חדש באינסטגרם: עוקבים אחרי ה-האשטאג

תכונה חדשה באפליקציה מאפשרת הכנסת תכני תגיות ה-האשטאג לתוך הפיד שלכם ● המשמעות היא העשרת הפיד בתכנים חיצוניים לפי תחום עניין ● איך זה בדיוק פועל? הנה כל הפרטים

ממשיכים להשקיע בהאשטאגים - גם באינסטגרם. צילום אילוסטרציה: גוסטבו פרזאו, BigStock

אינסטגרם (Instagram) ממשיכה לחדש: מעכשיו, כאשר מבקרים בדף של האשטאג מסוים, לחיצה על לחצן "עקוב" החדש, שנמצא בראש הדף, תציג פוסטים מובילים מאותו תיוג בפיד של המשתמש – כמו גם כמה מהסטוריז הרלבנטיים האחרונים, שייראו בסרגל הסטוריז שלו.

התכונה החדשה של מעקב אחרי האשטאגים (Follow Hashtags) תאפשר למשתמשים, אחרי שהגיעו לתגיות נחשקות, כמו love, #swag, #nails, #cats# או כל האשטאג אחר שבחרו, להיחשף לתיוגים המובילים בנושא. אם יאבדו עניין, המשתמשים יוכלו בקלות לבטל את הופעת התיוגים הללו בכל עת.

"הקהילה הייתה ערך ליבה באינסטגרם מלכתחילה, ובליבה של כל קהילה יש עניין משותף", כתבה החברה בהצהרה לתקשורת. "עכשיו אנחנו יוצרים את העניינים – ואת הקהילות שנוצרות סביבם – כהתמקדות עיקרית של החברה. מעקב אחרי האשטאגים הוא הצעד הראשון שלנו".

אלגוריתם שיבחן איכות ועדכניות

עד כה, היו שתי דרכים לתקשר עם ה-האשטאגים – ללחוץ על התיוג בפוסט שבו ראיתם אותו או לחפש תיוג ספציפי במדור "גלה" (Explore) של האפליקציה. מעכשיו, אינסטגרם מציגה דרך חדשה לתקשר עם ה-האשטאגים, ומאפשרת לעקוב אחרי התיוג המעניין אתכם באותו אופן שבו הייתם עושים כאשר חשבון מסוים תפס את תשומת לבכם. כעת האלגוריתמים של אינסטגרם יבחרו חלק מהפרסומים הבולטים מאותו אוסף תיוגים ויכניסו אותם לעדכון הראשי שלכם.

זהו שינוי יסודי באחת מפלטפורמות המדיה החברתיות הגדולות בעולם, שמציב את ההתעניינות של הגולש בה בנושא מסוים – טכנולוגיה, מכוניות יוקרה או פרפרים – במעמד שווה לזה שיש בפלטפורמה לחברים, לבני משפחה או למפורסמים שהוא מעריץ.

ב-TechCrunch שאלו את אינסטגרם כיצד נבחרים הפוסטים שיוצגו לעוקבים אחר האשטאג מסוים, ונענו שהאלגוריתמים יציגו את הפרסומים הטובים ביותר בהתבסס על גורמים כגון איכות ועדכניות. משמעות הדבר היא שזה שמשתמש כלשהו מפרסם תיוגי האשטאג באופן אינטנסיבי ואגרסיבי לא אומר שתראו בהכרח דווקא את פרסומיו אלה, אלא אם כן מדובר בפוסטים נהדרים. תוכלו לבטל הודעות שאינן לרוחכם באמצעות התפריט הנפתח בפינה הימנית העליונה של הפוסט.

צוות ענק של בוחני תכנים

מובן שהחידוש עלול להיות כזה שמפרסמים ומקדמי אג'נדות שונות ינסו לתפוס עליו טרמפ. בכדי לנכש תוכן זבל וכזה שמעורר התנגדות, אינסטגרם מבטיחה להשתמש במערכות אוטומטיות ידניות לסימון פוסטים לא הולמים ולחסימת המחברים שלהם.

מאות אנשים בצוות הפעילות הקהילתית של היישום, שנמצא בבעלות פייסבוק (Facebook), יפקחו על דיווחי המשתמשים ועל הדיווחים האוטומטיים וינטרו את התוכן 24/7.

על פי החברה, במהלך החודשים האחרונים היא שיפרה את האופן שבו היא ממקמת ומרכיבה האשטאגים, כדי להבטיח שמה שמוצג בדפי התגיות הוא תוכן בטוח. אינסטגרם גם משתמשת בצוותים גדולים לניתוח מגמות של האשטאגים, בדיוק מאותה הסיבה.

מאחדים את העולם גם באינסטה?

ה-האשטאגים של אינסטגרם הם ביטוי נוסף למשימה המקיפה של החברה האם פייסבוק "לאחד את העולם". כמו הקבוצות (Groups) של פייסבוק, ה-האשטאגים מאפשרים למשתמשים לחקור מחוץ לבועה החברתית שלהם, ולהרחיב את קשריהם והיכרותם עם אחרים.

אז לא משנה אם החברים שלכם מעלים פרסומים מגוונים, המעקב אחרי תגיות ספציפיות, למשל אם אתם משוגעים על שקיעות, יאפשר לכם להתאים אישית את החוויה, בכדי להפוך את הפיד שלכם באינסטה לכזה שיציג באופן אקסקלוסיבי את כל מה שאתם רוצים.

כדאי לשים לב, עם זאת, שמעכשיו, אם אתם מנהלים חשבון ציבורי, כל מי שמבקר בפרופיל שלכם יוכל לראות אחרי אילו האשטאגים אתם עוקבים, בדיוק כמו שהם יכולים לאתר את האנשים שאחריהם אתם עוקבים. אצל מי שחשבונו מוגדר כפרטי, רק העוקבים יוכלו לראות את ה-האשטאגים שבהם הוא מתעניין. אז כשמתחילים לעקוב אחרי האשטאגים משונים במיוחד, או כאלה שקשורים לפטיש שלכם – קחו בחשבון שהעניין הסודי שלכם, שאולי שהיה כמוס עד כה, עלול להיחשף בציבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים