"לארגון פיננסי יש צורך בפיתוח מיומנות כדי שיוכל להסתמך על סטארט-אפ"

20/08/2018 11:13
אוהד מימון, סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי ואסטרטגיה ב-MAX מבית לאומי קארד. צילום: רפי דלויה

"עולם החדשנות הולך ויורד מלהיות מילת באזז והופך להיות יותר ויותר מבוסס. היום לא מספיק רק להראות שאתה אומר שישנה חדשנות אלא גם חשוב להבין מה האפקט שהחדשנות יוצרת ומה התרומה המצופה ממנה בקו העסקי. במכירת לאומי קארד, בתור מי שהציג את זה אני יכול לומר שהרוכשים בהחלט מאוד התרשמו ממה שלאומי קארד עושה בתחום ומהאופן בו אנו מתרגמים את היכולות המדהימות של הפינטק והסייבר הישראלי ומטמיעים אותן פנימה", אמר אוהד מימון, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה בלאומי קארד ומי שעומד בראש תכנית  VALUE החדשה של החברה בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים

לדבריו, "במונחי הכנסות, ניתן לומר שהיום מיליונים רבים מגיעים ממוצרים שהם תוצאה ישירה של מערכי חדשנות. אנו מנסים לייצר מדדים כדי למדוד את האפקטיביות של החדשנות ולהערכתי זה יהיה העולם החדש בתחום. השאלה כמה החדשנות הצליחה לתרום. זה לא עומד לבד כמו ש-IT לא עומד לבד, צריך כמובן שיתוף פעולה בין היחידות".

מימון מכהן בתפקידו 3 שנים. לפני כן עבד כעורך דין  במשך 6 שנים וניהל מחלקה בפירמת עו"ד ידועה. כמו כן שימש כיועץ פתרונות תשלום בהיבטים רגולטוריים, מימון ובנקאות וליווה עסקאות בעולמות הפינטק. בתחילת דרכו עבד כמנהל מוצר ב-888.

לקראת רכישת לאומי קארד לאחרונה, הציג מימון את פעילות החדשנות של החברה לרוכשים. "הרכישה היא אירוע מרגש, הבעת אמון גדולה בעולם הפיננסי הישראלי, בטכנולוגיה ומה שלאומי קארד מייצגת. אחד הדברים שהרוכשים הפוטנציאלים בחנו אצלנו והתרשמו ממנו הוא היכולת של הארגון כארגון לזהות, להניע, ליישם ולהטמיע מאמצי חדשנות, ואני חושב שזו אמירה ואינדיקציה ברור גם לגופים הפיננסים המובילים כדוגמת הבנקים וגופי Private equity לפיה חלק מהמודל העסקי שלך צריך להיות היכולת לזהות בזמן יכולות, מגמות וטרנדים חדשניים, להבין אותם, לנסות אותם ובמקרים הרלוונטיים גם להטמיע".

תשתית טכנולוגית וגישה לבסיס נתונים עבור סטארט-אפים

באחרונה השיקה לאומי קארד את תכנית ווליו (VALUE) בראשותו של מימון. התכנית תספק לסטארט-אפים תשתית טכנולוגית וגישה לבסיס נתונים ותהווה עבור מיזמים מובילים את הלקוח ראשון. מטרת התכנית היא לייצר חדשנות רלוונטית בעלת ערך באמצעות בניית מודלים שונים לשיתוף פעולה לטובת אימוץ טכנולוגיות חדשות בתחומי שירות הלקוחות, שיווק, סייבר, תשלומים ופינטק. במסגרת התכנית מוזמנים סטארט-אפים מתחומים אלה לחבור ללאומי קארד לצורך גיבוש והטמעת המוצר שלהם בפעילות החברה.

"אנחנו מקבלים בחודש כעשרים פניות מסטארט-אפים או חברות פינטק המעוניינות לעבוד אתנו. חלק פונים אלינו מיוזמתם וחלק בעקבות תהליך מיקוד שאנחנו עורכים כל שנה. במסגרת התהליך אנו מעלים מתוך היעדים האסטרטגים את התחומים שאנו עושים עליהם סקאוטינג ומוציאים קול קורא בו אנו אומרים לאילו תחומים אנחנו מחפשים פתרונות באופן ממוקד", אמר מימון.

השנה, בין תחומים אלו מונה מימון את עולמות הקול, הדטה והאותנטיקציה. "העולם הפיננסי עובר לקול (Voice). יש המון אינטראקציות עם הלקוחות המתבצעות בקול. מערכות IVR, מרכזי שיחות (Call Centers) ועוד ולהערכתנו, ככל שנדע לאתר צרכים, דרישות, מצבי רוח של לקוחות ודברים נוספים המבוססים על הבנת הקול בזמן אמת, נוכל לפעול טוב יותר", אמר מימון.

"עניין אחר שאנו שמים עליו דגש הוא עולמות האותנטיקציה. זהו נושא שיש לו משנה חשיבות בעולם בו מדברים על אימות של זהות לקוחות. מדובר בפתרונות כמו חתימה קולית של אדם כך שהקול יהיה אמצעי זיהוי שלו.  היום, בלי שיגיד לנו, נוכל לדעת מי האדם לאחר שהוא עשה פעולות מסוימות, וזה יהווה גורם אימות נוסף. העולם יילך בצורה דרמטית לעולם בו פחות יהיה פחות שימוש בסיסמאות מצד אחד ומצד שני גם כמה שפחות צורך בהטרחה של הלקוח.  כיום יש לא מעט גופים שטוענים שהם יכולים לעשות זאת, אך השאלה היא האם זה ברמה מספקת לרמה הבנקאית על מנת שניתן יהיה להטמיע זאת כבר במערכת, ואילו פתרונות נלווים יש לצרף ליכולת הזו", הוסיף מימון.

גם בעולמות הדטה עושה החברה שיתוף פעולה עם סטארט-אפים. "בשמונת החודשים האחרונים עשינו בין 3 ל-4 ניסיונות עם סטארט-אפים שונים ואחד מהם עולה לאוויר ונמצא בשבועות האחרונים של הוכחת התכנות. המדובר בפיתוח יכולת לחזות מה הלקוחות רוצים ומה לא לפי הדטה שלנו, והתאם לכך להתאים להם מוצרים".

מימון הוסיף כי "אנחנו מחפשים גם פתרונות בעולמות התשלומים (Payment). יש קושי לא קטן של פתרונות תשלום חדשים להיכנס לעולמות הללו בעיקר בגלל הצורך שלהם להיות  גלובאליים וכל דבר אחר שמשפר חווית הלקוח החל מפתרונות של ווידאו, צ'אט וכל פתרון חדשני אחר".

"כל פעם אני מופתע מחדש שלא מספיק מבינים עד כמה תחום הפינטק שונה מכל תחום אחר של סטארט-אפ. מי שנכנס לעולם הזה, נכנס גם לעבודה מול תאגידים ובקצבים שונים. כל פעם אני מופתע מפער הציפיות שיש מהעבודה מגופים שניגשים אלינו. כשאתה חושב לייצר פיתוח כלשהו ט שאמור להיות מיושם בשירותים פיננסיים,  חשוב לחבור למישהו שמכיר את העולמות הללו", סיכם מימון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים