ca העולמית תשלם פיצויים לבכיר לשעבר שחשף שחיתויות

דני שמש, לשעבר משנה למנכ''ל הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, יקבל פיצוי של יותר מ-10 מיליון דולר ● החברה תשלם לממשל האמריקני פיצוי כולל של 45 מיליון דולר

כשהאמת יוצאת לאור. digitalista/BigStock

דני שמש, לעבר המשנה למנכ"ל CA ישראל, יקבל מהחברה פיצויים בסך 10.2 מיליון דולר. כך לפי הסדר פשרה שהושג. ענקית התוכנה תשלם לממשל האמריקני פיצויים בסכום כולל של 45 מיליון דולרים. את הפרטים פרסם משרד המשפטים האמריקני.

שמש היה בתפקידו בסניף CA ישראל עד 2008, אז פוטר יחד עם אריה אופנר, שהיה המנכ"ל ועם חיים גיטלר, שהיה החשב. בשנת 2010 שמש הגיש לבית המשפט המחוזי בוושינגטון תביעה, בה טען כי CA הסתירה מהממשל הנחות גדולות, אותן היא נתנה ללקוחות עסקיים.

על פי החוק בארצות הברית, ספקיות מוצרים ושירותים נדרשות לחשוף הנחות הניתנות ללקוחות עסקיים, על מנת שהממשל יוכל לקבל מחירים דומים, או זהים – מהן. בחלוף שנתיים, ב-2012, הצטרף משרד המשפטים האמריקני לתביעתו של שמש.

CA העולמית האשימה במהלך 2008 את אופנר ושמש בהעברת תשלומים ללא הסכמים לגורמים שונים, נתינת ערבויות בנקאיות ללא אישור ושיתוף החברה הבינלאומית ובעוד מגוון של האשמות. עוד נטען כלפי השלושה כי הם לא פעלו לפי נהלים מקובלים בחברה בכל הקשור לרישום ולניהול חוזים.

השניים וגיטלר, פוטרו כאמור, ויצאו למאבק משפטי, שבסופו נחתם בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הסכם בין CA לבין אופנר ושמש. במסגרת ההסכם אופנר ושמש כפרו במסקנות הדו"ח שהוגש על ידי גוף הביקורת של החברה, ונקבע כי "לאחר חילוקי דעות מהותיים החליטו הצדדים בהסכמה על סיום יחסי העבודה בסוף 2008". עוד נקבע כי אופנר ושמש יהיו זכאים לכל הזכויות המגיעות להם על פי ההסכם האישי שלהם. השניים סירבו לחתום על סעיף המונע מהם לתבוע את החברה.

"תביעה כספית על עלילת הדם"

"מה שנעשה שם לא נעשה במשטרים הכי אפלים", תיאר בכאב שמש במהלך הדיון בבית הדין לעבודה את הבדיקות שערכו אנשי CA העולמית. "הכניסו אותי לחדר סגור וצרחו עלי שני אנשים". במהלך הדיון הטעון קרא שמש לעברו של עורך הדין שייצג את CA: "תהיה תביעה כספית על עלילת הדם, אתה הבנת את זה"?

שמש, כך נודע לאנשים ומחשבים, כאב את פיטוריו, שהיו לטעמו בלתי מוצדקים וללא הוגנים. בתביעה שהגיש נגד CA העולמית, הוא חשף כי החברה פעלה בניגוד לחוק, עת הסתירה את ההנחות שהעניקה ללקוחות עסקיים, במהלך משא ומתן אותו ניהלה ב-2002 עם נציבות השירותים הפדרלית, ה-GSA (ר"ת General Services Administration). החוזה של החברה מול הנציבות הוארך ב-2007 וב-2009.

במהלך המשפט שמש הראה תכתובת מייל של בכיר ב-CA, לפיו "הלקוחות אינם יודעים על המחירון של CA", וכי החברה מעניקה הנחות של "כ-90% – מבלי לספר אפילו ללקוח", וכי הדבר נעשה בלא מעט מקרים. כך, על פי תביעת שמש, נוצר מצב בו ההנחות שקיבל הממשל מ-CA, אם בכלל, היו קטנות בהרבה מאלו שהוענקו ללקוחות עסקיים.

על פי הודעת משרד המשפטים, CA לא הודתה באחריות למה שהתרחש. בהצהרת CA נמסר כי "התביעה נבעה מחוזה מסובך, אותו חתמו הצדדים לפני כמעט 15 שנים. אנו שמחים שהגענו להסדר עם כל הצדדים. סוכנויות ממשלתיות ממשיכות להיות לקוחות מוערכים של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים