שלומית הרט, גרטנר: "מנמ"רים, התעוררו – העולם הדיגיטלי כבר כאן"

לדברי הרט, מנכ''לית החברה, "העולם הדיגיטלי עבר לבמה המרכזית - תעשיות משתנות, והטכנולוגיה מאפשרת להן לעשות זאת"

שלומית הרט, מנכ''לית גרטנר ישראל. צילום: קובי קנטור

"העולם הדיגיטלי הוא בעל השפעה מכרעת על ארגונים, ואלה נדרשים לעבור את השינויים הנדרשים על מנת להיכנס למסע ולהפוך לארגונים דיגיטליים. אני קוראת קריאת השכמה למנמ"רים ולמנמ"ריות: תתעוררו, העולם הדיגיטלי כבר כאן". כך אמרה שלומית הרט, מנכ"לית גרטנר (Gartner) ישראל.

הרט דיברה בפתח כנס CIO Awards 2016. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במרכז הכנסים LAGO, בראשון לציון. במסגרת הטקס, הנערך זו הפעם ה-13, הוענקו 17 פרסי הצטיינות למנמ"רים, על פועלם המחשובי בשנת 2015. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי הרט, "העולם הדיגיטלי יוצר התנהגויות חדשות בארגונים, מוצרים ושירותים חדשים, התנהלות תפעולית חדשה, שימוש במיכון, אלגוריתמיקה, מדדים לביצועים ותפוקה, עבודה בריבוי ערוצים, תקשורת אינטראקטיבית ומוצרים משתנים". לדבריה, "העולם הדיגיטלי עבר לבמה המרכזית. תעשיות משתנות, הטכנולוגיה מאפשרת להן להשתנות: Airbnb בעולם המלונאות, אובר (Uber) במוניות, והפיכת כלי הרכב לאוטונומיים".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"אם בעבר", אמרה הרט, "היינו מייצרים מוצר, היום האסטרטגיה העסקית השתנתה, הפיתוח נעשה תוך כדי תנועה, זהו פיתוח אג'ילי, ויש במוצר או השירות שמפתחים מימדים של חדשנות. חשוב להתייחס למימד החדשנות, צריך לערב את העובדים, להתייחס בצורה שונה לחדשנות".

גם המגזר הציבורי עובר טרנספורמציה, אמרה הרט. "ארגונים ציבוריים עוברים מממשל אלקטרוני, לממשל חכם". הרט הציגה ארבעה טיפוסים של מנמ"רים ביחס שלהם לאתגר הדיגיטלי מול היותם מנהיגים. הראשון, לדבריה, הוא ה"דיגיטל מאסטר" – מנמ"ר בעל תרבות חזקה, מיישם יוזמות דיגיטליות, אשר מניבות רווחים והוא בעל משילות.

מהצד השני, ציינה, יש את המנמ"רים הסקפטיים, אשר חושבים ועושים מעט בדיגיטל. הסוג השלישי הוא מנמ"ר העוסק בהיבטי האופנה, "אין לו חזון דיגיטלי, אין עבודה משולבת עם ישויות עסקיות, ויש לו איים".

הסוג הרביעי, אמרה הרט, "הוא המנמ"ר השמרן, מנהיג דגול, שולט – אבל לא דיגיטלי". לדבריה, "כיום אנו נכנסים לעולם הדיגיטלי, מצב אשר יוצר מתח בין שמירה על הקיים, לבין הצורך בחדשנות".

הרט הציגה מודל פעילות מומלץ עבור המנמ"רים, המשלב בין שני ערוצי פעילות. האחד, עבודה על הקיים, והשני, העלאת דברים חדשנים וניסיוניים. "המודל מצליח בעולם", ציינה הרט. "הוא מחבר בין יישומים תעשייתיים בשטח – עם הזרקת חדשנות. בדרך זו מושגות תוצאות".

כל ה-IT נמצא אצל המנמ"רים

היבט נוסף המשפיע על פעילות ה-IT בארגונים, הוא המימד הכספי, אמרה. כך, ציינה הרט, עד שנת 2014 הייתה ירידה בהוצאות ה-IT בארגונים, ומאז יש עלייה מתונה. היא פירטה את הגורמים המשפיעים על מדדים פיננסיים ב-IT; האחד, המעבר לדיגיטל. "יש התנהלות שונה בארגונים דיגיטליים", אמרה. "התקציב של ה-IT בארגון דיגיטלי מהווה 20%-15% מהמחזור, בניגוד לארגון המסורתי, שם התקציב עומד על 6%-5%".

המגמה השניה, ציינה, "היא אימוץ הענן. התחום נמצא בסדר עדיפות גבוה בקרב המנמ"רים. יש משמעות למעבר לענן". המגמה השלישית היא פיתוח אג'ילי, "תחום הצומח בעקביות מאז 2011". מגמה רביעית המשפיעה על תקצוב ה-IT, על פי הרט, "הוא איומי הסייבר. כך, חל גידול בתקציב אבטחת המידע בארגונים. ככל שארגונים עוברים לתחום הדיגיטל ולענן, כך גדלים תקציבי אבטחת המידע".

המגמה החמישית והאחרונה, ציינה הרט, הוא "צל ה-IT", "מנמר"ים חושבים שכל ה-IT נמצא אצלם, הם טועים. סמנכ"לי השיווק בארגונים עובדים ישירות בענן, בלי לערב אותם. מנמ"רים צריכים ליצור ערך על ידי ניהול ה-IT. עליהם להתמודד עם המצב החדש, אל להם לעצור את זה – אלא לנהל את זה".

היבט נוסף, לדברי הרט, הוא מעמד המנמ"רים בארגונים: "לצערנו, רק ל-25% מהמנמ"רים בארגונים יש כסא בהנהלה. הרבה מנמ"רים כפופים לסמנכ"לי הכספים והתפעול. יש לעשות מעשה ולהשפיע יותר".

הרט סיכמה בחלוקה של סוגי המנמ"רים. הראשון, "הטרנזקיונלי, זה אשר נתפס כספק IT פנימי. השני, השותף, המנהיג הטכנולוגי המוערך ובעל המוניטין". השלב אליו צריך לשאוף המנמ"ר, סיכמה הרט, "הוא 'המנמ"ר בעל הברית', זה אשר נתפס כמנהיג עסקי ומשפיע, המספק ערך עסקי, המשמש כיועץ אמין, ושוחה בשני העולמות, העסקי והטכנולוגי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים