"מי שלא יהיה אובר – ייפול כמו קודאק"

"הרובוטים כבר הגיעו ולא ירחק היום שהם יחליפו בני אנוש רבים במקומות העבודה - התהליך כבר החל והוא יתפוס תאוצה", כך אמר מייקל פוסילי, מבקר הפנים של רשות התחבורה המטרופוליטנית של ניו-יורק

מייקל פוסילי, מבקר הפנים של רשות התחבורה המטרופוליטנית של ניו-יורק. צילום: ניב קנטור

"חברות נולדות, גדלות, קטנות ומתות. החוכמה היא איך להתחדש ולהשתלב בעולם הדיגיטלי החדש שבפניו אנו ניצבים. כל ארגון צריך לחשוב על אבות טיפוס של שתי חברות: קודאק (Kodak) ואובר (Uber). מי שלא יצליח לשנות את עצמו ולהיות כמו אובר – במהרה ייפול כמו קודאק", כך אמר מייקל פוסילי, מבקר הפנים של רשות התחבורה המטרופוליטנית של ניו-יורק (MTA NY).

פוסילי, פרופסור אורח באוניברסיטת פייס (Pase) דיבר בכנס המקצועי השנתי של IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מבקרי פנים. את המושבים במליאה המרכזית הנחו רו"ח דורון רונן, משנה לנשיא, IIA ישראל, דורון רוזנבלום, סגן נשיא IIA, ורו"ח דניאל שפירא, דירקטור IIA ישראל.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

פוסילי משמש כסגן יו"ר IIA העולמית, לדבריו, "הרובוטים כבר הגיעו. לא ירחק היום שהם יחליפו בני אנוש רבים במקומות העבודה. התהליך כבר החל והוא יתפוס תאוצה. הדבר ישליך וישפיע על מקצועות רבים, וביניהם, על מקצוע מבקר הפנים הארגוני".

"בניגוד לרובוטים – אנו יכולים לחשוב"

כך, אמר, "תוכנות רובוטים עורכות כבר חלקים לא מעטים מהביקורת בארגונים. הם יכולים לבדוק פעולות ותהליכים של עשרות אלפי עובדים בעשר דקות – מה שלמבקר הפנים בן אנוש ייקח חודש או שלושה חודשים. הרובוט אינו לוקח ימי חופשה ומחלה. הוא גם לא מתלונן בעבודה. אבל, אנו – בניגוד לרובוטים – יכולים לחשוב, זה היתרון שלנו".

"אני אומר לילדי: תלמדו, תרכשו הסמכות מקצועיות, תביאו ערך מוסף למקום העבודה – אחרת הרובוטים יחליפו אתכם, כמו שהם מחליפים חלק מכוח האדם במקדולנד'ס (McDonald's). נצלו את השיבוש והעצימו אותו לטובתכם. חישבו מה אתם יכולים לעשות אחרת מחר".

"לימדו והפיקו לקחים מהמקרה של קודאק", אמר פוסילי. "מהנדסי החברה הם אלה שהמציאו את המצלמה הדיגיטלית. החברה לא נפלה בגלל טכנולוגיה – אלא בגלל חוסר הנכונות של ההנהלה לאמץ את המוצר החדש. הם חשבו בדיוק כמו העגלונים, שאהבו את הסוסים שלהם וכשראו מכוניות בכביש, אמרו 'זה לא יילך, זה לא יתפוס'. כך, קודאק מכרה את הטכנולוגיה פרי פיתוח שלה בעבור מעט מאד כסף".

איך פוג'י עברה מהדפסת תמונות לקוסמטיקה

"שאלו את עצמכם באיזה עסק אתם עובדים ומה ההזדמנויות הטמונות בו", אמר פוסילי. "קחו את פוג'י (FujiFilm), שהייתה שניה לקודאק בשוק הצילום. היא נערכה הרבה יותר טוב ובעיקר – הרבה יותר מוקדם למעבר לעולם הדיגיטלי. כך, כיום יש לה עסקי הדפסה, מדיה מגנטית ואופטית, פעילות בעולם הרדיוגרפיה והרנטגן, ממוגרפיה דיגיטלית, ועוד מוצרים ושירותים רפואיים".

"המהנדסים שלה גילו כי הקרם שמורחים על התמונות שהודפסו ומגן עליהן – טוב גם לעור הפנים, אז הם פנו לעסקי הקוסמטיקה. ופוג'י לא לבד: גוגל (Google), שהחלה בעולם מנועי החיפוש, נמצאת כיום בעסקי המכוניות האוטונומיות, אמזון (Amazon) נכנסה לעסקי המזון עם חנויות פיזיות, ועוד".

"מקצוע מבקר הפנים לא השתנה זה שנים", סיכם פוסלי, "וכעת הוא נדרש לשינוי על מנת לשרוד. שאלו שאלות, היו סקפטיים, לימדו דברים חדשים, עיזרו לעצמכם: למי אכפת מה אתם מבקרים – אם התשובה היא שלאיש לא אכפת – אל תעשו זאת. מיצאו מה כן אכפת. היו יועצים, בקרו את האסטרטגיה הארגונית, העצימו את ההשפעה שלכם על הארגון, הבינו את הסיכונים. אנו בעסקי הדעות: חוו את דעתכם תוך כדי בקרה, הייעוץ הזה הוא הערך המוסף שלכם לארגון. מבקרים נדרשים למצוא דרכים חדשות לפעול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים