"המדפים ברשתות הקמעונאיות נדרשים לדיגיטציה"

"אנו מחפשים שותפים לדרך באזור רובוטים ומציאות רבודה - המטרה היא לשנות את הדרך שבה המרכולים עובדים", כך אמר ד''ר יאיר עדתו, סגן נשיא למו''פ, טראקס

ד''ר יאיר עדתו, סגן נשיא למו''פ, טראקס. צילום: תומר פולטין

"מהפכת המסחר המקוון גרמה לכך שהיצרניות והקמעונאיות משקיעות יותר בעולם הפיזי. יש אובדן רווח שנתי של כ-300 מיליארד דולר בשל סידור, או אי-סידור, המדפים באופן מושך ומעורר רכישה. ארגונים בתחום נדרשים לדיגיטליזציה: להגיע לחנויות, לאסוף מידע, לצלם, להבין, לנתח וליצור תובנות מושכלות – כדי שהחנות תנוהל בצורה טובה יותר", כך אמר ד"ר יאיר עדתו, סגן נשיא למו"פ, טראקס (Trax).

ד"ר עדתו דיבר במליאה המרכזית של כנס AWS SUMMIT TEL AVIV. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים התקיים בשבוע שעבר, בהשתתפות כ-5,000 איש, מפתחים, לקוחות ושותפיה העסקיים של ענקית הענן.

החברה, אמר, הוקמה לפני עשור, ולה פעילות בסינגפור, כאשר רוב הפיתוח נעשה בישראל. "אנו עוסקים רבות ב-IoT, מדע המידע וזיהוי חוזי. בנינו יכולות זיהוי, לדוגמה, מה ההבדל בין בקבוק משקה בנפח ליטר מול ליטר וחצי. מדובר בעניין חשוב כי בכל חנות, בממוצע, יש כ-150 אלף מוצרים. אנו אוספים תמונות של המדפים במגוון דרכים – אפליקציית מובייל בשימוש סוכני המכירות של היצרנים, או חברות סקר שאנחנו מפעילים ב-50 מדינות. הצילומים נעשים על ידי מצלמות קבועות, רובוטים או מיקור-המונים (crowd sourcing)".

"לפני חמש שנים, לקחנו תהליך שהיה נעשה במשך עשרות שנים באופן ידני, והפכנו אותו לאוטומטי. בתוך כמה דקות אתה מקבל ניתוח מלא איך המדף נראה ומקבל הוראות למידוף. כיום, עברנו שלב ועם יכולות צילום מדובר ביכולת לקבל זרם מידע קבוע".

לשפר את חוויית הקונה בחנות

כל התמונות, הסביר, "מנותחות על ידי טכנולוגיית ראיית-מכונה ייחודית. המידע שמחולץ מהתמונות, משמש לדו"חות תפעוליים ולאנליסטים. בעזרת המידע הזה יצרנים וקמעונאים יודעים לנהל את המדף באופן יעיל יותר, לשלם בונוסים לאנשי המכירות שלהם, להבין מה קורה בשוק אצלם ואצל המתחרים שלהם, לשפר תהליכים ובעתיד – לשפר את חוויית הקונה בחנות. על ידי שימוש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית, מציאות רבודה ו-IoT, פיתחנו אפליקציה המאפשרת לסרוק את החנות לעומק".

"תשתיות ה-IT שלנו נמצאות על גבי AWS כבר שבע שנים", אמר. "בחרנו לעבוד בענן כדי לקבל יכולות לפריסה גלובלית ואלסטיות", אמר עדתו.

"אנחנו משתמשים בשירותים רבים של AWS. הענן נותן לנו יכולת אלסטית – להגדיל ולהקטין את התשתית לפי הצורך. הוא מכיל מגוון שירותים רחב ומאובטח, שמאפשרים לנו פיתוח מהיר ואיכותי של מוצרים. בשנתיים האחרונות עברנו מארכיטקטורה מונוליטית לארכיטקטורה יותר מודרנית – micro services ,multi-tenant. ניצול נכון של הענן והכלים שהוא מעניק, גורם לירידה מתמשכת במחיר ממוצע לתמונה, כך שבמהלך שנתיים העלות הממוצעת לעיבוד תמונה ירדה ב-66%".

"אנו מחפשים שותפים לדרך באזור רובוטים ומציאות רבודה", סיכם ד"ר עדתו. "אנחנו משנים את הדרך שבה המרכולים עובדים. החברה מחברת בין האופליין והאונליין ומשנה את הדרך שבה עובדות היצרניות והקמעונאיות. החברה היא חברת נתונים, אנחנו יודעים להגיד איך נראים המדפים בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים