באפל מתנגשים בקירות הזכוכית – הלכה למעשה

המטה החדש של ענקית הטכנולוגיה - בעל הצורה העגולה והמבנה הארכיטקטוני המקורי, שזיכה אותו בכינוי "החללית" - כולל שפע של קירות זכוכית, שמייצרים תאונות פיזית ומסבים לעובדים לא מעט פציעות ועוגמות נפש

אחד המבנים באפל פארק. צילום: Ez7b4q, מתוך ויקיפדיה

אפל (Apple) דוגלת בשלמות ובקדמה בכל הנוגע למוצריה, אבל היא לא עצרה שם וחיפשה את אותן תכונות גם במבנה המרכזי בקמפוס החדש והחדיש שלה בקופרטינו שבקליפורניה.

עובדי החברה החלו לעבור למטה "החללית"' השוכן בפארק של אפל' באפריל ומאז, לפי דיווחים רבים, יש מהם כמה וכמה שהתנגשו הלכה למעשה עם הקירות במטה החדש – בשל עיצוב הזכוכית השקוף של המבנה.

בניין המשרדים הראשי בנוי כעיגול ונראה כמו משהו שנלקח מהעתיד. הקומפלקס כולו מתפרס על פני 260 קמ"ר וארבע קומות, והקירות בו עשויים מלוחות בגובה מרשים של יותר מ-13.5 מטרים של זכוכית שקופה – כולל בחלק החיצוני של המבנה, ובחלוקת החדרים ותאי העבודה. אחד מקבלני המבנה שהיה אמון על הרכבת הזכוכית סיפר שבבניין העגול בלבד יש 6 ק"מ של זכוכית.

הרעיון הוא להפוך את המתחם, שמיועד למסת עובדים של 13 אלף איש, למקום שהוא גם פרטי וגם חברתי, כזה שמאפשר שיתוף פעולה ושקט בו זמנית, באמצעות חלוקה יצירתית ויומרנית.

התנגשויות בזכוכיות – בלי שבירתן

הבניין תוכנן על ידי האדריכל הבריטי נורמן פוסטר – האדם שעומד גם מאחורי תכנונו של מגדל סוויס רה, המכונה גם Gherkin בשל צורת המלפפון החמוץ שלו, שהוא הבניין השישי בגובהו בלונדון ואחד המוכרים ביותר, בשל צורתו הייחודית. בפרויקט באפל התבסס פוסטר על החזון של סטיב ג'ובס, המייסד והמנכ"ל המיתולוגי של החברה, שחזה מבנה שייראה "קצת כמו ספינת חלל". ואכן, המשימה הושלמה, אלא שלבחירה בזכוכית כחומר הגלם שממנו מורכבים הקירות יש מחיר כואב – פיזית.

לפי בלומברג (Bloomberg), מספר גדל והולך של עובדי אפל, שמן הסתם משוטטים כשמבטם נעוץ ב-iPhone שלהם, מתנגשים בקירות הזכוכית של הבניין. למרבית הפליאה, למרות התאונות אין דיווחים על שבירת הזכוכיות. מה שמעניין הוא שהעובדים דיווחו שברגע שמישהו מדביק פתק על הקיר בכדי להזהיר מהתנגשות עתידית, יד נעלמה מסירה את ה-"קישוט" ומחזירה לקיר את השקיפות המרהיבה אך המסוכנת שלו.

לאפל היה כבר "פרומו" של התופעה: ב-2011, אישה בת 83 בשם אוולין פאסוול תבעה את הענקית לאחר שהתנגשה בזגוגית צלולה באחת החנויות שלה. הגברת טענה בזמנו שהזכוכית צריכה להיות מסומנת. בסופו של עניין, המקרה יושב מבלי שאפל שילמה פיצויים, ונפתר בכך שהחברה כנראה הרגיעה את הקשישה באמצעות מנוי ל-Apple Music או מוצר זול יחסית שלה, כמו iPod Touch או אוזניות Beats.

אגב, באחרונה אמר טים קוק, מנכ"ל החברה כיום, שאזרחים לא יורשו לבקר כתיירים במבנה הייחודי והמסקרן שבלב הפארק של אפל, וזאת משום ש-"יש לנו כל כך הרבה דברים סודיים מסביב".

אפל לא הגיבה בינתיים על הדיווחים והעובדים שדיברו עם בלומברג על הבעיה לא רצו להיחשף בשמם, אולי מחשש שיבולע להם. עדיף כנראה להיתקל בקירות של המטה של הענקית מאשר להיות מסולקים מהחללית בבושת פנים, ועוד עם אות קין בדמות חבטה במצח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים