תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - שולחן עגול Big Data

תם גבע, BMC : באוטומציה של תהליכי Big Data אפשר לנסות להמציא את הגלגל אבל יותר פשוט להשתמש ב-Control-M

09/07/2015 13:30
BMC

"Hadoop, שמסייעת להתמודד עם אתגרי Big Data, היא טכנולוגיה שקיימת למעלה מ-10 שנים, והבאזז סביבה עם השנים הולך וגדל לאור כמויות המידע העצומות שחברות וארגונים נדרשים להתמודד איתן. יחד עם זאת לא מעט חברות מתקשות לאמץ את הטכנולוגיה או להביא באמצעותה ערך לארגון בגלל אתגרי אינטגרציה עם מערכות ארגוניות אחרות " כך אמר תם גבע, מנהל שיווק מוצר ב-BMC.

גבע היה בין הדוברים בכנס שערכו BMC ומטריקס, נציגת BMC בישראל, ועסק ביתרונות ובתועלות באוטומציה של תהליכי Big Data באמצעות Control-M של BMC.

לדברי גבע, "פרויקט הטמעה של Hadoop או כל טכנולוגיה אחרת לניהול Big Data הוא כמו כל פרויקט אחר בארגון. יש שלב של איסוף צרכים, עיצוב הפתרון, פיתוח, בדיקות, והטמעה. יחד עם זאת הייחוד בפרויקט כזה שאי אפשר לפתח אותו בסוג של אינקובטור, ללא תלויות, אלא כבר מהשלב הראשון שלו. מאחר והוא אמור לנתח מידע ממגוון מקורות צריך לקשר אותו למערכות אחרות כגון רשתות חברתיות, מערכות פנימיות, מערכות חיצוניות, מערכות מבוססות מיקום, ועוד. מצב זה מייצר קושי ומורכבות לארגון ולאנשי ה-IT והטכנולוגיה, שנדרשים לחבר בין המערכות, לנהל את התהליכים באופן שוטף במערכות ה-IT, לתזמן העברת קבצים, ולוודא שהכל עובד כמתוכנן. כדי להתמודד החברות מנסות להיעזר ב-schedulers (אשפים לתזמון משימות) של המערכות השונות אבל אז הן מגלות שלכל מערכת יש scheduler שונה שדורש ידע והבנה מעמיקה ומשאבי תחזוקה רבים".

גבע מתאר את האבולוציה של הפתרונות בהם משתמשות החברות כאשר חלק גדול מהן, שהתייאשו מה schedulers הפנימיים של המערכות מנסות לחפש איזה פתרון אחר, אולי בקוד פתוח או אפילו לפתח מערכת סקריפטים שלמה. אז הן מגלות שהקוד הפתוח לא נותן מענה מקיף ומלא וגם אין לו תמיכה מסודרת לרוב ולחילופין פיתוח של מערכת סקריפטים עצמאית זה כבר לפתח מערכת לכל דבר עם כל המורכבות שבה, והיא לא נותנת מענה לסטטיסטיקות,  ניטור ובקרה של התהליכים או Recovery במידת הצורך. אלו לדבריו רק הדברים הבסיסים כמובן מבלי לדבר על יכולות חשובות לא פחות כגון ניהול SLA, ניהול הרשאות וניהול שינויים.

תם גבע, מנהל שיווק מוצר ב-BMC

תם גבע, מנהל שיווק מוצר ב-BMC

גבע מוסיף, שגם באוטומציה של תהליכי Big Data אפשר לנסות להמציא את הגלגל אבל יותר פשוט ויעיל להשתמש במערכת אוטומציה אחת ומקיפה, שיכולה להתחבר לכל המערכות Out Of The Box מבלי להמציא את הגלגל מחדש. הכל באופן טבעי וחלק וזאת באמצעות Control M  של BMC .

גבע מציין ש-Control M  של  BMC קיים כבר 30 שנה. כבר מעידן המיינפריים. כיום יש לו בסיס לקוחות של למעלה מ-2,000 חברות מהגדולות בעולם ועד קטנות שמשתמשות בו גם למערכת ספציפית אחת.

לדבריו ניתן להריץ באמצעותו ג'ובים על מערכות שונות והכל בממשק אחד, נוח וקל לתפעול. הגמישות מלאה מבחינת לוחות הזמנים לכל משימה ותהליך ויש אפשרויות חיבור למגוון רחב של מקורות באופן טבעי וחלק. לכל ג'וב אפשר להגדיר פרמטרים מגוונים ללא צורך בקידוד. היכולות האלה מאפשרות להריץ פעילויות במינימום זמן  ומינימום משאבים המביאים לחסכון בעלויות של תמיכה ותחזוקה. בנוסף, ניתן לנהל שינויים של הג'ובים ולראות איך הוספה של כל אחד מהם משפיעים על הביצועים והתהליכים. הכל ניתן למדידה וניתן גם להפיק דוחות מהמערכת.

לסיכום מציין גבע כי "פתרונות Big Data בארגונים לא חייבים להיות כל כך מאתגרים אם משתמשים בכלים הנכונים. באמצעות Control M ניתן לקצר את משך ההטמעה, ליהנות ממגוון עשיר של יכולות, ולחסוך בעלויות ומשאבי תפעול. בכך מייצרים ערך אמיתי לארגון".

אירועים קרובים