פרשת בזק: שלמה פילבר הורחק ממשרד התקשורת

בית המשפט אסר על מנכ"ל המשרד ליצור קשר עם עובדיו, ועובדי משרד המשפטים והחברות בזק, yes וחלל תקשורת ● היום (ד') פורסם כי חשודה נוספת בפרשה היא עדי קהאן, עוזרת בכירה של פילבר

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. צילום ארכיון: Mikes doghouse

התפתחות נוספת בפרשת בזק: לבקשת רשות ניירות ערך, הורחק שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, מהמשרד, ואף נאסר עליו ליצור קשר עם עובדיו, כמו גם עם עובדי משרד המשפטים והחברות בזק, yes וחלל תקשורת. עוד נאסר עליו לעסוק בכל נושא הקשור לבזק, ל-yes ולחברות האחרות בקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ'. לפילבר גם לא תהיה גישה לחומרי מחשב הקשורים לחקירה ודרכונו יופקד ברשות ניירות ערך. צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום שהוצא לו יישאר בתוקפו. ההחלטות ניתנו במסגרת דיון בבית המשפט, שהתקיים הבוקר (ד').

פילבר מורחק ממשרד התקשורת עד אשר נציבות שירות המדינה תכריע האם בכוונתה להשעותו. בתוך כך, הנציבות רוצה להשעות זמנית את פילבר ולקיים לו שימוע בתוך חמישה ימים. אי לכך, החליטה השופטת רונית פוזננסקי-כץ לא להשעותו לשלושה חודשים, כפי שביקשה הרשות, אלא עד להחלטת הנציבות בעניינו. בינתיים ממלא את מקומו סמנכ"ל המשרד, מימון שמילה.

יצוין כי פילבר חשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך, שהתבטאו, בין היתר, בהעברת מסמכים מסווגים וניירות עמדה פנימיים, תכתובת ומסמכים מדיונים בין משרדיים לידי בזק. כל אלה נעשו, על פי החשד, תוך הסתרת העובדות מהגורמים המקצועיים במשרד התקשורת.

רשות ניירות ערך ביקשה להטיל תנאים מגבילים גם על עדי קהאן, עוזרת בכירה למנכ"ל משרד התקשורת, החשודה גם היא בעבירות לפי חוק ניירות ערך וחוק העונשין. קהאן שוחררה בתנאים, תוך התחייבות לא ליצור קשר עם החברות בקבוצת אלוביץ', עם עובדי משרד התקשורת העוסקים בתחומי הלוויין והטלפוניה, ועם בזק ו-yes, ובעלה יחתום מחר על ערבות צד ג' בסף 200 אלף שקלים. הדיון הנוסף בעניינה יתקיים בתחילת החודש הבא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים