זה רשמי: ברודקום הודיעה על כוונתה לרכוש את קוואלקום

החברה שלחה מכתב למשקיעים בו היא מודיעה שכבר הגישה הצעה מסודרת לבעלי המניות של קוואלקום, ומפרטת את פרטי העסקה שיכולה להגיע לסכום כולל של עד כ-130 מיליארד דולרים

לכל שבב יש בית. אילוסטרציה: maxxyustas/BigStock

ברודקום (Broadcom), לאור הדיווחים בימים האחרונים, החליטה להודיע באופן רשמי על כוונתה לרכוש את קוואלקום (Qualcomm). החברה שלחה מכתב למשקיעים בו היא מודיעה שכבר הגישה הצעה מסודרת לבעלי המניות של קוואלקום, ומפרטת את פרטי העסקה שיכולה להגיע לסכום כולל של עד כ-130 מיליארד דולרים, בהנחה שקוואלקום תצליח להשלים את רכישת NXP בהצלחה. סכום זה כולל גם 25 מיליארד דולר חוב נקי של קוואלקום שאמור להיבנות לאחר רכישת NXP תמורת כ-47 מיליארד דולרים.

אם תושלם העסקה, הזקוקה לאישור רגולטיבי מקיף, היא תהיה הגדולה אי פעם בשוק יצרניות השבבים שכבר ידע כמה וכמה עסקאות מיזוג גדולות.

העסקה משקפת מחיר של כ-70 דולרים למניה, 60 דולר במזומן ועוד 10 דולר במניות של ברודקום. מדובר בתמורה שלפי ברודקום כוללת פרמיה של כ-33% לעומת המחיר הממוצע של מניית קוואלקום ב-30 הימים האחרונים, וכ-28% לעומת מחיר הסגירה של המניה בסיום יום המסחר של ה-2 בנובמבר.

השלמת העסקה אמורה, בראש ובראשונה, להועיל לברודקום מבחינה כלכלית מכיוון שהיא מעריכה שכבר ב-2017 שווי ההכנסות של החברות, כולל זו של NXP, יהיה 51 מיליארד דולר, מה שמעניק בסיס להגדלה משמעותית כבר מתחילת הפעילות המשולבת לאחר השלמת הרכישה, וזאת למרות שקוואלקום לאחרונה מצויה במאבק משפטי עיקש ואפילו אגרסיבי מול אפל (Apple), מהלך שגם פגע באופן משמעותי בהכנסות שלה, לפחות בהיבט של מודמים סלולריים.

בנוסף, קוואלקום היא אחת החברות המובילות, אם לא המובילה, בין יצרניות המערכות על שבב שמיועדות לשוק הטלפוניה, תחום בו לברודקום אין בדיוק דריכת רגל ישירה, כולל התחום בו היא מתמחה והוא ייצור שבבים לרשתות אלחוטיות. לפי ברודקום מדוב ברכישה של חברה שמשלימה במדויק את מה שהיא זקוקה לו עבור הפורטפוליו הנוכחי שלה.

"ההצעה שלנו מספקת למחזיקי המניות של קוואלקום פרמיה משמעותית ומיידית במזומן עבור מניותיהם, כמו גם את ההזדמנות לקחת בפוטנציאל שייבנה מהחברה המשולבת. השלמת העסקה הזו תוביל את החברה המשולבת למעמד של מובילה גלובלית בתחום התקשורת עם פורטפוליו מרשים של טכנולוגיות ומוצרים", כתב נשיא ומנכ"ל ברודקום, הוק טאן, במכתב שהופנה למשקיעי החברה.

כיצד תשפיע הרכישה על מצבת העובדים הגלובלית של החברה?

כפי שכבר פרסמנו, מדובר בעוד רכישת ענק של ברודקום שנחשבת לרוכשת סדרתית גם אחרי שנרכשה בידי אוואגו (Avago) בתחילת 2016 תמורת 37 מיליארד דולרים, כשזו אימצה את שמה של החברה שרכשה. למעשה מדובר בעסקה הגדולה השישית שלה מאז 2013 בלבד. גם בארץ יש לשתי החברות נוכחות רבה, אם בעקבות רכישות, אם בעקבות השקעות בחברות סטארט-אפ ואם בגין פתיחת מרכזי פיתוח. עוד לא ממש ברור עם זאת, כיצד תשפיע הרכישה על מצבת העובדים הגלובלית של החברה ושל המרכזים השונים בישראל.

"ברודקום מעוניינת בקוואלקום משלוש סיבות עיקריות. האחת, קיצוץ משמעותי בעלויות. ברודקום ידועה במשמעת התקציבית הקפדנית שלה וביכולתה לייעל את החברות אותן היא רוכשת. במובן זה, הוצאות תפעוליות בהיקף של 6.67 מיליארד דולרים ב-12 החודשים שחלפו לקוואלקום, משמשות כר נרחב למהלכי התייעלות צפויים מצידה של ברודקום", אמר שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל במערך ייעוץ ההשקעות בבנק לאומי בהתייחסו לעסקת הענק.

הסיבה השנייה, אמר, "היא כוח מיקוח הטמון ביתרון לגודל. שילוב בין שתי ענקיות המתמחות בשבבים לתעשיית המובייל תוביל לחברה שהיא היצרנית הגדולה בעולם לשבבי מודם סלולאריים וכן שבבים ל-Wi-Fi. דבר זה בהחלט עשוי לשפר את כוח המיקוח של החברה המשולבת אל מול יצרניות הטלפונים הגלובליות. הסיבה השלישית היא תמחור זול יחסית למניית קוואלקום. המניה רשמה ירידה מצטברת של 15.5% מתחילת השנה עד לערב פרסום ההודעה, וכיום מתומחרת לפי 15 פעמים רווח שנתי נקי לשנה הבאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים