דן ירושלמי, מנמ"ר בנק לאומי – פורש

ירושלמי הודיע למנכ"לית, רקפת רוסק-עמינח, על פרישתו לאחר ארבע שנים, שבהן הביא את הבנק להישגים טכנולוגיים וידע עליות ומורדות ביחסיו עם העובדים ● הוא מתכוון להישאר בתפקיד עד שיימצא לו מחליף

דן ירושלמי, מנהל המכירות והאסטרטגיה בצ'ק פוינט. צילום: קובי קנטור ז"ל

דן ירושלמי, מנמ"ר בנק לאומי ומי שעומד בראש חטיבת לאומי טכנולוגיות, הודיע היום (ה') על פרישתו מהתפקיד. הפרישה באה לאחר ארבע שנים שבהן ניהל ירושלמי את החטיבה, שבמהלכן ביצע הבנק שורה של פעולות בתחום הבנקאות הדיגיטלית והגיע להישגים טכנולוגיים. עם זאת, במהלך התקופה נרשמו תלונות של עובדים בכל הנוגע לתפקודו של ירושלמי, שאף עלו באחרונה על שולחנה של המנכ"לית, רקפת רוסק-עמינח.

רוסק-עמינח הודיעה לעובדים על פרישתו של ירושלמי היום בשעות אחר הצהרים, וציינה לטובה את פעילותו למען הבנק.

במכתב ששלח לה היום כתב ירושלמי כי "כפי שהבטחתי בשיחות שקיימנו לאחר חקיקת חוק שכר בכירים, אעביר את התפקיד למי שייבחר להחליפי בצורה מסודרת ואמשיך לעמוד לרשות הבנק בנושאים שבתחום התמחותי ככל שיידרש. לפיכך, בשלב זה ועד שנסכם מועד שיענה על צרכי הבנק, אני לא מודיע על תאריך בו אסיים את עבודתי בבנק".

לדברי ירושלמי, "לפני ארבע שנים הצטרפתי להנהלת לאומי כמנהל לאומי טכנולוגיות. לאחר עשייה מרובה אני חש שהגיעה העת לסיים את תפקידי. עלייתם של Pepper (הבנק הדיגיטלי של לאומי) ושל Pepper Pay לחנות האפליקציות מהווה עבורי ציון דרך בהשגת אחד מהיעדים השאפתניים שהצבתי לעצמי עם הצטרפותי ללאומי, במסגרת שאיפתי לבצר את מעמדו הטכנולוגי של הבנק".

"בארבע השנים האחרונות הצלחנו ליצור חטיבה טכנולוגית מהמובילות בארץ ובעולם, תוך יישום טכנולוגיות ותהליכים עסקיים חדשניים, והכול תוך הקפדה מרבית על עמידה ברגולציה ואבטחת מידע", הוסיף.

ירושלמי כתב כי "עוד לא עת לסיכומים, אבל אני מוצא לנכון לומר שחטיבת לאומי טכנולוגיות של היום אינה החטיבה שקיבלתי לפני ארבע שנים והיכולות הטכנולוגיות של הבנק כיום אינן דומות לאלה שהיו כאן אך לפני שנים בודדות".

"כפי שקורה במהפכות, יש כאלה שאינם שבעי רצון"

מערכת היחסים של ירושלמי עם העובדים ידעה לאורך השנים עליות ומורדות. יצוין כי לקראת סוף 2014 עורר ירושלמי את זעם ארגון עובדי בנק לאומי, לאחר שאמר בראיון ל-TheMarker כי "המגבלות שלי הן הדטה סנטר העצום וצוות העובדים הגדול". הוא ציין שההסכמים הקיבוציים שקיימים בבנק מהווים עבורו מגבלה וכי לו היה יכול, הוא היה בונה את חטיבת הטכנולוגיות של הבנק אחרת.

בעקבות הראיון שלח הארגון מכתב חריף לירושלמי, עליו היו חתומים מירי רובינו, יו"רית ארגון עובדי הבנק, ואלי זרקה, יו"ר ועד המנהלים. הם כתבו בו ש-"נדהמנו לראות כי במקום לשבח את עובדי הבנק, התייחסת לעובדים כ-'מגבלה' וכ-'בעיית גמישות'. שכחת, כמו לצערנו גם גורמים אחרים בבנק ששכחו, כי העובדים הם עמוד השדרה של הבנק ומי שמוביל אותו להישגים. אנחנו זקוקים למנהיגות ולהנהלה שממנפות את יכולות העובדים, לצד התקדמות טכנולוגית, ושפועלות להעצמת ההון האנושי ולא להסתכלות עליו כמגבלה או כבעיה".

לפני כשבוע וחצי הוציא ארגון העובדים הודעה שלפיה "מספר עובדים פנו אלינו בטענות על היחס של מנהל החטיבה לעובדים ולמנהלים הכפופים לו. פנינו למנכ״לית הבנק והודענו שאיננו מוכנים לשאת התנהגות כזו בלאומי. קיימנו מספר פגישות עם ההנהלה בנושא ונמסר לנו שהיא מטפלת בנושא".

ירושלמי התייחס לנושא במכתבו למנכ"לית. הוא כתב כי "כפי שקורה לעיתים בביצוע מהפכות, ודאי אלה שכרוכות גם בשינויים פרסונאליים רבים, ישנם גם כאלה שאינם שבעי רצון, ודאי כאשר המהלכים נעשים בקצב מהיר, תוך חתירה לביצוע קפדני. אני מודע לכך ואני מקווה שאת והדירקטוריון מבינים שזה חלק מהשגת היעדים השאפתניים שהצבנו. היכולות המקצועיות והמחויבות של עובדי החטיבה ומנהליה יאפשרו לבנק להמשיך ולהשיג את היעדים השאפתניים שיוצבו בפניו".

מאמדוקס – ללאומי

יצוין כי ירושלמי הוא אחד המנמ"רים ואנשי הטכנולוגיה הבכירים במערכת הבנקאית, לצדם של אבי כוכבא ואתי בן זאב מבנק הפועלים ולוי הלוי מבנק דיסקונט. ירושלמי הוא איש טכנולוגיה ותיק ומוערך, וזוכה לשבחים רבים בתעשייה ובקרב המערכת הבנקאית. לפני כמה חודשים הוא אף נבחר לרשימת 100 המנמ"רים המובילים בעולם של המגזין CIO, וקיבל את התואר בטקס שנערך בלוס אנג'לס.

ירושלמי הצטרף לבנק לאומי במרץ 2013, לאחר שמילא שורת תפקידי ניהול בכירים באמדוקס – האחרון שבהם נשיא חטיבת EMEA של החברה. הוא גבר ב-"מרוץ" לתפקיד על עמיתו מאמדוקס, בן ויינברגר, והחליף את המנמ"ר הוותיק איציק מלאך.

במהלך תקופת כהונתו של ירושלמי השתלב בנק לאומי, השני בגודלו במדינה, במגמת הבנקאות הדיגיטלית והנגיש ללקוחותיו עוד ועוד שירותים במחשב ובסלולר.

כמו כן, הוא ביצע במהלכה כמה פרויקטי מחשוב גדולים. אחד מהם, בשווי עשרות מיליוני שקלים, אירע ב-2014-2015. מדובר בפרויקט העלאת מערכת ה-CRM של לאומי לענן של Salesforce – הפרויקט הראשון שבו גוף פיננסי בישראל העלה מערכת ליבה שלו לענן.

בשנה שעברה ביצע הבנק פרויקט מחשוב ענק נוסף, גם הוא בשווי של עשרות מיליוני שקלים. במסגרת הפרויקט, הבנק העביר את תשתיות המחשוב שלו לענן היברידי, על בסיס EMC ו-VMware.

אלוף האלופים

בתחילת השנה שעברה זכה בנק לאומי בתואר אלוף האלופים בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, בזכות הפרויקטים אותם הוביל ירושלמי. הפרס הוענק לבנק בגין חמישה פרויקטים שקיבלו את הציונים הממוצעים הגבוהים ביותר בתחרות. "בשנה האחרונה ביצע הבנק שורה של פרויקטים תשתיתיים, שנועדו לאפשר לעובדיו לשרת טוב יותר את הלקוחות בדרך אל הבנקאות הדיגיטלית – אותה מוביל הבנק", נכתב בנימוקי הזכייה.

חבר השופטים ציין כי "לאומי פועל על מנת להנגיש את השירותים הבנקאיים שלו ולהוסיף הצעות ערך ללקוחותיו. הבנק מנפיק חידושים בשירות הדיגיטלי ללקוחותיו, עם יצירת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, שחלקם מוטמעים בראשונה במערכת הבנקאית".

ירושלמי אמר אז בראיון לאנשים ומחשבים כי "מעבר לפעילות בבנקאות הדיגיטלי הוא כמו מעבר מ-GPS ל-Waze". הוא ציין כי "הטכנולוגיה משנה את הבנקאות ללא הכר" ואמר ש-"המעבר לבנק הדיגיטלי נועד לענות על הרצון של הלקוחות. הלקוח הוא זה שקובע כיצד הוא רוצה לצרוך את הבנקאות שלו: יש כאלה שרוצים לעשות זאת בערוצים הדיגיטליים המתקדמים ביותר ויש לקוחות שרוצים לבצע את הפעולות שלהם בסניף. לאומי מחויב לתת את המענה הטוב ביותר לכל בחירה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חבל

    דור בנקאות העתיד וששילוב טכנולגיות מובילות נבנה על ירושלמי

אירועים קרובים