דיווח: BMC ו-CA שוקלות מיזוג-רכישה בהסכמה

לפי מקורות המקורבים לנושא, החברות כבר בדקו אפשרויות כיצד לגייס ביחד 13 מיליארד דולר, כדי ש-BMC תרכוש את המניות של CA וזו תהפוך לחברה פרטית

שותפות בין המנמ"רים למנכ"לים ולביזנס - ליציאה חלקה יותר מהמשבר. צילום אילוסטרציה: Prathan, BigStock

BMC ו-CA שוקלות מיזוג-רכישה בהסכמה – כך דווח באתר בלומברג (Bloomberg). לפי מקורות המקורבים לנושא, שתי החברות כבר בדקו אפשרויות בבנקים שונים כיצד לגייס ביחד סכום של 13 מיליארד דולר, כדי ש-BMC תרכוש את המניות של CA וזו תהפוך לחברה פרטית. בידיעה נכתב כי השיחות הן בשלב ראשוני בלבד, ולא בטוח שהעסקה תתבצע.

יצוין כי BMC הפכה לחברה פרטית ב-2013, בעסקה של 6.9 מיליארד דולר, שמומנה על ידי קרן פרטית. לעומתה, CA היא חברה ציבורית החל מ-1981 והכנסותיה בשנתה הכספית 2017 עמדו על ארבעה מיליארד דולר – כמו ב-1997. לחברה היו כמה שנים טובות, אך לא מעט שנים רעות, בייחוד בתחילת שנות ה-2000, לאחר שהתאוששה מפרשת זיוף הכנסות ששלחה כמה ממנהליה הבכירים לכלא. בשנים האחרונות מראה CA יציבות ומניותיה נמצאות במגמת עלייה, על אף שמחשוב הענן מאיים עליה, משום שפעילותה תלויה רבות בפלטפורמות Legacy ותיקות, שחברות רבות נוטות להחליף.

CA ידועה כחברה שרוכשת חברות לצורך התרחבות ובשנות קיומה רכשה יותר מ-200 חברות.

בהיבטים רבים, פעילותן של שתי החברות דומה, שכן הן התמקדו במשך שנים רבות בחברות שפיתחו ותחזקו יישומים מורכבים, בדרך כלל בפלטפורמות הוותיקות.

יצוין כי CA פעלה בישראל עד לפני כשנתיים, אז סגרה את פעילותה והעבירה אותה לאחריותה של NessPro, כשעובדיה גם הם נקלטו בחטיבה החדשה שהוקמה לצורך כך. פעילות המו"פ שלה, שהתבססה על רכישת חברות בארץ, נותרה בהרצליה ובכפר סבא.

BMC מחזיקה מרכז פיתוח גדול בתל חי, שהוקם על בסיס רכישתה את המימד החדיש מיזם ההיי-טק רוני ענב ב-1999 תמורת 675 מיליון דולר, ומרכז מכירות ברמת החייל בתל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים