היום שבו ביל גייטס נעצר

מייסד מיקרוסופט נחשב לחנון, אבל המעצרים שלו מוכיחים שבצעירותו הוא היה די שובב ● וגם: הגרסה הראשונה של כרום, המשחק ששינה את עולם הגיימינג והיום שבו נהפך פורסט גאמפ - ההוא מהסרט - לעשיר

רבותיי, ההיסטוריה. צילומים: BigStock

1977
ה-13 בדצמבר 1977 היה יום מבאס לביל גייטס הצעיר. הוא היה רק בן 22, ושנתיים לפני כן נטש את לימודיו והקים את מיקרוסופט (Microsoft) עם פול אלן. באותו היום הוא נסע עם מכונית הפורש 911 שלו באלבוקרקי, ניו מקסיקו, בלי רשיון נהיגה ולא עצר בתמרור עצור, ואופס… הוא נעצר לכמה שעות, וזכה לפוטו רצח מן המפורסמים בעולם.

התיעוד על המעצר הזה נעלם מן הרישומים ומה שנותר ממנו הוא התמונה בלבד. מעניין שלמרות הנסיבות הלא נעימות, הוא נראה בתמונה עליז למדי, אולי מפני שזו הייתה הפעם השנייה שנעצר.

ביל גייטס ראה את דלתות בית המעצר מבפנים. צילום אילוסטרציה: BigStock

ביל גייטס ראה את דלתות בית המעצר מבפנים. צילום אילוסטרציה: BigStock

המעצר הראשון של גייטס אירע ב-1975. אז הוא נעצר בשל נהיגה ללא רישיון ובמהירות מופרזת – גם הפעם באלבוקרקי. שנים אחר כך אמר על זה דובר מיקרוסופט: "ידוע שכאשר ביל היה צעיר לא היה לו רקורד נהיגה טוב".

הרקורד של גייטס התקלקל פעם נוספת ב-1989, כאשר הוא נעצר שוב – הפעם בחשד לנהיגה בשכרות. אלא שסעיפי האישום האלה הופחתו מאוחר יותר ואפשר להגיד שמנקודה זו, לפחות לפי הפרסומים, סיים מייסד מיקרוסופט את התקריות הלא נעימות עם שוטרי התנועה.

מסתבר שגייטס, שידוע בהיותו חנון, לפעמים גם העז להיות שובב.

1980
ב-12 בדצמבר 1980 הפך פורסט גאמפ (כן, ההוא מהסרט) לאיש עשיר, לאחר שהשקיע במניות של איזו "חברת פירות", כפי שכינה אותה בשל לוגו התפוח הנגוס, ותרם חלק מרווחיו לכנסייה, לבית חולים ולאמו של חברו, באבה.

כל זה קרה משום שביום זה התרחשה, גם בעולם האמיתי, ההנפקה הציבורית הראשונה של אפל (Apple), שהפכה הרבה אנשים אמיתיים, ולא רק את דמותו הבידיונית של גאמפ, למיליונרים בן לילה. ביום זה מכרה אפל 4.6 מיליון מניות במחיר של 22 דולר למניה, ו-40 אנשים מעובדיה ומשקיעיה הפכו למיליונרים. יום המסחר נסגר כשמניית אפל הגיעה ל-29 דולר, מה שהפך אותה לחברה בעלת ערך של 1.778 מיליארד דולר (ערך המניה של אפל היום עומד על 127.27 דולר, עם שווי שוק של כ-880 מיליארד).

הייתה זו ההנפקה הציבורית הגדולה ביותר בארצות הברית לאחר זו של פורד (Ford), שאירעה ב-1956. הרגולטורים במסצ'וסטס אסרו מכירה של המניות לאנשים פרטיים, משום שחשבו שיש בהן סיכון רב מדי.

ביום ההנפקה, היו המניות של סטיב ג'ובס שוות 217 מיליון דולר, אלה של סטיב ווזניאק – 116 מיליון, ושל מייק מרקולה – 201 מיליון.

2008
ב-11 בדצמבר שחררה גוגל (Google) את הגרסה הראשונה של כרום (Chrome), שנחשב כיום לדפדפן הנפוץ ביותר בקרב האמריקנים, לפני הספארי (Safari) של אפל והאקספלורר (Explorer) של מיקרוסופט.

לפי דו"ח שהתפרסם באחרונה, גם בקרב משתמשי הדסקטופ בכל העולם הכרום הוא הדפדפן הפופולרי ביותר, עם נתח שוק של 59.5%, והרחק מאחוריו, עם 16.84%, האקספלורר. לפני כרום, ואחרי קריסת נטסקייפ (Netscape), הגיע הדפדפן של מיקרוסופט לנתח שוק של 95%.

1993
לפני 24 שנים, ב-10 בדצמבר 1993, השתנה עולם המשחקים כש-ID software החלה להפיץ את משחק ה-DOOM, המשויך לז'אנר ה-First-person shooter, ומאפשר גם ריבוי שחקנים. על אף שלא היה המשחק הראשון בז'אנר, הוא היה המשחק שהעלה אותו למודעות ציבורית רחבה ובעקבותיו באו עוד המוני משחקים דומים, מה שהפך את הז'אנר לשליט במשחקי המחשב במשך עשרות שנים.

גיימר עם גרסה מאוחרת של DOOM. צילום אילוסטרציה: BigStock

גיימר עם גרסה מאוחרת של DOOM. צילום אילוסטרציה: BigStock

מלבד ההנאה שגרם למי שהתאהב בו, הפך המשחק לפופולרי ומפורסם דווקא בגלל האלימות והדמיון הפרוע והשטני שנראו בו, שהפכו אותו לשנוי במחלוקת ולעוד יותר מפורסם ומבוקש.

"ז'אנר ה-First-person shooter הוא בוודאי הדבר החשוב ביותר שקרה כתוצאה מ-DOOM", אמר המתכנת הראשי של המשחק ומייסד שותף של ID software, ג'ון קרמאק. "אפילו יותר מזה – כל האנשים שהמשחק השפיע עליהם, ולאחר שראו אותו החליטו שגם הם רוצים לעשות משהו כזה".

1994
ב-14 בדצמבר 1994 התקיים המפגש הראשון של W3C (ר"ת World Wide Web Consorcium) במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) שבקיימברידג', ארצות הברית.

הקונסורציום נוסד ומנוהל עד היום על ידי טים ברנרס-לי, במטרה לפתח ולתחזק סטנדרטים עבור רשת האינטרנט, וכיום חברים בו 463 ארגונים.

הארגון התפתח בעקבות תקינת שפת ה-HTML, שבה כתובים אתרי האינטרנט, ומפרסם תקנים נוספים בתחום הצגה וייצוג של תוכן ומידע, נגישות, רשת סמנטית ועוד. בניית אתר אינטרנט על פי התקנים גורמת לכך שדפדפנים שונים יציגו אתרים באופן דומה, כך שנחסך הצורך לכתוב כמה גרסאות לכל אתר. לארגון ה-W3C סניפים בכל רחבי העולם, כולל בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים