מכרז ראשון מסוגו: מיקור-חוץ לתפעול הדיגיטל בשלטון המקומי

במכרז ייבחרו ארבע חברות IT, והמימון לשירותים שהרשויות יפעילו בעזרת החברות יגיע מתקציב המשרד לשיוויון חברתי, שהיקצה לתוכנית 60 מיליון שקלים ● מי החברות שיגיעו היום לכנס ספקים?

החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי

החברה למשק וכלכלה, במרכז לשלטון המקומי פרסמה מכרז ענק, ראשון מסוגו, שנועד לאתר חברות שירותי IT, שיעניקו לרשויות המקומיות בישראל – בעיקר לבינוניות והקטנות – שירותי מיקור-חוץ בכל מה שקשור לניהול הפלטפורמות הדיגיטליות שקיימות ברשויות המקומיות,

המכרז הוא חלק ממהלך כולל של השלטון המקומי בשיתוף עם ישראל דיגיטלית, לעודד את הרשויות ליישם שירותי דיגיטל, במטרה לשפר את השירות ולצמצם את הפערים בין הרשויות בישראל.

רשויות מקומיות שירצו להשתמש בשירותי אחת מארבע החברות שיזכו במכרז, יקבלו תקציב לכל אחת מהפעולות שנדרשות לתפעול הפלטפורמה הדיגיטלית.

לא לצאת למכרזים ארוכים ומורכבים

במקביל צפוי המשרד לשיוויון חברתי לצאת בקול קורא לרשויות מקומיות לקבל תקציבים למימוש שירותי הדיגיטל המופיעים במכרז. התקציבים יועברו ישירות לרשות המקומית אחרי שזו תתתקשר עם אחת החברות שיזכו במכרז ותנהל איתה מו"מ.

על פי הערכות בשוק, המכרז עשוי לעניין את חברות שירותי ה-IT הגדולות בשוק, הרואות בפרויקטים דיגיטלים, כמו עיר חכמה, הזדמנות להרחיב את פעילותן בשוק.

היום (א') מתוכנן כנס ספקם שמתעניינים במכרז. בין היתר עשויות להתעניין במכרז חברות כמו מטריקס, שמזמן מחפשת הזדמנויות לחבור לשוק המוניציפאלי, מלם, One1 באמצעות החברה לאוטומציה שפעילה בחלק  גדול מהרשויות המקומיות בישראל, טלדור, וחברות אחרות המספקות פתרונות נקודתיים.

את המכרז מטעם החברה למשק וכלכלה, מוביל שרון הימן, האחראי על כל המכרזים הטכנולוגים.

מעיון במכרז, עולה כי הוא כולל שלושה חלקים: החלק ראשון הינו הקמה ותפעול שוטף של אתרי אינטרנט, מאחר וידוע הוא שלרשויות רבות אמנם יש אתר אינטרנט, אבל הן לא מתחזקות אותו באופן שוטף, בין היתר בגלל  מגבלות תקציב ומחסור בכוח אדם. במקרה זה, רשות שתתקשר עם אחת החברות שבמכרז, תוכל להיעזר בה, על ידי כוח אדם ופתרונות דיגיטליים, בשיטת מיקור-חוץ, שלא תחייב את הרשות להגדיל את התקנים ולא לצאת למכרזים ארוכים ומורכבים.

להצעיד קדימה את  הרשויות בישראל

החלק השני במכרז עוסק בהקמה של תפעול שוטף של מוקד עירוני, שכולל בין היתר הקמת מערכת CRM עירונית, מוקד 106, הקמת מערכת לניהול קשרי לקוחות בענן, כולל אפליקציה בטלפון החכם.

השלב השלישי הוא הקמה ותפעול דף פייסבוק (Facebook) על כל כל היבטיו וחיבורו ליתר השירותים.

עורכי המכרז מדגישים כי כל חלק במכרז עומד בפני עצמו, ומגישי ההצעות יצטרכו לתמחר באופן פרטני עלות חודשית של השירות לכל רשות בהתאם לגודלה, יכולת התממשקות למערכות הליבה של הרשות על בסיס של עלות שעת עבודה, עלות שעת הדרכה, ותמחור ובו כלולים שירותים שניתן לרכוש כל אחד מה בנפרד, כמו הקמה, תפעול שוטף, הרחבה ותוספת לשירות הקיים ושירותי תכנים שיעדכנו את הדף באופן שוטף.

זוהי הפעם הראשונה שהשלטון המקומי מפרסם מכרז מסוג זה, שמקור המימון הוא של משרד ממשלתי. בחברה למשק וכלכלה מברכים על שיתוף הפעולה עם ישראל דיגיטלית ומקווים שזה שלב ראשון בדרך למימוש תוכניות נוספות שנועדו להצעיד קדימה את  הרשויות בישראל, מלבד 15 הגדולות והיציבות.

בחברה למשק וכלכלה מעריכים כי הרשויות ינצלו את התקציבים שהמשרד לשוויון יתן להם, בין היתר כחלק מההיערכות שלהם לקראת הבחירות לרשויות בסוף שנה הבאה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני

    חברת ויזסאפורט עשו בחברה שאני עובד בה הטמעה מטורפת של דיגיטל - ממליץ בחום

אירועים קרובים