"ההיי-טק יכול לסייע בהחזרת התושב למרכז"

"ההיי-טק יכול לפתח תשתיות חכמות, בנייה חכמה, השקיה חכמה, טיפול חכם בפסולת, פתרונות חכמים לנגישות נכים, המצאות ופתרונות לאיכות האוויר שאנחנו נושמים", לדברי זאב אלון-אוטניק, מנמ"ר המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור

זאב אלון-אוטניק, מנמ"ר מועצה מקומית פרדס חנה-כרכור

מהו ההישג הבולט ביותר של התעשייה הטכנולוגית הישראלית לאורך שנות קיומה של המדינה?
"ישראל היא חממה טכנולוגית בתחומים רבים. רפואה, תחבורה, נשק, חקלאות, ועוד, ופורצת דרך ברעיונות, המצאות וחידושים בקנה מידה עולמי".

"בחרתי בהישג שבלעדיו כל הטכנולוגיה של הרשתות החברתיות, האינטרנט, ממשקי הסמארטפון והמדיה בכללה לא הייתה נראית כפי שהיא היום. מדובר באלגוריתם למפל-זיו, שהומצא ב-1978 על-ידי שני מדענים מהטכניון, יעקב זיו ואברהם למפל.

הפרוטוקול מאפשר לכווץ ביעילות קבצי מחשב גדולים מאוד בלי לאבד נתונים. אלגוריתם למפל-זיו עומד בבסיסם של הפורמטים הגרפיים הנפוצים ביותר בעולם המחשבים, כדוגמת GIF, TIFF JPEG, ונחשב למנוע הפנימי הנפוץ ביותר בעולם של תוכנות הדחיסה. בזכותם של זיו ולמפל המדיה שוקקת חיים. כולם משתפים תמונות, סרטונים וקול על פלטפורמות האינטרנט, כגון פייסבוק (Facebook), ווטסאפ (WhatsApp) ויוטיוב (YouTube)".

מיהי האישיות הבולטת ביותר בהיי-טק הישראלי, שהשיגה הישגים בולטים לטובת המדינה?
"שוב, לא חסרים אנשים מוכשרים בענף, שהישגיהם ראויים בהחלט. בחרתי בממציא גיל שוויד, בעל הפטנט על טכנולוגיית Stateful Inspection firewalls, שעליה מבוסס FireWall, מוצר הדגל של החברה שייסדה צ'ק פוינט, נחשב על ידי רבים לאביה של חומת האש המודרנית.

ללא פיתוח של טכנולוגיות מתקדמות לאבטחת מידע, כל רעיון מערכות המחשוב בענן לא היה מתאפשר וספק אם חברות כמו גוגל (Google), פייסבוק, אמזון (Amazon) ורבות אחרות, שהן כיום מאבני היסוד של הכלכלה המודרנית, היו יכולות להתקיים. זו גם אחת החברות הישראליות המצליחות שלא נמכרו עדיין לחברות ענק בינלאומיות".

מה כדאי לשפר בענף?
"תמיד יש מה לשפר כמעט בכל תחום. אני הייתי רוצה לראות שוב את התושב במרכז, כפי שהיה עד לא מזמן. לכל תושב מגיע לקבל איכות חיים סבירה ומעלה. במסגרת זו הייתי רוצה לראות שילוב ואינטגרציה בין אקולוגיה לטכנולוגיה כמו תאורה פוטו-וולטאית, שבה עמודי תאורה חכמים נטענים על ידי אור השמש ומספקים אנרגיה לתאורה, לחיישנים ולמצלמות אבטחה ללא צורך בחיבור לתשתיות.

הייתי רוצה לראות פרויקטים של פאנלים סולריים על גגות, כפי ששמענו בכנס מנמ"רים 2017 על התכנון של 'גגות תל אביב', כשהחזון הוא לסגור את תחנת החשמל רדינג, כדי ליצור איכות סביבה טובה יותר. ועוד יש לשאוף לפיתוח חזון כולל, שבמסגרתו תשתיות חכמות, בנייה חכמה, השקיה חכמה, טיפול חכם בפסולת, פתרונות חכמים לנגישות נכים, המצאות ופתרונות לאיכות האוויר שאנחנו נושמים. ושנהיה בריאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים