"אחרי שמדברים עליו 50 שנה – הפעם עידן הבינה המלאכותית באמת כאן"

"אם עד לא מכבר, המעבדים שאמורים לטפל בהיקף הנתונים העצום ובסיבוכיות החישובים לא היו זמינים, בזמן האחרון נרשמה פריצת דרך", אמר ד"ר יוזף רגר, ה-CTO של פוג'יטסו לאזור EMEAI ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מדבר על הסניף הישראלי החדש ולאן פניה של החברה בעתיד

22/11/2016 12:43
ד"ר יוזף רגר, מנהל הטכנולוגיות הראשי של פוג'יטסו לאזור EMEAI. צילום: פלי הנמר

ד"ר יוזף רגר הוא בין הפנים המוכרות לעולם של פוג'יטסו (Fujitsu), ענקית ה-IT היפנית. בתפקידו כ-CTO הוא פעיל בחטיבות השונות של החברה מזה 14 שנים ובשנתיים האחרונות הוא התמנה למנהל הטכנולוגיות הראשי של אזור EMEAI – אירופה, המזרח התיכון, אפריקה והודו. כך הוא מתחבר לשוק הישראלי, בו הושק בחודש שעבר המשרד המקומי של פוג'יטסו, בניהולו של רענן ביבר.

ד"ר רגר הגיע לפוג'יטסו לפני 18 שנים מיבמ (IBM), בה כיהן, בתפקידו העיקרי, כארכיטקט ראשי ויועץ בכיר באירופה. כך הוא הכיר ישראלים לא מעטים מעולם ה-IT והתרשם מאוד מיכולותיהם. הוא אף ביקר בארץ לפני עשור. ד"ר רגר מתלהב מהרוח והישראלית ומספר שבכל מקום שבו הוא נתקל בישראלים, הוא חש שהם חכמים ויזמים יוצאי דופן.

פוג'יטסו, או, בשמה המלא, Fujitsu Technology Solutions – FTS, נוסדה עוד ב-1935, וכיום היא חברת ה-ICT הגדולה ביפן והחמישית בגדולה בעולם. הכנסותיה השנתיות הן 41 מיליארד דולר, יש לה הצע רחב ומגוון של מוצרים טכנולוגיים, פתרונות ושירותים והיא מעסיקה 156 אלף עובדים, שתומכים בלקוחות ביותר מ-100 מדינות ברחבי תבל. יצוין כי פוג'יטסו מאפשרת ללקוחותיה לנצל הזדמנויות דיגיטליות, בשילוב בין טכנולוגיות ICT וחדשנות דיגיטלית.

הנושא המרכזי של הכנס של החברה לשנה זו, שהתקיים בשבוע שעבר במינכן, היה הטרנספורמציה הדיגיטלית. 39 אלף איש עובדים בחטיבה של פוג'יטסו שעוסקת בתחום ובאירוע הושם דגש על פורטופליו הפתרונות הדיגיטליים של החברה המיועד לכך.

המוטו של פוג'יטסו: לשתף את הלקוח ביצירת הפתרונות שלו, הלכה למעשה. צילום: פלי הנמר

המוטו של פוג'יטסו: לשתף את הלקוח ביצירת הפתרונות שלו, הלכה למעשה. צילום: פלי הנמר

מהי האסטרטגיה של החברה בישראל, לאחר השקת הסניף המקומי?
"אנחנו מציעים, גם בישראל, את הפתרונות שלנו, שכוללים מערכות שרתים ומחשבים שולחניים וניידים עתירי ביצועים, כמו גם מערכות אחסון מתקדמות ביותר, כולל All-Flash. בשלב הבא נשקול גם להציע שירותים מקצועיים ופתרונות בעולמות החדשים של האינטרנט של הדברים, הבינה המלאכותית והמהפכה התעשייתית הרביעית (Industry 4.0)".

המנמ"רים בישראל התרגלו עשרות שנים לספקים בינלאומיים ענקיים כמו יבמ, דל ו-HP. למה דווקא פוג'יטסו?
"פוג'יטסו היא כמו קרחון ענק, שרק קצהו בולט מעל פני המים – הניידים, המסכים, השרתים והאחסון. מתחת לקצה הזה יש היצע ענק של שירותים ותוכנה, שמספקים פתרונות מתקדמים למבחר לקוחות בעולם בנושאים כמו בריאות, אבטחה, תחבורה, תעשייה וממשל. אלה פתרונות שמתאימים מאוד גם למנמ"רים ולארגוניהם בישראל, כי אנחנו פועלים תמיד בשיטת Co-creative – יצירתיות משותפת. בשיטה הזו אנחנו מתאימים לכל לקוח את הפתרון המתאים לו, כי אנחנו מניחים שהתבונה לא נמצאת במקום אחד בלבד, אלא בעבודת צוות של לקוח עם ספק בינלאומי כמונו ועם השותפים העסקיים שלנו".

אחד מפתרונות הבינה המלאכותית של פוג'יטסו: ניטור, בקרה ושליטה ברימזור, להזרמת תנועה יעילה. צילום: פלי הנמר

אחד מפתרונות הבינה המלאכותית של פוג'יטסו: ניטור, בקרה ושליטה ברימזור, להזרמת תנועה יעילה. צילום: פלי הנמר

מדוע אתם מנפנפים בבינה המלאכותית דווקא השנה? כבר כ-50 שנים הנושא מתעורר מדי עשור ונמוג לקראת אמצעיתו…
"נכון, פתרונות בינה מלאכותית (AI) הם משאת נפשם של אנשי ה-IT בעולם מזה שנים רבות, אך עד לאחרונה, המעבדים שאמורים לטפל בהיקף הנתונים העצום ובסיבוכיות החישובים לא היו זמינים. כלומר, הם היו חלשים מדי. פריצות דרך בתוכנות בינה מלאכותית מצריכות כוח חישוב בעוצמות של שלושה סדרי גודל ממה שהיה מוכר בתעשייה עד כה. והנה, בזמן האחרון, המעבדים – בעיקר הגרפיים (GPU) אבל גם ה-CPU – מאפשרים מהירות, ויחד עם התבססות מהירות העיבוד בענן ברוחב פס עצום מתחיל עידן פתרונות הבינה המלאכותית.

פוג'יטסו, כספקית פתרונות טכנולוגיים, רואה את עצמה כחלוצה ורוצה להוביל בתחום זה ובעולם האינטרנט של הדברים. צריך לזכור שיש לנו גם מסורת של ייצור מחשבי מיינפריים, ופיתוח תוכנה ויישומים מתאימים.

העיקר הוא שאנחנו תמיד קשובים ללקוחותינו, שהם צמרת ארגוני האנטרפרייז בעולם. גם בישראל, אנחנו משרתים את לקוחותינו יחד עם השותפים העסקיים המקומיים. השותף העסקי שלנו בישראל מכיר היטב את הלקוח וצרכיו. התפיסה שלנו היא גלוקלית: חשוב גלובלית, פעל לוקלית (Glocal: Think Global, Act Local)".

לסיכום ניתן לומר שד"ר רגר הוא ידען, מקושר וצבעוני, ושיהיה מעניין לראות אותך בישראל, מרצה על מגמות בתעשייה ולאן הטכנולוגיה מובילה אותנו.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים