה סוג בגדים היא אוהבת ללבוש ובהתאם לכך יציג לה מרחבי האינטרנט אופנה המתאימה לטעמה האישי.

דניאל מלכה, מנכ"ל יבם ישראל, ציין בסוף האירוע לטובה את הרמה הטכנולוגית הגבוהה של היישומים שפיתחו המשתתפים והוסיף שהתפעל במיוחד מההתלהבות והיצירתיות שהצוותים השונים גילו. מלכה הוסיף כי זהו רק צעד ראשון של שיתוף פעולה בין הענק יבמ לבין ארגון קמא-טק, לפעול למען שילוב של נשים וגברים חרדים בקדמת ההיי-טק הישראלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים