"ה-IT יהפוך מגורם סביל לגורם שיכול לעצב פנים רבות של הארגון"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: דורון אופק, מנהל SUSE ישראל

דורון אופק, מרצה בכיר לסייבר במכללת האקר יו. צילום: ניב קנטור

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא דורון אופק, מנהל SUSE ישראל.

מתי ואיך התחלתם?
"הפעילות החלה ב-2005 כאשר Novell רכשה את SUSE. לאחר שנתיים, בגלל שינויים ארגוניים ב-Novell העולמית, הוחלט על סגירת הסניף המקומי והפעילות עברה אל חברות הפצה מקומיות. לפני כשלוש שנים הבינו ב-SUSE שהם מפספסים את השוק הישראלי על כל החדשנות שבו, ושינו את מבנה הפעילות בארץ, כך SUSE ישראל נולדה מחדש עם נציגות מקומית וחזקה".

מה היה החזון בתחילת הדרך?

"בפעם הראשונה, המטרה היתה לתת מערכת Linux לסביבות ארגוניות. כאשר הקימו מחדש את הסניף הישראלי, החזון היה ונשאר, לאפשר לארגונים שימוש בכלים וסביבות מתקדמות לטובת השרתים הקריטיים שלהם. את זה אנחנו עושים דרך כלים מעולם הקוד הפתוח, מערכות ניהול מתקדמות, ומערכות מתקדמות לשרידות ואבטחה".

היכן אתם היום?

"במקום מצוין. ארגונים בישראל מבינים את התרומה והיכולות שלנו לספק מעטפות מתקדמות לכלים כגון openstack או kubernetes, וביצעו התקנות של סביבות מתקדמות. כל הזמן אנו רואים לנגד עינינו את צרכי הלקוחות ומספקים להם מענה מהיר. ארגונים לומדים להעריך את זה".

מה קרה בין לבין?

"מהרגע שהנציגות הוקמה מחדש אנו מנסים להוביל את החדשנות בתוך החברה. צרכי הארגונים הפכו להיות אינטנסיביים יותר, היכולת לייצר גמישות ולבצע גידול מהיר של מערכי המחשוב עם אוטומציה שלהם, הם קריטיים לארגונים. כלי ניהול מתקדמים וקלסטרים של סביבות קונטיינרים, עם מערכות קוברנטיס, או עם יכולות של application delivery על פי מתודולוגיות מקובלות שנקבעו ב-cloud foundery, או נושאים של הקמת ענן פנימי מבוסס openstack ולחילופין צורך ביכולות אחסון מתקדמות וזולות, כל אלו הופכים להיות הפרויקטים המובילים את הארגונים ו-SUSE נותנת את המענה לכך".

מה האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?

"הקמת החברה ב-92', לאחר מכן ב-2005 הרכישה של SUSE על ידי Novell הכניסה אותנו לכל החברות המרכזיות במשק האמריקני בצורה די מהירה. לאחר מכן, הרכישה של מיקרו פוקוס (Micro Focus) שהשאירה אותנו בעצם כחברה עצמאית בשל השונות בין מארג החברות שלהם".

"ציון הדרך האחרון היה הרכישה של HPE software על ידי מיקרו פוקוס והעברת פעילויות הענן, הקונטיינרים, וה-SDS ל-SUSE. חווינו גידול משמעותי של כל צוותי הפיתוח וצוותי המכירות והפכנו להיות גורם דומיננטי בהתוויית הדרך לעולמות התשתית בתחום ה-Devops והרשתות המתקדמות".

מי הדמויות המובילות בדרך?

"בעולם הקוד הפתוח ותוכנה חופשית יש דמויות רבות, החל בריצ'ארד סטולמן, דרך לינוס טרובלדס ואחרים. הטענה המרכזית שלנו היא שככל שיותר אנשים מטפלים בבעיות, הבעיות הופכות להיות פתירות יותר, וכך עולם התוכנה החופשית והקוד הפתוח מצליח לייצר כלים ומערכות מסובכות בזמן קצר. מבחינה אישית, אני חושב שהאיש החשוב בעולם ה-IT הוא הצרכן, מנהל ה-IT, המנמ"ר".

מה ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל לדעתכם?

"ארגונים הבינו כמה ה-IT הכרחי לפעילות התקינה של הארגון. למעשה, מערכות ה-IT , לו הן היו בנויות נכון באופן שיאפשר לארגון להיות גמיש ופתוח, ייצרו שינוי ארגוני שבמוקד שלו יהיו ייעול תהליכים ארגוניים. ה-IT יהפוך מגורם סביל לגורם שיכול גם לעצב פנים רבות של הארגון".

"רבים מהארגונים עדיין לא הגיעו למקום הזה, אבל ככל שיתרבו הארגונים שנכנסים לעולמות הללו – כך תגבר ההשפעה של ה IT על הארגונים".

משהו מעניין שיש לכם לומר לקהילת אנשים ומחשבים בישראל
"ההשפעה של התוכנה החופשית והקוד הפתוח מהותית ובעלת ערכים מוספים לכל ארגון. לא רק ברמה הכלכלית הם יכולים לעלות פחות, אלא ביכולתן לספק יציבות ושרידות, כאשר המערכת היא מאד גמישה מחד ויציבה מאידך. הכלים של עולם התוכנה החופשית מאפשרים יכולות גידול בפעילות בפרק זמן קצר וכאשר הם מסופקים עם תמיכה והתקנה פשוטה, הם מביאים לכל ארגון יכולות חזקות במחיר כניסה סביר מאוד".

ברכה מקורית למדינת ישראל ליום הולדתה ה-70?
"אם בעבר האתגר היה לאסוף את השברים ולהקים מדינה, ולהפוך אותה לחוד חנית בהיבטים רבים, האתגרים העתידיים שלנו יהיו לשמר את היתרונות היחסיים שלנו, להגדיל אותם, וכל זה בהסתמך רק עלינו ועל היצירתיות שלנו והיכולות האנושיות שיש כאן. אנחנו מאחלים שנים של יצירתיות, שבירת פרדיגמות וחשיבה מחוץ לקופסה. ובעיקר, שיהיה שלום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים