ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר חוטף בגלל שהזמין ממסעדת עופות

ולא, אלו לא היו טבעונים ודאגתם לבעלי החיים שעמדו בליבת השערורייה שהתפוצצה בטוויטר עקב הביקור של דורסי ב-Chick-fil-A ● האחראים לתרעומת המוצדקת היו דווקא לוחמים למען זכויות הקהילה הלהט"בית, שרתחו על דורסי שקידם עסק שבעליו נחשב לשמרן והומופוב

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

מנכ"ל טוויטר (Twitter), ג'ק דורסי, מצא את עצמו בלב סקנדל ומתמודד עם תגובה נסערת במיוחד של משתמשי הרשתות החברתיות.

הדברים התרחשו לאחר שבסוף השבוע – שהוקדש בכל רחבי העולם (כמו החודש כולו, למעשה) לאירועי גאווה של הקהילה הלהט"בית – צייץ דורסי תמונה של רכישה שעשה במסעדת העופות Chick-fil-A שבלוס אנג'לס. העוקבים שלו ביקרו את המנכ"ל על קידום חברת המזון המהיר האמריקנית דווקא במהלך חודש הגאווה של הקהילה, בעקבות הדעות שהביע בעבר הבעלים של הרשת בנוגע לנישואים של הומוסקסואלים.

אחרי שדורסי צייץ צילום מסך של הרכישה שבוצעה בטלפון שלו במוצאי שבת, הוא קיבל על הפרסום שפע של תגובות שליליות שביקרו אותו על האכילה במסעדה ועל קידום העסקים שלה.

"שכחתי לגמרי את הרקע שלהם"

מסתבר שלמגיבים יש זיכרון ארוך וכעס מוצדק על מנכ"ל Chick-fil-A, דן קאת'י, שאמר ב-2012 כי החברה שלו מאמינה שנישואין אמורים להתרחש רק בין גבר לאישה, תוך ציטוט האמונה הנוצרית והשמרנית של משפחתו. אביו של קאת'י, טרואט קאת'י, פתח את הסניף הראשון של הרשת באטלנטה כבר בשנת 1967.

משתמשי טוויטר אחרים, ביניהם אפילו מי שהזדהו כחברי הקהילה, התייצבו להגנתם של דורסי ו-Chick-fil-A, ואמרו שאין שום דבר רע באכילה במסעדת המזון המהיר. אבל דורסי החליט בכל זאת להביע סוג-של חרטה על ההחלטה מאוחר יותר באותו יום, והוסיף תגובה לציוץ המקורי שלו שבה כתב "שכחתי לגמרי את הרקע שלהם (Chick-fil-A)".

עידן של תגובות מידיות לכל התבטאות

בעוד שהקהילה הגאה עושה הכל כדי לקדם את ענייניה, וזכאית לשאפו ענק על התקדמותה היפה בדרך להכרה בשוויון הזכויות המלא לבני ובנות, וכמובן לכל אנשי ונשות המגדר האחרים, בקהילה, נשאלת השאלה – אף מלה מטבעוני אמריקה על הפגיעה בעופות (בעצם אפרוחים מעוותים גנטית בני 40 יום לערך) שאותה מעודד דורסי?

לרשת Chick-fil-A יש סניפים ב-2,100 מקומות בארה"ב, והיא רשמה הכנסות של כ-8 מיליארדי דולרים בשנת 2016, כשממוצע ההכנסות בכל לוקיישן עומד על כ-4.4 מיליון דולר. מדובר במכירות הממוצעות הגבוהות ביותר לסניף של מסעדה אמריקנית בתחום המזון המהיר, כך לפי QSR Magazine.

בכל מקרה, האירוע האחרון שב ומוכיח באיזה עידן אנחנו חיים וכמה עוצמה יש למנכ"לי הרשתות החברתיות הענקיות – וטוויטר היא בהחלט אחת מהן, כיוון שהפכה באחרונה למצטרפת החדשה ביותר למדד S&P 500, המורכב מ-500 החברות הגדולות שנסחרות בבורסות של ארצות הברית, דבר שמעיד על התקדמותה לאחר תקופה בעייתית, ואשר הקפיץ את מניותיה מיד עם ההכרזה.

בהתחשב בזמנים שבהם כל פוסט, סטורי או טוויט מטעם דמויות אלו זוכה מיד לתגובות וביקורת, בהחלט מומלץ למנכ"לים המובילים, כמו דורסי, מארק צוקרברג, טים קוק ואחרים, לשקול מלים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם

    כל מי שנמצא בעמדת מפתח חייב לשקול התנהגותו שמא בלי משים תפגע במה שהוא מנהל או מייצג. לעניין עצמו זכותו לאכול עופות אפרוחים פרות ומה שבא לו שכן זו זכותו בדיות כמו הזכות של הטבעונים להתנגד. בקיצור כל אחד יכול לאכול מה שהוא רוצה תפסיקו להיכנס לנו לצלחת...בגלל שאתם רגישים מידי ...גם אם מחר העופות היו מתחילות לדבר הייתי ממשיך לאכול אותן.. בתאבון

אירועים קרובים