"החומות שבין הפיתוח והייצור נפלו"

"העולם התקדם וכיום כדאי, קל ואפשרי להפיץ אפליקציות ברחבי העולם ובמהירות", אמר דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט. צילום: ניב קנטור

"השינויים אותם חווים אנשי הפיתוח, בראשם המיקוד באפליקציה והצורך המהיר בהגעה שלה לשוק, יצרו מצב חדש: החומות הסיניות בנות עשרות הדשנים שחצצו בין אנשי ה-Dev, הפיתוח ובין אנשי התשתיות והתפעול, ה-Ops – נפלו. כעת העבודה ביניהם הדוקה יותר ומניבה תוצרים מהר יותר", כך אמר דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט (Red Hat).

טולדנו דיבר בפתח סדנה אותה ערך הסניף הישראלי של ענקית הקוד הפתוח, תחת השם Container Cloud – Native Road Tour. הסדנה, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיימה היום (ג'), באולם האירועים סטוקו במגרשי הטניס, הדר יוסף, תל אביב. בסדנה השתתפו יותר מ-200 מפתחים ואנשי תשתיות ותפעול.

לדבריו, "העולם התקדם וכיום כדאי, קל ואפשרי להפיץ אפליקציות ברחבי העולם ובמהירות. לא רק שקל להפיץ, כבר פחות כואב הלב אם צריך לזרוק את האפליקציה אחרי זמן מה. מה שחשוב זה שהפיתוח שלה יהיה זול, יעיל וזריז וכך גם ההפצה, כדי שיהיה שווה לעשות זאת גם אם משך השימוש בה היה קצר".

טולדנו הוסיף ואמר כי "עולם הפיתוח השתנה. אין מפתח שהוא רק מפתח ואין איש תשתיות שהוא עוסק רק בתשתיות. המפתח חייב לקחת בחשבון את אילוצי התשתית, למשל הצורך בפריסה מהירה ובענן היברידי, ומנגד, איש התשתיות צריך להיערך לבניית אפליקציות שכאלה. רד-האט תורמת רבות למהפכת הכלכלה הדיגיטלית, שהיא המהפכה התעשייתית הרביעית. היא מאפשרת לארגונים להוציא לפועל את האסטרטגיה העסקית שלהם באמצעות פתרונות טכנולוגים המשרתים את הליבה העסקית ואת ליבת החדשות הארגונית. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לארגונים לפתח ולתחזק אפליקציות בעולם הענני".

מני צרפתי, מנהל קבוצת הארכיטקטים ברד-האט ישראל. צילום: ניב קנטור

מני צרפתי, מנהל קבוצת הארכיטקטים ברד-האט ישראל. צילום: ניב קנטור

 

"את הבעיות אותן אנו יצרנו כבר לא ניתן לפתור בדרך המסורתית"

מני צרפתי, מנהל קבוצת הארכיטקטים ברד-האט ישראל, יוון וקפריסין, אמר בכנס כי "עולמות העסקים וה-IT השתנו באופן דרמטי. את הבעיות אותן אנו יצרנו כבר לא ניתן לפתור בדרך המסורתית בה נהגנו לעשות זאת עד כה. התפיסות משתנות, ועימן גם הארכיטקטורות".

"כמענה לשינויים הדרמטיים הקורים ב-IT בכלל ובעולם פיתוח התוכנה בפרט יש לפעול ולשנות שלושה מימדים: טכנולוגיה, תהליכי עבודה ותרבות", אמר.

לדבריו, "יש ליצור תהליך אחד ואחוד עבור ה-Dev וה-Ops ולהפוך אותו לתהליך פשוט, מהיר ומיידי. בנוסף, עלינו להזכיר לעצמנו שאנו חיים בעולם של תהליך פיתוח וחיי המדף של האפליקציה עשויים להיות קצרים".

צרפתי הוסיף עוד כי "מה שיביא לבידול תחרותי בין ארגונים הוא היכולת שלהם להסתגל לשינויים במהירות. שינוי מהיר, גם במחיר של כישלון שלאחריו תבוא התאוששות מהירה והליכה הלאה, קדימה"., אמר צרפתי. ציטט מחקר של גרטנר (Gartner), הקורא למפתחים: "התמקדו בבניית תוכנות שיביאו את הערך המוסף לארגון ומאד מהר".

שחרור שש גרסאות ביום

צרפתי הסביר כי "אנו מדברים על מצב של שחרור שש גרסאות ביום. אנחנו רוצים שהאפליקציה תהיה סקסית ונפעל כך שהיא תהיה כזו על ידי ביצוע מתמיד של שיפורים. פה נכנסת ארכיטקטורה חדשה המאפשרת זאת: לגעת בחלק מהתוכנה בלא לפגוע בכולה. כך, ניתן להיות זריזים, לייצר גרסאות תוך כדי תנועה ולהעבירן לייצור מהר. בדרך זו נקטין את הסיכון תוך כדי עבודה בייצור".

בהיבט הטכנולוגי, אמר צרפתי, "אנו מדברים על מימוש של תפיסת מיקרו-שירותים, פיתוח אפליקציות מוטה לענן, קונטיינרים, עבודה עם מוכוונות ל-API, מיכון של ה-DevOps ועבודה משותפת של הפיתוח והתפעול".

לדבריו, אפליקציות Cloud Native "זה לא ענן ציבורי או פרטי, אלא תפיסה המאפשרת לאפליקציות, למשהו עסקי, או לקונטיינר, לנוע בשקיפות בין העננים ובתוך העננים. אין זה מעניין איש שיש לי ענן. ענן זה תשתית של משאב להרצת האפליקציות. האפליקציה היא הנותנת את הערך ויש להתמקד בה ולא בענן". הוא הוסיף כי "ארכיטקטורת המיקרו-שירותים מאפשרת לבנות דברים באופן גרנולרי, דינמי ובעבודה מתמשכת".

צרפתי סיכם באומרו כי "בעולם הקונטיינרים. ניתן להביא לגידול המערכות בלא קושי. זה אפשרי – וזה אפילו קל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים