אופיר זמיר, VMware: "דטה סנטר מוגדר תוכנה מאפשר ל-IT 'לרוץ' עם הלוחמים"

"הוא מאפשר ל-IT לנוע עם הביזנס, מהווה מאיץ של מעבר צה"ל לדרום ויסייע לו לעשות זאת בצורה אמינה ופשוטה", אמר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי לאגן הים התיכון בחברה

אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי לאגן הים התיכון ב-VMware.. צילום: ניב קנטור

"ה-SDDC, דטה סנטר מוגדר תוכנה, הוא מאיץ של מעבר צה"ל לדרום ויסייע לעשות אותו בצורה אמינה ופשוטה. הוא מאפשר ל-IT לנוע עם הביזנס, או במקרה של צה"ל הלחימה, 'לרוץ' עם הצרכים המבצעיים", כך אמר אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי לאגן הים התיכון ב-VMware.

זמיר דיבר ב-C5I, כנס התקשוב הצבאי השנתי שנערך אתמול (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה . את האירוע הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי זמיר, "דטה סנטר מורכב ממחשוב, רשת ואחסון. עשינו וירטואליזציה למחשוב, כיום רוב השרתים הם וירטואליים. אי אפשר לחזור אחורה. כיום ניתן ליצור אפליקציות, תחנות עבודה ושרתים באלפים בתוך דקות בודדות, עד כדי רבע שעה, מה שלא היה בעשור הקודם. VMware עושה את זה".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"המודל הזה עובד ועוזר לארגונים להתייעל", הוסיף. "הוא מהיר יותר ומנותק ממגבלות גיאוגרפיות. נשאלת השאלה: אם כך, בואו נרחיב את זה לכל הדטה סנטר, לא רק לשרתים אלא גם לרשת ולאחסון. כשזה יקרה, נקבל משהו שונה לחלוטין מאשר עד היום. ניתן לייצר בתוך דקות בודדות דטה סנטר שלם מבלי לפגוע בתשתית הפיזית".

הוא אמר כי "צה"ל רשתי היא תוכנית מאוד חשובה ובשילוב עם SDDC, יהיה לצבא מכפיל כוח. SDDC יאפשר את העלייה לנגב ללא מיגרציה ובלי צורך בהשבתה של המערכות".

זמיר ציין כי יש ל-SDDC יתרונות גם ברמת הסייבר ואבטחת המידע. "הוא מאפשר יכולות סייבר בכל נקודה. אפשר לספק מערכות הגנה בכל מה שרץ על ה-SDDC בקליק", אמר.

יוסי דיין, מנהל הטכנולוגיות של APC-שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

יוסי דיין, מנהל הטכנולוגיות של APC-שניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

לסיכום, לדברי זמיר, "התוצאה של ה-SDDC היא דטה סנטר יותר יעיל ויותר זול, קונסולידציה ויכולת לפתח אפליקציות בקצב של הביזנס או הצבא. המטרה היא לאפשר מאיץ למעבר לדרום בצורה אמינה ומוכחת, ולפתח אפליקציות חדשות מהר".

"לסייע לצה"ל לנהל נכון את הדטה סנטרים שלו"

יוסי דיין, מנהל הטכנולוגיות של APC-שניידר אלקטריק, דיבר על DCIM (ר"ת Data Center Infrastructure Management), שמאפשרת את ניהול משאבי חדרי המחשב בצורה נכונה, תוך הגדלת החיסכון.

דיין אמר כי החברה מסייעת למנמ"רים, באמצעות ה-DCIM, לצמצם עלויות ולהפנות את המשאבים לליבת העסקים שלהם.

לדבריו, "יש כיום צמידות בין הצמיחה העסקית של הארגון לעלויות התפעוליות שלו, ויש לבטל אותה. אין הכרח שכך זה יהיה. ה-DCIM יכול לסייע בכך".

אתגר נוסף עליו דיבר דיין הוא ניהול יעיל של הכוח, הקירור והמקום בדטה סנטרים. הוא ציין כי APC-שניידר אלקטריק יכולה לסייע לצה"ל לנהל בצורה נכונה את מרכזי המחשוב ואולמות המחשבים שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים