אפל תנטוש את שבבי ה-Wi-Fi של אינטל במכשיריה ב-2020

הבשורת האחרונות באות בסתירה מוחלטת לסברות קודמות שהניחו כי הענקית מקופרטינו תעבור מקוואלקום לאינטל ותבחר במודמים שלה למכשירי הדור החמישי שלה

החשד: אייפונים מזויפים שימשו להונאה. צילום אילוסטרציה: יאסטרמסקה, BigStock

חברת אפל (Apple) תחדל להשתמש ברכיבי ה-Wi-Fi וה-Bluetooth של אינטל (Intel) במכשירי ה-iPhone שתשווק החל משנת 2020, כך על פי דיווחים שונים בתקשורת.

כתוצאה מהחלטתה של אפל, אינטל הפסיקה את הפיתוח של המודם שלה, ששם הקוד שלו הוא Sunny Peak – רכיב ה-Wi-Fi ו-Bluetooth, שאותו עיצבה ככל הידוע במיוחד בעבור הטלפון העתידי של הענקית מקופרטינו. כעת תנסה החברה לשפר את המוצר, כך שתוכל לגרום ליצרנית הענקית של מכשירי ה-iPhone הפופולריים לחזור לבסס את הטכנולוגיה שלה על מוצרים שאותם תשווק ב-2022, כך דיווח אתר CTech לראשונה.

אפל מתעניינת במודמים של החברה הטאיוונית Mediatek במקום באלו של אינטל, כך טוען פרסום בבלומברג (Bloomberg).

עוד מכה קשה לאינטל

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית מקופרטינו, שהחלה לפתח יותר מהשבבים שלה באופן עצמאי כבר מזה זמן מה, יידעה את אינטל מוקדם יותר השנה כי תפסיק את השימוש בשבבים שלה גם במחשבי ה-MAC 2020. הבשורה החדשה לפיכך היא עוד מכה גדולה לענקית השבבים.

בהצהרה ששלחה בדוא"ל, הודיעה אינטל כי Sunny Peak אינו כולל את רכיבי שבבי ה-5G שלה, וכתבה כי "ההתקשרויות עם לקוחות ומפת הדרכים של הדור החמישי של אינטל לא השתנו בעבור 2018 עד 2020. אנו נשארים מחויבים לתכניות ולפרויקטים של ה-5G".

אינטל עוברת טלטלות רבות באחרונה, גם בפן הפרסונלי – בסוף החודש שעבר "התפטור" מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', לאחר שהחברה מצאה קשר שניהל בהסכמה עם עובדת אחרת בחברה, מה שהפר, לטענתה, את מדיניותה האוסרת על ניהול רומנים בעבודה. סמנכ"ל הכספים של אינטל, רוברט סוואן, מכהן כמנכ"ל זמני במקומו כיום.

מנהלי אינטל ציינו כי העובדים על שבבי המודם שלה ינותבו לפרויקטים אחרים, כך דיווח CTech, בהתבסס על הודעות דוא"ל פנימיות. אפל נמצאת בעיצומו של "מאמץ מאסיבי" להשיק את מוצרי הדור החמישי הניידים שלה, כך נכתב על ידי מנהלי אינטל בהודעה הפנימית, שיציינו בנוסף כי שהחלטתה של אפל לא להשתמש ברכיב המודם של אינטל היא תוצאה של "פקטורים רבים".

הדברים מגיעים כסתירה מוחלטת לידיעות קודמות שהתבססו על הנחותיהם של אנליסטים שציפו שאפל תסתמך דווקא יותר על המודמים של אינטל, בכדי לגמול את עצמה מהקשר עם חברת קוואלקום (Qualcomm Inc), אשר לה מחלוקת משפטית מתמשכת עם אפל על רישוי סביב שבבי iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים