אהוד ברק משקיע מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי Reporty HLS

החברה פועלת החכמות במטרה לשפר ולייעל את התקשורת בין האזרח לגופים שונים, ובראשם שירותי חירום ● ברק: "מדובר במענה לצורך חיוני של כל אזרח – תחושת ביטחון"

צוות ריפורטי, כולל אהוד ברק. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ ריפורטי ביטחון לאומי (Reporty Homeland Security), שפועל בתחום הערים החכמות, גייס משקיע בעל ניסיון בעולם הביטחוני – אהוד ברק.

ברק, שכיהן כרמטכ"ל, שר ביטחון וראש ממשלה, חבר לריפורטי, שפועלת בתחום הערים החכמות במטרה לשפר ולייעל את התקשורת בין האזרח לגופים השונים, ובראשם גופי חירום, ו-"להגביר את תחושת הביטחון האישי, תוך שמירה קפדנית על פרטיותו", לפי החברה. ריפורטי נמצאת בהליכי פיתוח של פלטפורמה גלובלית לשידור ודיווח בזמן אמת, שהשימוש בה עשוי להציל חיים. ההשקעה נועדה להאצת הפיתוח, גיוס עובדים והמשך הפצת המערכת בקרב גופי הצלה ורשויות בארץ ובעולם.

לדברי ברק, "ריפורטי נותנת מענה לצורך חיוני של כל אזרח – תחושת ביטחון, המבוססת על נגישות מידית ופשוטה לשירותי חירום וקשר ברגעים קריטיים עם המעגל האישי הקרוב. לרשויות – בהן עיריות, בתי חולים, שדות תעופה, משטרה וכבאות והצלה – ריפורטי מספקת פלטפורמה לשליטה ודיווח, בשיתוף ההמונים ותוך הגנה על פרטיות האזרח".

הוא ציין כי "החברה מובלת על ידי קבוצה של אנשי מקצוע מוכשרים, מקצוענים וממוקדי מטרה, שידעו להמשיך ולפתח את המוצר לשימושים נוספים רלוונטיים לרשויות ולתושבים בכל מקום בעולם".

המייסדים: בעלי ניסיון בגופים ביטחוניים

ריפורטי נוסדה ב-2014 על ידי אמיר אליחי, המשמש כמנכ"ל, לשעבר קצין ביחידת עילית בעל 10 שנות ניסיון בגופים ביטחוניים ובעל ניסיון רב בעולם ההון-סיכון בישראל. אמיר חבר לפנחס בוכריס, לשעבר מנכ"ל משרד הביטחון ומפקד 8200, שמכהן כדירקטור בחברה. עוד בין המייסדים: ליטל לשם, סמנכ"לית פיתוח עסקי, סרן (מיל'), בעלת שבע שנות ניסיון באגף המבצעים של צה"ל ובגופי הביטחון; אלכס דיזנגוף, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות ובוגר יחידות הסייבר של השב"כ; ויוני יטסון, מפתח בכיר, בעל ניסיון עשיר בחברות סטארט-אפ שונות ומומחה בפיתוח אלגוריתמים לניווט בתוך מבנים. משרדי ריפורטי ממוקמים בתל אביב והחברה לגייס עד סוף השנה כ-10 עובדים נוספים בעיקר בתחומיהפיתוח למובייל והאלגוריתמיקה.

מדי שנה מתקבלות בגופי החירום והרשויות במדינות בעולם, לרבות ישראל, מאות מיליוני שיחות. זמן שיחה ממוצעת למוקד הוא בין 2 ל-3.5 דקות, במהלכן על המוקדן להבין במהירות תמונת מצב ומיקום אירוע, לאמוד את אמינות הדיווח והמדווח ולהחליט כיצד ואילו משאבים זמינים להפעיל. למרות הזמן הארוך המושקע בבירור הפרטים הרלוונטיים לקבלת ההחלטה, עדיין מדווחים הגופים השונים כי בין 20% ל-30% מהפניות הן פניות שווא.

האפליקציה של ריפורטי

האפליקציה של ריפורטי

היבט קריטי נוסף הוא מהירות איתור מיקום המדווח. בארצות הברית לבדה מתים כ-10,000 איש בשנה בגלל חוסר יכולת של גופי ההצלה לאתרם באירועי חירום.

ריפורטי פועלת לשנות את התמונה בכל הנוגע לתקשורת שבין האזרח לגופים השונים על ידי ייעול תהליך הדיווח, חיסכון בהוצאות הרשויות והחשוב מכל – הצלת חיי אדם. החברה עושה זאת באמצעות מערכת לשידור וידיאו בזמן אמת, המשלבת אלגוריתם למידת מכונה לאיתור מקור הקריאה גם במבנים. בלחיצת כפתור האפליקציה משדרת וידיאו ואודיו דו-כיווני למוקד הרלוונטי, הכולל נתונים מדויקים אודות מיקום המדווח ורמת אמינות הדיווח. כך, למשל, במקרה בו אדם מדווח על מקרה חירום רפואי למגן דוד אדום, יכול המוקדן לראות את האירוע ואף להדריך אותו כיצד לפעול.

הפתרון של החברה מבוסס על אפליקציה לטלפונים חכמים ועל מערכת שליטה ובקרה (שו"ב) המותקנת במוקדים כגון המשטרה, מגן דוד אדום ורשויות מקומיות. מערכת השו"ב משתלבת היטב במערך העיר החכמה ואף יכולה לשמש ככזאת בערים בהן אין תשתית לכך. כמו כן, החברה פועלת להטמעת המערכת בגופים אסטרטגיים ותשתיות קריטיות, בהם שדות תעופה, תאגידים ממשלתיים וחברות פרטיות. האפליקציה מאפשרת תקשורת עם "מעגלים קרובים" (Guardians) שהמשתמש מגדיר לטובת יצירת קשר אוטומטי בשגרה ובחירום.

לדברי אליחי, "הפתרון אותו אנחנו מפתחים מבוסס טכנולוגיה עמוקה, הן בצד משתמש הקצה והן בצד השליטה והבקרה. אנחנו נרגשים מהאמון שקיבלנו מאהוד ברק, שללא ספק ניסיונו העשיר בעולם הביטחוני, יסייע לנו בגיבוש האסטרטגיה ובפריצה עם המוצר בארץ ובעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים