ראשי סוכנויות הביון האמריקניות נגד וואווי ו-ZTE

שישה בכירים מה-FBI, ה-CIA וה-NSA ממליצים לאמריקנים שלא לקנות ולהשתמש בטלפונים של החברות האלה או לקבל מהן שירותים, מכיוון שאינם בוטחים בהן ● וואווי: "אנחנו לא מהווים סיכון סייבר גדול יותר מאשר כל ספקית אחרת"

עוד קמפיין של "הרעים". אילוסטרציה: אלכס גייגר, BigStock

שישה ראשי יחידות המודיעין האמריקניות המובילות – ביניהם ראשי ה-CIA, ה-FBI, ה-NSA ומנהל המודיעין הלאומי – הזהירו מפני שימוש במכשירים ניידים של וואווי (Huawei) ו-ZTE הסיניות, כיוון שאינם סומכים על רמת האבטחה שלהם.

מדובר בצעד נוסף במסגרת החששות של ארגוני הביון האמריקניים מפני ריגול סיני באמצעות טלפונים חכמים מתוצרת המדינה, והמחוקקים בארצות הברית אף שוקלים לקדם הצעת חוק חדשה שתאסור על הממשל להשתמש בכל הטלפונים או המוצרים המיוצרים על ידי שתי החברות.

השישה אמרו את הדברים בשימוע שנערך אתמול (ד') בוועדת המודיעין של הסנאט. "אנחנו מודאגים מאוד מהסיכונים של מתן אפשרות לכל חברה או ישות, המחויבים לממשלות זרות שאינן שותפות לערכים שלנו, לזכות בעמדות כוח בתוך רשתות התקשורת שלנו", העיד מנהל ה-FBI, כריסטופר ריי.

"זה מספק את היכולת להפעיל לחץ או שליטה על תשתית התקשורת שלנו, לשנות או לגנוב מידע זדוני, ולבצע ריגול לא מזוהה", ציין.

לפי נתוני IDC, וואווי הייתה ספקית הטלפונים החכמים השלישית בגודלה בעולם ברבעון האחרון של השנה, וזאת מבלי שמכשיריה יושקו עדיין בארצות הברית.

העסקה של וואווי עם AT&T בוטלה – בעקבות דרישת המחוקקים

דובר וואווי אמר כי החברה "מודעת למגוון פעילויות של ממשלת ארצות הברית שמטרתן, לכאורה, לעכב את עסקינו בשוק האמריקני. וואווי נתמכת על ידי ממשלות ולקוחות ב-170 מדינות ברחבי העולם ואינה מציבה סיכון אבטחת סייבר גדול יותר מכל ספקית ICT אחרת, ששותפה, כפי שאנחנו שותפים, בשרשרת האספקה העולמית וביכולות הייצור".

החברה הסינית מנסה להיכנס לשוק האמריקני מזה זמן מה, וניסתה בעיקר לעשות זאת באמצעות שותפות עם ענקית התקשורת AT&T, שבסופו של דבר הוקפאה לזמן לא מוגדר. לפי הדיווחים, המחוקקים בארצות הברית דרשו מ-AT&T לבטל כליל את העסקה. וואווי אמרה, עם זאת, כי כוונתה בכל זאת להכניס את המוצרים שלה אל השווקים האמריקניים.

בחודש שעבר הפגין מנכ"ל וואווי, ריצ'רד יו, זעם נגד הספקיות האמריקניות והאשים אותן כי הן מונעות מהלקוחות יכולת לבחור את המכשיר שברצונם להשתמש בו.

לעומת זאת, ראשי המודיעין שיבחו בדיון את חברות הטלקום האמריקניות על התנגדותן השקולה לחברות הסיניות. "זה אתגר שאני חושב שרק הולך לגדול עם הזמן", אמר אדם מייקל רוג'רס, ראש ה-NSA. רוג'רס ציין שלפני שמשתפים פעולה עם חברות סיניות, צריך לבחון אותן "בחינה משמעותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים