דרום קוריאה אוסרת על מסחר אנונימי במטבעות וירטואליים

החל מה-30 בינואר השמות של הארנקים הווירטואליים של תושבי המדינה יותאמו לפרטי הבנק של בעליהם, במטרה לרסן פשיעה בתחום הסחר הקריפטוגרפי

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

הרגולטור הפיננסי של דרום קוריאה הודיע כי מסוף החודש ייאסר השימוש בחשבונות בנק אנונימיים במסחר במטבעות דיגיטליים במדינה.

סוחרים יוכלו לבצע הפקדות בארנקים הווירטואליים שלהם רק אם שמם תואם את זה של חשבון הבנק שלהם, כך בישרה ועדת השירותים הפיננסיים (Financial Services Commission) של המדינה היום (ד').

דרום קוריאה נחשבת מדינה שבה העיסוק במטבעות קריפטוגרפיים בכלל, ובביטקוין (Bitcoin) בפרט, מאוד דומיננטי. אבל הרגולטורים שלה שוקדים כל העת בניסיונות למנוע ממטבעות דיגיטליים מלשמש בעבירות כמו הלבנת הון. כחלק ממאמצים אלו הטילו השבוע הרשויות במדינה מס כבד על הבורסה למטבעות וירטואליים.

החלטה שעלולה לטלטל את המחירים ברחבי העולם

הביטקוין הפסיד מיליארדים משווי השוק שלו לאחר שערכו ירד אל מתחת ל-10,000 דולר בשבוע שעבר, תופעה שמיוחסת לדיווחים ושמועות על השינויים הרגולטוריים המתגעשים על דרום קוריאה.

הרגולטור הפיננסי של המדינה אמר שהממשלה שקלה לסגור את חילופי המטבעות הקריפטוגרפיים, אך במשרדי הנשיאות בדרום קוריאה נאמר כי איסור מוחלט על המסחר הוא רק אופציה אחת שמתאימה לטיפול בפשיעה.

"הממשלה עדיין דנה האם יש צורך באיסור מוחלט או לא, באופן פנימי", אמר גורם ממשלתי אנונימי  לרויטרס (Reuters).

"מאחר שדרום קוריאה היא שוק המטבעות הקריפטוגרפיים השלישי בעולם, אחרי ארצות הברית ויפן, כל החלטה במדינה עלולה פוטנציאלית לטלטל את המחירים ברחבי העולם", אמר מיהיר קפאדיה, מנכ"ל ומייסד Sun Global Investments.

לא ניכרת השפעה לידיעה אודות התיקון הרגולטורי של דרום קוריאה על שער הביטקוין. הוא ירד ב-5.85% ב-12 השעות האחרונות ועומד כעת על ב-10,141.50 דולר בזמן כתיבת שורות אלו, כך על פי מדד המחירים המצטבר של Coindesk.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים