שליש מהקניות ברשת נדחות – בגלל הקשת סיסמה לא נכונה

21% מהמשתמשים שוכחים את הסיסמה שלהם לאחר שבועיים ו-25% שוכחים סיסמה אחת בכל יום – כך עולה ממחקר שערכו מסטרקארד ואוניברסיטת אוקספורד

עצור, סיסמה! אילוסטרציה: Yellowj, BigStock

בעיית הסיסמאות שצריך לזכור בעשרות החשבונות שלנו פוגעת בסחר האלקטרוני: ממחקר שערכו מסטרקארד (Mastercard) ואוניברסיטת אוקספורד, בשיתוף חברת המחקר Opus Research, עולה שלא פחות מ-30% מעסקות הקנייה באינטרנט נדחות כתוצאה מהקשת סיסמה לא נכונה.

המחקר כולל פירוט של הסוגיות הקריטיות שעמן נדרשות חברות השירותים הפיננסיים להתמודד כדי להוביל את עסקיהן בהצלחה במסע להטמעת זיהוי ביומטרי, ולהבטיח שהן מקבלות את ההחלטה הנכונה בכל שלב. עולה ממנו שלמשתמשים יש עד 90 חשבונות אונליין שונים.

זכירת הסיסמאות בחשבונות הרבים האלה היא בעייתית: 21% מהמשתמשים שוכחים את הסיסמה שלהם לאחר שבועיים ו-25% שוכחים סיסמה אחת בכל יום.

התוצאה: הרוב המכריע של הצרכנים מעדיפים ביומטריה

עוד עולה מהמחקר כי הרוב המכריע של הצרכנים – 93% – מעדיפים אמצעי זיהוי ביומטריים על פני סיסמאות כאמצעי לאימות זהותם בעת ביצוע תשלומים או שירותים פיננסיים אחרים. עובדה זו אינה מפתיעה, אומרים במסטרקארד, משום ששימוש באמצעי זיהוי ביומטריים – למשל, טביעת אצבע או סריקה של קשתית העין – בטוח יותר ומבטל את הטרחה הכרוכה בצורך לזכור סיסמה.

עם זאת, לפי המחקר, על אף ש-92% מתעשיית הבנקאות מעוניינת לאמץ טכנולוגיה ביומטרית, יישומה בסמארטפונים הוא לא עקבי, ורק 13% עשו זאת עד היום. רק 36% ממקבלי החלטות הבכירים בארגונים סבורים שיש להם ידע וניסיון כדי לספק את המבוקש.

על מנת להתגבר על הבעיה, מסטרקארד והמחלקה למדעי המחשב של אוניברסיטת אוקספורד שיתפו פעולה בבדיקת הטכנולוגיה המתפתחת במהירות, במטרה לפתח הנחיות שיסייעו לבנקים להבין ולהנהיג בהצלחה את השימוש באמצעי זיהוי ביומטריים בהתקנים ניידים.

אג'אי בהאלה, נשיא אבטחת המידע לארגונים גלובליים במסטרקארד, ציין, כי "זיהוי ביומטרי אפקטיבי מתמזג בחוויה הרחבה של צריכת שירותים פיננסיים ומעניק לאנשים את היכולת להיכנס באופן מיידי למידע הפיננסי שלהם או לבצע תשלום. זוהי המגמה שתוביל אותנו לעתיד נקי מסיסמאות, שבו הזהות הדיגיטלית היא מי שאנחנו, לא מה שאנחנו זוכרים".

בהאלה הוסיף כי שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת אוקספורד הוא מסגרת החיונית להאצת ההטמעה של זיהוי ביומטרי נייד בקרב הצרכנים והתעשייה, ושיתוף פעולה מעין זה קריטי להצלחה. "נוכל להשיג את המטרה רק אם התעשייה, האקדמיה, הממשלות ויצרני הטכנולוגיה יבינו ויתרמו להתפתחות מסגרת חמשת הגורמים לזיהוי ביומטרי נייד, הכוללים ביצועים, שימושיות, יכולת פעולה הדדית, אבטחה ופרטיות", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים