וורן באפט רוכש מניות של אפל במיליארד דולר דרך ברקשייר האת'אוויי

הקונגלומרט של באפט ביצע ברבעון הראשון של השנה רכישה של 9.8 מיליון דולר ממניות הענקית מקופרטינו ● מדובר על צעד מפתיע שמקורו בהנחה שהמניות ישובו לטפס אחרי ירידה במכירות החברה, לראשונה מזה יותר מעשור

לא מתלהב מאפליקציות השקעות. וורן באפט. צילום: מארק הירשי, מתוך ויקיפדיה

מסמכים רגולטוריים שהוגשו לרשות לניירות ערך (ה-SEC) על ידי ברקשייר הת'אוויי (Berkshire Hathaway) – חברת האחזקות של המולטי-מיליארדר וורן באפט, המנהלת נכסים והשקעות בהיקף של יותר מ-500 מיליארד דולר – חשפו כי החברה השקיעה מיליארד דולר במניות אפל (Apple), בתקווה שיצרנית הסמארטפונים תתאושש בקרוב מהשפל שחוו לאחרונה מכירותיה.

במסמכים, שהוגשו לרשויות ביום ב', נכתב כי ב-31 במרץ רכש הקונצרן של באפט 9.8 מיליון דולר במניות של אפל.

המהלך הפתיע רבים, שכן עד כה לרוב נמנע באפט מהשקעות בתעשיית ההיי-טק. בנוסף, ההשקעה בענקית הטכנולוגיה מגיעה אחרי שקארל אייקן – משקיע מפורסם אחר עם היסטוריה ארוכה של לקיחת הימורים והשקעות פעילות בחברות היי-טק – מכר יותר מ-45 מיליון מניות אפל שהיו ברשותו, ובכך חיסל למעשה את אחזקותיו בענקית ההיי-טק בטענה לחששות לעתיד צמיחתה של החברה, במיוחד ביבשת אסיה.

מי צודק הפעם?

השוק התנודתי בסין, הצורך הדחוף במוצר חדש, והמכירות הצונחות של מכשירי ה-iPhone – ובעיקר שילוב של כל אלו יחד – עלולים לייצר בעיות חמורות במיוחד בעבור חברת ההיי-טק המובילה, ומעוררים תהיות וסקרנות בנוגע לשאלה מי משני המשקיעים צודק הפעם בתחזיותיו.

מעניין להיזכר כי באפט, מי שהוכתר על ידי המגזין פורבס (Forbes) כאדם השלישי העשיר בעולם עם הון של 66.5 מיליארד דולר, השקיע עד כה רק בחברת היי-טק אחת והיא יבמ (IBM).

ברקשייר האת'אוויי קנתה את יבמ בשנת 2011, ומחזיקה כיום בנתח בשווי 12.3 מיליארד דולר מערך החברה. ב-2012, כשנשאל מדוע קנה מניות דווקא של יבמ ולא של אפל או גוגל (Google) ענה באפט כי "הסיכויים לטעות בגדול עם יבמ כנראה פחותים, לפחות בעבורנו, מהסיכויים לשגות בגדול עם גוגל או אפל. אני פשוט לא יודע איך להעריך אותן".

בנוגע להימור של באפט, ימים יגידו. אבל השפעת רכישתו של המולטי-מיליארדר ניכרה מיד במניותיה של אפל – שאיבדו כמעט שליש מערכן מאז אמצע אפריל, עת הודיעה החברה על כך שברבעון הראשון שלה ירדו מכירותיה לראשונה מזה 13 שנה. בעקבות הידיעה על ההשקעה עלו אתמול המניות ב-3.4% ל-93.50 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים