חנויות Amazon Go נטולות קופות ייפתחו בשיקגו ובסן פרנסיסקו

החנויות המתקדמות של אמזון - שבהן אין קופות או קופאיות אלא רק חיישנים המזהים מה נלקח מהמדפים ומחייבים ישירות דרך יישום - מצטרפות לחנות הראשונה והניסיונית, ומסמנות הצלחה של הקונספט והתרחבות ענקית הקמעונאות אונליין לשירות הפיזי אך המתוחכם והחדשני

חנות ללא קופות ובשירות עצמי מלא. Amazon GO בסיאטל, ארצות הברית. צילום: SounderBruce, מתוך ויקיפדיה

חברת אמזון (Amazon) תפתח חנויות סופרמרקט ללא קופה או קופאים בסן פרנסיסקו ובשיקגו. בכך תרחיב ענקית הקמעונאות אונליין את דריסת הרגל שלה גם בתחום החדש יותר שאליו היא חודרת – חנויות מזון פיזיות אך מתוחכמות, המצמצמות את הצורך בהעסקת כוח אדם אנושי, ומאפשרות לאנשים לרכוש את המוצרים ללא עיכובים בדמות תורים בקופות או שאלות "יש כרטיס מועדון?" ודומותיהן.

דבר פתיחת החנויות נחשף עקב פרסום מטעם אמזון של רשימת דרושים למשרות מנהלי החנויות במיקומים הקרובים בשיקגו ובסן פרנסיסקו, כך על פי הסיאטל טיימס (The Seattle Times). דיווחים קודמים של אתרי החדשות Curbed וסן פרנסיסקו כרוניקל (San Francisco Chronicle) הציגו רמזים לכך שאמזון בוחנת יעדי נדל"ן לצורך הקמת מרחב קמעונאי בשתי הערים. למרות שלא פורסם מיקום רשמי, הכרוניקל מציין כי ענקית הטכנולוגיה רכשה שטח ביוניון סקוור.

אמזון אישרה את תכניותיה לגבי שתי הערים בהצהרה לתקשורת.

Amazon Go – חיישנים ומצלמות במקום עובדים וקופאיות

החנויות אשר מכונות Amazon Go פועלות כך – הקונים מקבלים גישה אליהן באמצעות יישום המותקן בסמארטפונים שלהם. הם מעבירים אותו על פני סטנד אלקטרוני בכניסה לחנות, מזוהים, וברגע שהם בפנים – כל תנועה וכל צעד שלהם נמצאים תחת מעקב על ידי חיישנים רבים ונקלטים על ידי המערכות של אמזון. הקונים יכולים לנוע בחופשיות ולאתר בחנות את מה שהם מחפשים, לקחת ואף להחזיר מצרכים ממדפי החנויות, למלא את סל או עגלת הקניות שלהם, ולצאת מהחנות ללא עיכובים.

ב-Amazon Go מציעים לקונים את המצאי הקלאסי של סופרמרקט – ארוחות מוכנות, יין, סלטים, דברי מתיקה, וכדומה. החיוב האוטומטי דרך היישום מתאפשר בזכות החיישנים, המצלמות והיישום, והטכנולוגיה המתקדמת מזהה את הפריטים ומחייבת את האדם רק בתום בחירת המוצרים והיציאה הסופית מהחנות.

המלאי שמוצע בסופר נטול הקופות של אמזון דומה לזה שנמכר בדרך כלל בחנויות מרכול, ויש בחנות גם מוצרי בריאות של הול פודס (Whole Foods), רשת המזון, שאותה רכשה אמזון ב-13.7 מיליארדי דולרים ביוני האחרון.

התרחבות פחות מחצי שנה מפתיחת החנות הראשונה

בדצמבר 2016 חשפה אמזון את התכניות שלה בכל הנוגע ל-Amazon Go וגילתה לעולם שבחרה לפתוח את הסניף הראשון בעיר הבית שלה, סיאטל. החנות החדשנית הייתה צפויה להיפתח במהלך 2017, אבל הטכנולוגיה שמאחוריה התגלה כמורכבת מאוד לשליטה, גם בעבור ענקית המסחר האלקטרוני, ונפתחה לבסוף לציבור, לאחר יותר משנה של בדיקות מול עובדי אמזון, בינואר.

אחרי פתיחתה, פעלה החנות הראשונה של Amazon Go מספר חודשים, וכבר אנו מתבשרים על שתי החנויות הנוספות, במהלך שמעיד ללא ספק על הצלחת המיזם וכוונתה של אמזון להתרחב בו לערים ומדינות שונות ברחבי היבשת.

לפי פרסומים שונים במדיה, שתי החנויות החדשות ייפתחו מאוחר יותר השנה ועדיין לא ידוע התאריך המדויק להשקתן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים