מחקר: האמריקנים עדיין מכורים לחלוטין לאפליקציות

העתיד, על פי בכירי חברות ההיי-טק, שייך לבינה המלאכותית ולצ'ט-בוטים שכבר חדרו לחיינו וליישומי ההודעות שלנו ● דו"ח שימוש בניידים בארצות הברית מצא כי בפועל מי ששולטות עדיין ביד רמה - הן דווקא האפליקציות

רוקדים רק על חלק מהאפליקציות. קרדיט אילוסטראציה:Bigstock

צ'ט-בוטים – החידוש מתחום הבינה המלאכותית שבפיתוחו עוסקות באינטנסיביות החברות הבכירות של עמק הסיליקון – אמורים היו להשתלט גם על הרבה תחומים ופעולות שעד כה נהגנו לבצע באמצעות אפליקציות בטלפונים הניידים שלנו.

היו שטענו כי העובדה שהצ'ט-בוטים יודעים כבר להזמין בעבורנו טיסות ומוניות, ואפילו למנוע מאיתנו קבלת דו"חות חנייה, עלולה לסמן את תחילת סופו של עידן האפליקציות, במיוחד לנוכח היכולת של פלטפורמות ההודעות – כמו ה-Messenger של פייסבוק (Facebook) וסקייפ (Skype) – לאפשר למפתחים להוסיף אליהן את שירותי הבוטים הנוחים הללו.

אבל בנקודה זו באבולוציית הצ'ט-בוטים המצב שונה מהתחזיות, והנתונים מראים דווקא מגמת עלייה בשימוש באפליקציות לסמארטפון. הנה הנתונים על פי הדו"ח האחרון של comScore: עד יולי 2016 רשמו היישומים לזכותם את מחצית הזמן שהציבור האמריקני השקיע במדיה הדיגיטלית, וזאת לעומת 41% מהזמן שנמדד לפני שנתיים.

מבלים את עיקר זמן השימוש באפליקציות בנייד

נכון לעכשיו אין גם כל סיבה לחשוב כי האפליקציות הגיעו לשיאן, כמו שכמה מבקרים נוטים לטעון. דווקא כיום, כשמסכי הטלפונים החכמים הולכים וגדלים, צפייה בתכניות וניווט באינטרנט בדרכים באמצעות יישומים ייעודיים, הופכים לקלים יותר.

87% מכלל התעבורה בניידים מתרחשים בתוך אפליקציות, אמר אנדרו ליפמן, סגן הנשיא לשיווק ותובנות ב-comScore. בנוסף, צמיחת אפליקציות הסמארטפונים ממשיכה לנגוס בזמן שהמשתמשים מבלים בטאבלטים ובמחשבים השולחניים שלהם.

מעדיפים להישאר עם היישומים הוותיקים והפופולריים

זאת ועוד, היישומים הסופר-פופולריים, כמו למשל פייסבוק, אינם מראים סימנים של שחיקה, והציבור האמריקני לא התעייף מהם. בשנת 2015 היה פייסבוק היישום הפופולרי ביותר בארצות הברית, בהפרש מובהק ויציב ממתחריו, עם 126 מיליון מבקרים ייחודיים מהמדינה.

האפליקציה הוגדרה גם להופיע במסך הבית על כמעט מחצית מהניידים של המשתמשים, כך על פי דו"ח האפליקציות לנייד בארצות הברית (US Mobile App) של comScore, שסיכם את שנת 2015. הרשת החברתית הדומיננטית נמצאה גם כאחת משלושת האפליקציות המובילות בשימוש אצל כמעט 80% מהמשתמשים, וכאפליקציה מספר אחת של כמעט חצי מהם.

משתמשים אמנם אינם נוטים לרכוש אפליקציות חדשות רבות בימים אלה – משתמש הסמארטפון האמריקני הממוצע לא מוריד יישומים כלל במהלך החודש – אבל "זה לא אומר שאין פריצת דרך בסגנון סנאפצ'ט (Snapchat) אחת לזמן מה, אולם מדובר במקרים היוצאים מן הכלל, ולא בכלל", הסביר ליפמן. לפיכך ההשפעה הגדולה ביותר של ההאטה בהורדות היישומים באה לידי ביטוי במוצרים של מתחרים חדשים, ולא בעבור השחקנים הוותיקים.

אלא שהשעות שהמשתמשים מבלים באפליקציות לא בהכרח מתרגמות לכדי הכנסות בעבור מפתחי האפליקציות, וכמו כן זמן רב יותר שבו המשתמשים מבלים ביישום לא מהווה בהכרח אינדיקציה שהאפליקציה לסמארטפון הצליחה להשיג מודל עסקי משתלם. הזמן שאנשים נמצאים לאורכו באפליקציות כגון אובר (Uber) ואמזון (Amazon), למשל, מניב כסף מהר יותר מאשר הזמן המושקע על אפליקציה כגון ווטסאפ (Whatsapp).

עם זאת, זמן שמושקע בשימוש באפליקציות מספק דרך להכיר התנהגות של צרכנים, ולפי פרמטר זה נראה שאנשים עדיין אוהבים חדשות רבות, בידור ומדיה חברתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים