"Linux הפך להיות תשתית IT חוצת-ארגון"

"הקוד הפתוח הפך להיות חלק מהתשתית הקריטית בקרב לא מעט ארגונים - והמגמה תימשך", כך אמר דורון אופק, מנהל פעילות SUSE ישראל

דורון אופק, המנהל היוצא של הסניף הישראלי של Suse. צילום: ניב קנטור

"אם בעבר התמקדנו בתשתיות מבוססות Linux, עם שרתים בודדים, הרי היום מדובר בתשתיות מחשוב חוצות-ארגון, עם יכולת לתהליכי פיתוח גמישים, יכולת גידול – ואוטומטיים", כך אמר דורון אופק, מנהל פעילות SUSE ישראל.

אופק דיבר בכנס Open Source World TLV 2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים East בתל אביב, והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

אופק אמר כי "אנו נמצאים כיום בשלב השלישי באימוץ קוד פתוח בארגונים. הקוד הפתוח הפך להיות חלק מהתשתית הקריטית בקרב לא מעט ארגונים והמגמה תימשך".

לדבריו, "רוב הארגונים עושים שימוש בתוכנה חופשית ובקוד פתוח. הקוד הפתוח עבר שלושה שלבי שימוש. הראשון היה באמצע שנות ה-90', אז ה-Linux התבססה כמערכת הפעלה ארגונית, והיוותה חלופה טובה וזולה ל-Unix, והצליחה לספק מערכות יציבות. סאפ (SAP) ואורקל (Oracle) התמקדו ב-Linux כמערכת הפעלה, לאחר שהן נלחמו בה". הגל השני, ציין אופק, "היה כאשר הענן ו-Ubuntu נכנסו לשוק. הסיבה היא שבענן הציבורי לא רוצים לעסוק ברישוי. הענן עשה מהפכה: העננים עצמם הם מבוססי Linux וכלי קוד פתוח".

שינוי פני הדטה סנטר הארגוני

כיום, אמר אופק, "ארגונים נמצאים בתחילת השלב השלישי בשימוש בקוד פתוח. הם מאמצים Linux כתשתית הכרחית בארגון. כבר אין עיסוק ברמת השרת הבודד, כי אם בכלי תשתית חדשה ברשת הארגונית. זו מורכבת מקונטיינרים (מיכלים), מ-SDS, אחסון מוגדר מוגדר תוכנה, מבוסס CEPH, ומ-Open Stack. התשתיות הללו משנות את פני הדטה סנטר הארגוני והופכות אותו לווירטואלי".

ב-2005, אמר אופק, "נובל (Novell) רכשה את SUSE. כמה שנים לאחר מכן, מיקרו פוקוס (Micro Focus) רכשה אותנו, והשאירה אותנו כחברה עצמאית, בין שאר החברות שלהם. לפני יותר משנה, מיקרו פוקוס רכשה את הפעילות של HPE software. אז החל תהליך של העברת פעילויות הענן, הקונטיינרים, וה-SDS ל-SUSE. לטובת ההתאמה, נעשתה עבודת קוד לטיפול בשתי מערכות ענן שונות – Helion HPE ו-Open Stack. יש כבר ארגונים בארץ העובדים עם מוצרים ושירותים אלה".

בשנים האחרונות, אמר אופק, "אנחנו מרגישים האצה בשימוש של ארגונים בטכנולוגיות קוד פתוח. כבר מבינים היום כי הקוד הפתוח מאפשר לארגונים להגיב ולהתאים באופן מיטבי את מערכות המחשוב לצרכים החדשים של הארגון המתבטאים בין היתר בדרישה לזריזות וגמישות. השימוש בטכנולוגיית קוד פתוח לא רק מאפשרות לארגונים לשפר יכולות, אלא גם לחסוך בעלויות בשילוב עם גמישות תפעולית. SUSE מפתחת מוצרי קוד פתוח אמינים, יעילים, ובטוחים. אלה מאפשרים לארגונים שליטה וגמישות גדולות מאי פעם, במחשוב הארגוני, עם אספקת שירותים קריטיים מאובטחים – תוך הפחתת עלויות המחשוב הארגוני".

"חווינו גידול משמעותי בפעילות שלנו מאז הוקם מחדש הסניף הישראלי של SUSE", סיכם אופק. "נמשיך במימוש החזון: לאפשר לארגונים שימוש בכלים וסביבות מתקדמות לטובת השרתים הקריטיים שלהם. את זה אנחנו עושים דרך כלים מעולם הקוד הפתוח, מערכות ניהול מתקדמות ומערכות מתקדמות לשרידות ואבטחה. ההשפעה של התוכנה החופשית והקוד הפתוח מהותית ובעלת ערכים מוספים לכל ארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים