סטפן פטה, EMC: "מעולם לא היה זמן טוב יותר לשינוי"

לדברי פטה, סגן נשיא בכיר באירופה ומנכ"ל EMC ישראל, "השינויים הם מהירים ויומיומיים - השוק משתנה, העולם משתנה, התחרות משתנה"

סטפן פטה, סגן נשיא בכיר באירופה, EMC, ומנכ"ל EMC ישראל. צילום: ניב קנטור

"העולם משתנה ועושה זאת במהירות. על מנת שלא להשתרך מאחור, נדרש שינוי. השאלה על השינוי היא לא רק 'איך' אלא 'מתי'. להערכתי, הזמן הטוב ביותר לבצע את השינוי, הוא כעת". כך אמר סטפן פטה, סגן נשיא בכיר באירופה,  EMC, ומנכ"ל EMC ישראל.

פטה היה דובר המפתח בכנס שערכה EMC ישראל לשותפים ולקוחות. הכנס נערך אמש (ב'), באולם רידינג 3 בנמל תל אביב.

לדברי פטה, "השינויים הם מהירים ויומיומיים. השוק משתנה, העולם משתנה, התחרות משתנה". כך, פטה סיפר, "נולדתי בנורמדי, ושכן של הורי היה חוואי. לפני 15 שנים הוא התקין על הפרות רכיבי RFID, לטובת ספירה שלהם. כעת, עם הטלפון החכם, הוא מנהל את כל המשק – מיקום הפרות, מי חולה, את מי לשנע, מה מצב החלב ועוד".

דוגמה נוספת לשינוי, אמר פטה, "הם הטרקטורים של ג'ון דיר (John Deere), שהם משופעי תוכנה, מתייחסים לתנאי שטח ומזג אוויר ופועלים בהתאם בצורה אופטימלית, לרבות נהיגה עצמאית ו'החלטה' איפה לחרוש או לקצור".

"ממשלות נכנסות לתחום ערים חכמות", אמר פטה, "כי הן מבינות שהטמעת טכנולוגיה זו לא דנה בשינוי תשתיות, כי אם בשיפור מודל השירות. ממשלות מבינות שעליהן לספק לאזרחים שירותים מקוונים, 24/7, בכל תחום: בריאות, מיסוי ורווחה".

הבנקים, ציין פטה, "שואלים עצמם כיצד ישרדו עם הופעת שחקנים חוץ-בנקאיים חדשים, וכיצד לספק את השירותים בצורה מאובטחת".

"השתנה – או תמות"

"המשמעות של כל הדוגמאות הללו היא 'תשתנה – או תמות'. מאז 2000", אמר פטה, "52% מהחברות שהיו אז הגדולות בעולם – נעלמו. החדשות הטובות הן שיש לנו מה להציע כדי לסייע לארגונים. אנו יכולים לשנע את הערך ממוצרים – למידע".

לדבריו, "מדובר על שני מודלים של שינוי – שינוי של IT ושינוי דיגיטלי. בשנים עברו הושקעו טריליוני דולרים במערכות ה-IT. כעת נדרש לשפר ולטייב אותן. ההשקעה בתשתיות מסורתיות פוחתת, ואילו ההשקעה בתשתיות אחודות-ממוזגות – גדלה".

טכנולוגיה נוספת שתקבל תאוצה השנה, אמר פטה, "היא All Flash. השנה היא שנת הפלאש". הוא הציג את העמודים מהם בנוי הדטה סנטר החדש, הכולל הטמעת מערכות אחסון מבוססות פלאש, מחשוב ענן ומעטפת אבטחת מידע. מימוש התפיסה, אמר, "כולל פלאש, יכולת גידול (Scale Out), ותשתיות אחודות. המעבר לדטה סנטר החדש יהיה בשלושה שלבים: הדטה סנטר הישן והחדש; מיכון השירותים החדשים; שינוי כולל, של אנשים, תהליכים ושירותים".

פטה סיים דבריו בהתייחסו למיזוג EMC ודל (Dell), ואמר כי "הדרך הטובה לשנות היא להתחיל את השינוי בעצמנו. ב-20 שנה חוויתי שישה מיזוגים. מה שחשוב בשינוי הוא ההבנה שמדובר בהשקעה בעתיד. מעולם לא היה זמן טוב יותר לשינוי. הרכישה תביא לכך שנוכל להציע ללקוחות פתרון טכנולוגי מקצה לקצה, בכל שכבות המחשוב. רבים מבכירי EMC מונו לתפקידי ניהול בחברה החדשה, וגם המשקיעים רואים בנו השקעה טובה".

נתי אמסטרדם, מנכ''ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל, אמר כי "התעשייה משתנה, והעסקים משתנים אף הם. מנכ"ל סיטי (CITI) אמר כי 'אנו לא בנק, אלא חברת IT המספקת שירותים פיננסיים'".

החברה, אמר אמסטרדם, "מספקת פתרונות החל בצד המשתמש, דרך  תפיסת דטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC ועד ענן היברידי. זה עשור אנו מובילים את מהפכת הווירטואליזציה". השלב הבא, אמר, "יהיה ביכולת לצרוך SDDC בסביבה מרובת עננים. זה יאפשר לארגונים לייצר חדשנות, בסביבה חדשה, על בסיס תשתיות אחודות, או Hyper Converged".

אמסטרדם סיכם ואמר כי "ארגונים יוכלו להקים שירותים בצורה מהירה, על בסיס פתרונות מהונדסים, של חומרה ותוכנה – הטובות מסוגן. המיזוג עם דל יעשיר את הפלטפורמה ללקוחות הארגוניים, ויאפשר להם להתקדם בהיבט העסקי".

יניב גיאת, מנהל פריסיילים מומחים, EMC ליוון ולישראל. צילום: ניב קנטור

יניב גיאת, מנהל פריסיילים מומחים, EMC ליוון ולישראל. צילום: ניב קנטור

יניב גיאת, מנהל פריסיילים מומחים, EMC ליוון ולישראל, אמר כי "החברה נמצאת בעידן של התחדשות, בשתי רמות: הארכיטקטורה והתשתיות". מימד הארכיטקטורה, ציין גיאת, "כולל חמישה עמודים: אחסון מבוסס פלאש; יכולת גידול; פתרונות מוגדרי תוכנה; פתרונות מבוססי ענן; מעטפת אבטחת מידע והגנת הסייבר, עם יכולת התאוששות והמשכיות עסקית".

רמת התשתיות, סיים גיאת, "כוללת תשתיות מאוחדות, ובה רכיבים מוגדרי תוכנה, בשילוב סיסקו (Cisco) ו-VMware".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים