אילו סטארט-אפים עומדים לכבוש את הנגב?

חברות בתחומים כמו ביו-טק, אגרו-טק וסייבר משתתפות בתחרות הסטארט-אפים סיליקונגב, שמתקיימת בבאר שבע ● איזו מהן עומדת לקטוף את המקום הראשון?

תחרות סיליקונגב בשנה שעברה. צילום: ליצ'י - Lychee

בירת הנגב, באר שבע, היא אחת מערי ההיי-טק המתפתחות ביותר בשנים האחרונות בישראל: יש בה מרכז היי-טק וסייבר מפותח, שכולל סטארט-אפים וחברות בינלאומיות גדולות, קהילה תוססת ותכנית לימודים עשירה באוניברסיטת בן גוריון.

אלא שיש עוד הרבה מה לפתח וכדי לסייע בכך, מקיימת האוניברסיטה, בשיתוף עמותת מט"ע וקהילת היזמות המקומית Tech7, את תחרות סיליקונגב לסטארט-אפים בתחומים שונים. 70 חברות נרשמו לתחרות הדרומית, שנפתחה לסטארט-אפים מכל הארץ שיש להם זיקה לנגב ופועלים לחיזוקו ברמות הארצית והבינלאומית. 15 מאותן חברות עלו לחצי הגמר ויציגו את המיזמים שלהן בפיץ' נייט, שיתקיים ביום ג' הקרוב במתחם WeWork בפארק ההיי-טק גב ים נגב – לא רחוק מהאוניברסיטה.

מדובר בשלב חצי הגמר של התחרות, כאשר החברה שתזכה במקום הראשון בגמר (שייערך ב-23 במאי) תקבל השקעה של חצי מיליון שקלים מעמותת מט"ע, שנוסדה במטרה לסייע למיזמי חדשנות בנגב.

סטארט-אפים רבים בתחום הרפואה

רבות מחברות הסטארט-אפ שעלו לחצי הגמר של סיליקונגב מגיעות מהתחום הרפואי: Photonicsys, שמפתחת מכשיר לאיתור מהיר של מולקולות קטנות וגופים גדולים, כגון חיידקים, תאים וחלבונים, בפתרונות ובצורות יבשות; Stress Factor, שהפיתוח שלה מודד את הנזק המצטבר החבוי במערכת החיסון שלנו – שהוא המקור הפתולוגי של לחץ כרוני. לבדיקה זו יש כבר מספר יישומים קליניים; BestBrain, שמציעה טיפול ביו-פידבק בתפעול עצמי, בביתו של החולה. החברה מצויה בשלב הניסויים הקליניים בקרב חולי אלצהיימר בשלב מוקדם, שמבוצעים בהתבסס על שיטת הטיפול נוירו-פידבק; BoneSci. Bio, שמפתחת את פפטוס – תכשיר ביו-טכנולוגי לעידוד צמיחת עצם ולשחרור מבוקר של אנטיביוטיקה על פני שבועות. מדובר בפתרון לטיפול במצבי פרי-אימפלנטיטיס ובכיסים דנטליים החשודים בזיהום חיידקי. הטכנולוגיה, שפותחה על ידי פרופ' חנה רפפורט וצוותה באוניברסיטת בן גוריון, אומתה בניסויים פרה-קליניים והיא מוגנת במספר פטנטים; ו- AntisepTech – שמפתחת כלי מציאות וירטואלית ובינה מלאכותית המיועדים לצוות רפואי ולחולים, כדי להפחית את הזיהום שנובע משהייה בבתי חולים ולשפר את איכות הטיפול.

שניים מהסטארט-אפים המשתתפים מגיעים מתחום החקלאות: Agro-Shelef – חברה שמפתחת חומרי הדברה שמופקים משמנים צמחיים, שלדבריה הם יעילים כמו כימיקלים ובטוחים כמו חלב פרה; ו-Green eye technology, שמשתמשת בלמידת מכונה ובבינה מלאכותית בכדי לספק פתרון לשימוש בקוטלי עשבים, ובכך להפחית את השימוש בחומרי הדברה ולהגדיל את כמות היבול של החקלאי.

עוד ניתן למצוא ברשימה את Navin – אפליקציית ניווט מדלת לדלת, שמאפשרת לנו לנווט במתחמים סגורים באותו האופן שאנחנו מנווטים כיום ברחוב, באמצעות שירותים כמו Google Maps; חברת בניית האתרים Soptions; חברה בשם Robotican, שמפתחת כלי טיס בלתי מאוישים המספקים ביטחון והגנה אווירית עבור מגוון משימות בסביבות ובתנאים משתנים. מדובר במערכת אוטונומית לחלוטין – מזיהוי ליירוט, בעלת טווח ארוך וכזו שמסוגלת להגן על מטרות נעות, כגון כלי רכב ושיירות; HC Vision, שמציעה טכנולוגיה שמשפרת מערכות של מצלמות שיש להן ביצועי תאורה נמוכים באופן משמעותי. היא מבוססת על הגדלת חיישני המצלמה הקיימים עם שיפור משמעותי בביצועים באור נמוך; ו-Vicarius – חברת אבטחת סייבר שמבקשת להגן על לקוחות מפני ניצול של פגיעויות תוכנה שטרם התגלו. הפלטפורמה שלה, Topia, מאפשרת לחברות לחזות, לקבוע עדיפויות ולהגן מפני נקודות תורפה בתוכנה לפני שהאקרים יוכלו לנצלן.

כמו כן, ישתתפו בחצי הגמר NewRocket, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיית הנעה ירוקה של רקטות, כתחליף נקי למערכות הנעה מזהמות מאוד; Sindesy, שהופכת מערכות חימום מים סטנדרטיות למחוברות לרשת ולנשלטות, תוך שימוש בחיישנים, בשילוב ניתוח Big Data בזמן אמת. הטכנולוגיה מאפשרת ללקוחות לשלוט מרחוק על מחמם המים שלהם, להיות מחוברים כל הזמן ומטופלים באופן מידי; ו-SeeVoov, שפיתחה מתכנן טיולים חברתי, אינטראקטיבי ומבוסס וידיאו. מדובר בקונספט חדש בתחום הטיולים והנסיעות, שמבוסס על סרטונים של מטיילים והמלצותיהם, על מנת לסייע למטיילים אחרים לתכנן את הטיול שלהם.

גופים נוספים שלוקחים חלק בתחרות הם עיריית באר שבע, הרשות לפיתוח הנגב, פועלים היי-טק, משרד עורכי הדין טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות', כיל, רשות החדשנות, רפאל, Startup Nation Central ו-WeWork.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים