Voyager 3200: כי קולות בראש זה השחור החדש

ייתכן וכל דיבורית באשר היא שתהיה גדולה מאוזניות אלחוטיות, אולי קצת תביך אתכם - משל ללכת עם סלולרי מהאייטיז בגודל של טנק ● ועם זאת, הכירו את הדיבורית הלא-מורגשת ביותר שיש וייתכן שגם היעילה מכולן

Plantronics Voyager 3200. צילום: יח"צ

נכון להיום, מי שרוצה לנסוע במכונית וגם לדבר בטלפון שלו – צריך דיבורית. כזו שמותקנת ברכב או כזו שנכנסת לאוזן.

למעשה, יש עוד כמה וכמה סיבות להשתמש בדיבורית, גם אם זה כיום נחשב לפחות "סקסי" מאשר עד לפני כמה שנים ספורות: אפשרות פשוט להניח את הטלפון בצד, גם כשנמצאים במשרד.

משקל, קרינה, אפשרות להתרכז בעבודה – לא משנה מה הסיבה, דיבורית מאפשרת חופש פעולה רחב יותר, וכנראה גם חוסכת בדרך קרינה, והרי לא משנה עד כמה היא מייננת או לא – עדיף להימנע.

במקרה של Voyager 3200 של פלנטרוניקס (Plantronics) גם לא ממש תרגישו אותה. היא שוקלת בסך הכל 9 גרם והיא מגיעה עם מתאמים לאוזן ששומרים היטב על היציבות שלה. למעשה, היא בדרך כלל מחזיקה היטב מעמד גם בזמן הליכה, ריצה ואפילו קפיצות – אם זה אחד הדברים שבא לכם לעשות במשך היום.

היא גם יחסית קצרה. היא אמנם לא קצרה כמו הדור החדש של האוזניות נטולות החוט, אבל היא מגיעה פחות או יותר עד אמצע הלחי, וגם לא נוגעת בה.

להיות סנוב ולתפוס מרחק

אבל התכונות הפיזיות כמובן חשובות פחות מההיבט של יכולת הדיבור, ובהקשר הזה פלנטרוניקס שילבה כמה וכמה תכונות חזקות מאוד בדיבורית הזו. ראשית היא מאפשרת דיבור ממרחק של עד 30 מטר. המרחק כמובן מצטמצם אם המרחק כולל קיר בדרך או דלת מחוסמת, אבל הוא בהחלט מאפשר להסתובב במשרד באופן חופשי למדי במרחקים גדולים מאוד מהטלפון. בעצם גם אם יש לכם שני טלפונים – היא יכולה לעבוד במקביל עם שני מכשירים.

וכמובן לא פחות חשובה איכות הדיבור. בזרוע הקטנה שלה משובצים שלושה מיקרופונים זעירים שיחד עם מחול אותות מספקים איכות גבוהה יחסית של ביטול רעשי רקע שעוזרים כמובן להעביר שיחה נקיה וברורה. ברוב המקרים הבדיקה הוכיחה שהדיבורית עומדת היטב במבחן הזה. ברוב המקרים. בכל זאת פה ושם מזג האוויר ואיכות החיבור טלפון יכולים קצת להשפיע.

אחד האלמנטים החשובים שמציעה Voyager 3200 היא שימוש בחיישנים חכמים. את החיישנים החכמים הללו ניתן להגדיר במדויק באמצעות אפליקציה מלווה שזמינה לטלפונים החכמים אליהם מתחברים. אחת הדרכים בהן החיישנים באים לידי ביטוי היא מענה אוטומטי. זה מאפשר להוציא את הדיבורית מהאוזן, להניח אותה על השולחן או לתלות אותה על דש החולצה ולהעביר אותה לאוזן רק באמת שצריכים אותה. המענה הוא מיידי, אם הדיבורית פעילה, והטלפון מנתב את השיחה באופן אוטומטי אל הדיבורית באמצעות חיבור הבלוטות' שלה.

למעשה, אם רוצים אפשר אף לכבות אותה בכלל. זה יכול לקרות בגלל שיודעים שלא תזדמן אפשרות להטעין את Voyager 3200 למשך זמן ממושך, זה יכול לקרות בגלל שפשוט מעדיפים לכבות אותה כשהיא לא בשימוש ישיר, ומכל סיבה אחרת. גם במקרה כזה, המענה הוא כמעט מיידי – הזמן שעובר מרגע ההפעלה של הדיבורית עד למענה נמדד בשתיים שלוש שניות לכל ביותר, וכנראה גם פחות.

לתת יחס פעם אחת ביום – ודי

עוד אלמנט חכם שמבוסס על חיישן בא לידי ביטוי במצב "השתקה". אל המצב הזה אפשר לעבור, או לצאת ממנו, באמצעות לחיצה ארוכה על כפתור בקרת הקול שממוקם על זרוע הדיבורית. אם מתחילים לדבר במצב בו היא מושתקת, מושמעת אזהרה מתאימה.

האפליקציה, כאמור, מאפשרת לקבוע האם להשתמש בחיישנים הללו או לא, וגם כיצד בדיוק – בדרך כלל יש כמה אפשרויות לכל שימוש. מעבר לכך היא מאפשרת לשדרג את הקושחה וכן לעקוב באמצעות הטלפון אחר זמן הדיבור שנותר בסוללת הדיבורית. האפליקציה, Plantronics Hub שמה, אינה ייעודית ל-Voyager 3200 והיא משמשת את רוב הדיבוריות המודרניות של החברה. היא גם מאפשרת לאתר את הדיבורית על ידי שליחת צליל חד וקצת מעצבן, אם כי גם בעוצמה מלאה הוא לא ממש חזק.

ומה עם זמן העבודה? לפי הנתונים שכתובים על הנייר הדיגיטלי אמורה הסוללה לפעול כשש שעות לאחר טעינה מלאה. בפועל, ברגע שמדליקים אותה ובודקים, מגלים שזמן העבודה הוא כארבע שעות בלבד. בחברה טוענים שאפשר להוציא יותר על ידי ביטול השימוש באיכות קול ב-HD וכן שזה תלוי בטלפון מול משתמשים בדיבורית. כך או כך, בפועל לא תצטרכו להטעין את הדיבורית יותר מאשר פעם ביממה, וזה מספק. הזמן הנדרש לטעינה מלאה הוא קצת פחות משעתיים.

הכל מושלם? ברור שלא. אחד הדברים שקצת מרגיזים הוא שקול הקריינות מעט גבוה מדי. בנוסף, בגלל המבנה יש קרבה גדולה בין כפתור ההפעלה לכפתורי השליטה בעוצמת הקול. אז כן – מתבלבלים. גם המחיר מעט גבוה. היא עולה כ-350 שקלים במחירי שוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים