משרד הביטחון מפסיק לגבות דמי השתתפות במכרזים עד 50 מיליון שקלים

במרכז שינוי החקיקה, שיזמה הממשלה ושנכנס לתוקף בימים האחרונים: מתן פטור מתשלום בגין השתתפות או קניית מסמכי המכרז, במכרזים ששווי ההתקשרות הצפוי בהם נמוך מסכום זה

רמי אהרון-נוב, סגן ראש מנה"ר לתיעוש וניהול הרכש

משרד הביטחון החל ליישם שינוי בחוק חובת המכרזים, שטומן בחובו הקלות משמעותיות לספקים, בדגש על עסקים זעירים, קטנים ובינוניים.

במרכז שינוי החקיקה, שיזמה הממשלה ושנכנס לתוקף בימים האחרונים: מתן פטור מתשלום בגין השתתפות או קניית מסמכי המכרז, במכרזים ששווי ההתקשרות הצפוי בהם נמוך מ-50 מיליון שקלים.

מנהל הרכש מקיים בכל שנה כ-7,500 מכרזים לרכש כחול-לבן בהיקף של מיליארדי שקלים. חלק מן המכרזים הוא בפרויקטי ICT. חלקם הגדול של המכרזים הוא בהיקף הנמוך מ-50 מיליון שקלים.

לא חושבים פעמיים

על פי חוק חובת המכרזים, לפני תיקון החקיקה, משרד הביטחון – כמו את משרדי הממשלה האחרים, היה חייב לגבות דמי השתתפות במכרזים בהיקף של מאות שקלים ויותר לכל מכרז, וזאת בהתאם לסוג המכרז. דמי ההשתתפות נועדו, בזמנו, למנוע "התמודדות סרק" של ספקים במכרזים, אך גם הקשו על ספקים קטנים וזעירים לגשת למכרזים, בשל ההוצאות הכרוכות בכך.

לדברי רמי אהרון-נוב, סגן ראש מנה"ר לתיעוש וניהול הרכש, "אנו מאמינים כי בעקבות השינוי שיזמה הממשלה, בעידוד משרד הביטחון, ספקים קטנים, שנמנעו מלגשת למספר רב של מכרזים עקב ההוצאה הכספית המצטברת – לא יחשבו פעמיים וייגשו לכמה שיותר מכרזים".

הוא הוסיף כי "אנו מצפים ששינוי החקיקה יגביר את התחרות באלפי מכרזים שמנהל הרכש מקיים בכל שנה, וייטיב עם הספקים הקטנים, שחלקם הגדול פועל בפריפריה ובאזורי עדיפות לאומית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים