המונדיאל שלי: ירון אלעד, סמנכ"ל הכספים של אלרון

לרגל המונדיאל ביקשנו מבכירים בחברות מהענף לספר לנו אילו נבחרות הם אוהדים, מי הם חושבים שתנצח והאם יש הקבלה בין כדורגל לחברות היי-טק? ● והפעם: ירון אלעד, סמנכ"ל כספים באלרון, המתמחה בהשקעות סייבר ומכשור רפואי

ירון אלעד, סמנכ"ל הכספים של אלרון. צילום: שי בן אפרים

איזו נבחרת אתה אוהד ומדוע?
"אוהד נבחרת ארגנטינה. מדוע? זה ממש ממש פשוט – חווית המונדיאל הראשונה שלי, כילד בן 9, היא מהטורניר שנערך במקסיקו בשנת 1986. בימים ההם הוביל את נבחרת ארגנטינה בחור צעיר בשם דייגו ארמנדו מארדונה… ישבתי מהופנט מול המסך כשהבקיע את השער הכי שערורייתי בתולדות הכדורגל עם ידו ברבע הגמר נגד האנגלים, ותפסתי את הראש שתי דקות לאחר מכן, כאשר הבקיע את השער היפה ביותר בתולדות הכדורגל. לאחר מכן הבקיע צמד נגד הבלגים בחצי הגמר ובישל את שער הניצחון נגד הגרמנים בגמר. מאז, ארגנטינה טרם זכתה במונדיאל, למרות ליאו מסי (שגם מעולם לא זכה בקופה אמריקה למרבה הבושה)".

איזו נבחרת אתה חוזה שתנצח במונדיאל?
"הברזיליאים נראים מצוין. ניימאר חזר מפציעה בדיוק בזמן הנכון, קסימירו ומרסלו מגיעים חמים לאחר זכייה שלישית ברציפות בליגת האלופות עם ריאל מדריד, פירמינו עשה עונה מדהימה עם ליברפול. באופן כללי אפשר לומר שברזיל תמיד מגיעה פייבוריטית (5 זכיות במונדיאל, האחרונה שבהן לפני יותר מדי זמן ב-2002), ודאי כאשר על שחקניה יושבת ה"בושה" הגדולה מהמונדיאל הקודם, שנערך אצלה בבית, הפסד 7-1 לגרמניה בחצי הגמר שייזכר לעד כיום אבל בתולדות האומה (אסון המינראסו). יחד עם זאת לא הייתי מזלזל בכוחות של מסי סופסוף לעשות את זה. ומי יודע, אולי אולי נבחרת של מדינה אחרת דוברת פורטוגזית".

האם אתה רואה קשר כלשהו בין כדורגל, או ספורט בכלל, להיי-טק?
"בהחלט – ראשית תחושת הניצחון. בעסקים, בחיים, בספורט, היצר התחרותי תמיד תמיד שם, והוא גורם לך להיות מפוקס, להתאמץ, לעבוד קשה בכדי להגיע להישגים, לקלוע סלים, להבקיע שערים, לזכות בגביע, לעמוד ביעדי המכירות או להשלים Round A.

שנית, בעיניי, המלאכה של בניית סטרט-אפ בשלבי חייו הראשונים דומה במהותה לבניית קבוצה (הריטואל הקבוע שעובר על מכבי תל אביב בכל קיץ בארבע השנים האחרונות לדוגמה). בחירת היזם/המנכ"ל שקולה לבחירת המאמן. אתה מחפש את המנהיג, את הניסיון, רצוי second timer (אחד שזכה כבר בתארים). לאחר מכן לסייע לו להקים את שכבת ההנהלה הבכירה, במשרד ועל הדשא: סמנכ"ל הפיתוח ושחקן הקישור המרכזי, שאחראים על היצירתיות על מגרש; מנהל ה-product, שאחראי על התקשרות בין צרכי השוק לבין הפיתוח (קשר 50/50); סמנכ"ל המכירות והחלוץ, שאחראים לספק את הסחורה, לסגור את העסקאות ולהבקיע שערים; ה-COO, שאחראי לתקתק את המערכת ולבטל כל חוסר יעילות, כמו הבלמים על המגרש; וכמובן – איש הכספים שחייב לוודא שאין דליפות כספים מיותרות, כמו השוער!

ובסופו של דבר, כמו בספורט, כך בהיי-טק, יש את הרגע המתוק והמזוקק של תחושת הניצחון. כך לדוגמה, נפל בחלקה של אלרון המזל למכור בשנה האחרונה שתי חברות מוצלחות. התחושה היחידה שהרגשנו בליל החתימה על מסמכי העסקה היא של חלוץ שזה הרגע הבקיע שער חשוב. כל מה שאתה רוצה לעשות הוא להוריד את החולצה ולרוץ לקהל".

האם יש ארגון כלשהו (לא זה שאתה עובד בו) שאתה סבור שיש לו מאפיינים שקיימים גם אצל אחת הנבחרות במונדיאל?
"אם השאלה הייתה: 'האם יש נבחרת שתשחק במונדיאל הקרוב (לא של המדינה שלך, זה בחיים לא יקרה ☹), שאתה סבור שיש לה מאפיינים שקיימים גם אצל אחד מהארגונים שאתה מכיר?' הייתי משיב כי לתחושתי אנחנו עומדים לראות נבחרת צרפתית בעלת מאפיינים של ארגון הפילהרמונית של פריז, אשר תיתן קונצרטים מרשימים בסיבוב הופעות ברחבי רוסיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים