אובר תחת חקירת הנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה בממשל האמריקני

הנציבות חוקרת את ח התנהלות אובר בעניין הטענות על אפליה מגדרית ● במסגרת החקירה מתושאלות עובדות בהווה ובעבר ונבדקים מסמכים

17/07/2018 13:05
אובר. צילום: BigStock

הנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה הפועלת מטעם הממשל האמריקני חוקרת בימים אלו את התנהלותה של אובר (Uber) בנוגע לטענות על אפליה על רקע מגדרי לכאורה במקום העבודה שהועלו על ידי עובדות. בחקירה מעורבים חמישה חוקרים המתמחים בחקירות בנושאים פליליים.
על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל (The Wall Street Journa), החקירה נפתחה סמוך לכניסתו לתפקיד של דארה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר הנוכחי, באוגוסט 2017, במקומו של טראוויס קלאניק.

במסגרת החקירה מתשאלים החוקרים עובדות בחברה בהווה ובעבר. כמו כן בודקים החוקרים מסמכים שונים של החברה בניסיון להתחקות אחר התנהלותה הגלויה כמו גם הסמויה בעניין אפליה על רקע מגדרי. בין השאר נבדקים גם תנאי שכר והתנהלות מראיינים בראיונות עבודה רשמיים שערכה החברה.

דובר אובר אמר בתגובה לדיווחים כי "ננקטו צעדים אקטיביים רבים לשינויים בעניין במהלך 16 החודשים האחרונים, כולל הטמעת מבנה חדש לדירוג שכר ושוויון בהתאם לשוק, שינוי תהליך סקירת הביצועים של עובדים, פרסום דו"חות גיוון והכללה והרצת מגוון הכשרות בנושאי גיוון ומנהיגות לאלפי עובדים ברחבי העולם".

הערות גזעניות בפגישה

ההודעה על החקירה באה ימים ספורים לאחר כתבה בניו-יורק טיימס (The New York Times) לפינה בכירים בחברה, ביניהם מנהל מחלקת כ"א, מנהל הגיוון בחברה ואחרים, קיבלו תלונות רשמיות ובלתי רשמיות על התנהגותו של ברני הרפורד, מנכ"ל התפעול של החברה, בעניין הערות פוגעניות שלו.

על פי הדיווחים, הרפורד, שעבד עם קוסרשאהי קודם לכן באקספדיה (Expedia), העיר הערות גזעניות בפגישה שנערכה בנוגע לפרסומת עם זוג מעורב. עובדים אמרו לעיתון כי הערותיו אלו מייצגות את הדרך בה הוא דיבר גם על נשים ומיעוטים בסיטואציות אחרות.

הכל התחיל מפוסט בבלוג

האפלייה על רקע מגדרי באובר עלתה לכותרות בשנים האחרונות בעקבות תלונתה של סוזן פאולר, מהנדסת לשעבר בחברה. בשנת 2017. פרסמה פאולר פוסט בבלוג שלה שתיאר אווירה סקסיסטית בחברת הענק וסיפר על המקרה האישי שלה, שבו סירבה אובר, לטענתה, לטפל בתלונות על הטרדות נגד בכיר בחברה בטענה שהוא "ביצועיסט ברמה הגבוהה" .

סמוך לאותו פרסום, במהלך פגישה של קבוצה בת יותר מ-100 מהנדסותהחברה עם מנכ"ל אובר דאז, קראו העובדות לטפל בבעיות של סקסיזם והטרדה מינית בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים