רוצים את האלבום החדש של ביורק? שלמו בביטקוין!

הזמרת האיסלנדית הייחודית לא מסתפקת במוזיקה המקורית שהיא יוצרת ובוחרת דווקא במטבע הווירטואלי והשנוי במחלוקת כאמצעי לרכישת אלבומה החדש ● מי שיתעקש יוכל בכל זאת לקנות את המוזיקה של ביורק באמצעים המסורתיים

ביורק. צילום: Zach Klein/ויקיפדיה

מטבע הביטקוין (Bitcoin) – שנמצא בנסיקה מרשימה לאחרונה – עדיין לא הפך לאמצעי תשלום נפוץ ופופולרי במיוחד. הסיבה המרכזית היא היותו וירטואלי ולא ממש צפוי, כמו גם שלל נבואות זעם שנשמעו בגינו מצד כלכלנים ואנשי עסקים בכירים, שטוענים שהמטבע הוא בועה שעלולה להתנפץ בכל רגע ברעש גדול.

אלא שבעבור הזמרת האיסלנדית המפורסמת ביורק, החששות מפני גורלו המר של המטבע כנראה לא מהווים איום – מעריציה מוזמנים כעת לרכוש את האלבום האחרונה שלה, המכונה אוטופיה (Utopia), באמצעות ביטקוין.

המטבע מרקיע שחקים בשוויו החודש. ב-8 בנובמבר האחרון הגיע המטבע לשיא חדש ומדהים של 7,836.20 דולרים. מאז הוא אמנם צנח מעט, אבל נכון להיום (ה') עומד ערכו על 7,184.10 דולר.

הנסיקה מגיעה בעקבות הודעה של הענקית CME Group, שסוחרת בחוזים עתידיים על זהב ונפט וכן על מדד המניות S&P 500, אשר בישרה כי היא מתכננת לסחור בחוזים המבוססים על ערך הביטקוין בעתיד, דבר שלמעשה יספק למטבע לגיטימציה ולכן לעודד משקיעים לסחור בו יותר בנוחות.

ביורק – אפליקציה אינטראקטיבית וסרטוני 360 מעלות

בחירתה של ביורק אינה מתמיהה כל כך בעיקר משום שהזמרת האוונגרדית נחשבה תמיד כחדשנית ומקורית במיוחד.

לפני שש שנים שחררה ביורק את אלבום האולפן האחרון שלה, שנקרא ביופיליה (Biophilia), כאפליקציה אינטראקטיבית. ב-2015 עשתה הזמרת שימוש בטכנולוגית 360 מעלות מרתקת שנשענת על אמצעי מציאות מדומה. כעת היא בוחרת לשווק את היצירה הקרובה שלה באמצעות האינטרנט ועל ידי רכישה במטבעות לא שגרתיים.

הדברים מגיעים בעקבות עסקה בה מעורבות חברת התקליטים שלה, One Little Indian, ובלוקפול (Blockpool) הלונדונית שמתמחה בבלוקצ'יין .

כדאי לשים לב שהאלבום יימכר גם בשלושה סוגים פחות מוכרים של מטבעות מבוזרים: litecoin ,dash ו-AudioCoin. אוהדים יותר שמרנים יוכלו עדיין להשתמש באמצעים המסורתיים – כרטיסי אשראי או PayPal – לצורך הרכישה.

מכירות האלבום אוטופיה יחלו ב-24 בנובמבר, אך ההזמנות המוקדמות כבר פתוחות כעת. מי שיזמין מראש יקבלו 100 מטבעות-אאודיו (AudioCoins) ששווי כל אחת מהן הוא בערך 20 פני (פחות משקל) שאותן יוכל להפקיד בארנקים אלקטרוניים, להחליף במטבעות דיגיטליים אחרים או לרכוש עוד מוזיקה שבאמצעותן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים