מארק צוקרברג מביע תמיכה באפל מול ה-FBI

מנכ"ל פייסבוק דיבר בוועידת המובייל בברצלונה על המחלוקת בין שני הגופים והשיק תוכנית חדשה להקמת תשתיות תקשורת לטיפול בנתונים בדור החמישי

מארק צוקרברג אתמול (ב') בכנס. צילום: אתר הוועידה

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook), מביע "סימפטיה" למנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, במחלוקת מול ה-FBI על הדרישה לפרוץ ל-iPhone של אחד המחבלים מסן ברנרדינו, אולם מצהיר כי פייסבוק תסייע לממשלת ארצות הברית בחקירת מעשי טרור, אם וכאשר תתבקש.

"אם יהיו לנו ההזדמנויות לתת עזרה בסיסית לממשל על מנת להבטיח שלא יהיו מתקפות טרור – ברור שננצל אותן", אמר בדבריו אמש (ב') בוועידת המובייל העולמית בברצלונה.

עם זאת, לדבריו, "דרישת דלתות אחוריות או ביטול הצפנה לא תעזור בהגברת הביטחון והיא לא הדבר הנכון לעשות. אנחנו מביעים סימפטיה כלפי טים ואפל. בו בזמן, אנחנו מרגישים שיש לנו אחריות גדולה, כמפעילי הרשת הגדולה הזאת (פייסבוק – י"ה), לעזור למנוע טרור ומתקפות מסוגים נוספים".

פרויקט לטיפול בנתונים בדור החמישי

בדבריו השיק צוקרברג את Telecom Infra Project, פרויקט שבמסגרתו תפעל החברה ביחד עם יצרניות מכשירים וספקיות רכיבים לעולם התקשורת כגון נוקיה (Nokia), אינטל (Intel) ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom) במטרה ליצור תשתית תקשורת כוללת לטיפול בנתונים בדור החמישי. החברות יפעלו יחדיו כדי למצוא דרכים יעילות על מנת להתמודד עם פעילויות שדורשות נתונים רבים, כמו צפייה בווידיאו או מציאות מדומה.

"אנחנו מוודאים שאנחנו משרתים כל אחד בעולם ולא רק את אלה שכבר יש להם אינטרנט, על ידי מתן אינטרנט מהיר יותר", אמר צוקרברג.

בפייסבוק טוענים שהפרויקט יגרום לכך שתעשיית הטלקום תהיה "יותר גמישה, חדשנית ויעילה", במטרה להגביר את הקישוריות בין בני האדם.

התוכנית החדשה מתכתבת עם פרויקט Internet.org של פייסבוק, שמטרתו להפיץ את החיבור לאינטרנט למקומות נוספים בעולם.  הפרויקט הושק באוגוסט 2013 וכבר הצליח להגיע למדינות רבות, כגון זמביה, קניה, קולומביה, פקיסטן ועיראק.

פרויקט נוסף של פייסבוק, שאף הוא נועד כדי להגביר את הגישה לאינטרנט, הוא Free Basics, שהרגולטור בהודו אסר באחרונה על הפצתו במדינה, בטענה לשמירה על הניטרליות של הרשת וכי מדובר ב-"קולוניאליזם דיגיטלי". הפרויקט מאפשר גישה לאתרים מסוימים, בהם ויקיפדיה (Wikipedia), אתר ה-BBC, אתרי בריאות, מזג אוויר וכמובן – פייסבוק עצמה.

צוקרברג הגן בלהט על הפרויקט בדבריו בברצלונה ואמר כי ההחלטה של הרגולטור ההודי "מאכזבת, פוגעת במשימה שאנחנו מנסים לבצע ולוקחת את הודו בחזרה לאחור – ובגדול".

הוא הכחיש שהפרויקט הוא חלק מ-"תוכנית מסחרית גדולה" של פייסבוק ואמר כי "קצת מצחיק" שאנשים לא מבינים שהכוונות של החברה טהורות, "אבל מדובר רק על חיבור אנשים לאינטרנט. אלה מטרה שלנו והשקעה שאנחנו מבצעים לטווח הארוך".

צוקרברג ציין כי החברה לא תמשיך בניסיונותיה להכניס את התוכנית להודו, בידיעה ש-"כל מדינה שונה מהשנייה" וש-"מודלים שעובדים במדינה אחת לא עובדים באחרת".

בהמשך דחה צוקרברג את החששות לפיהן לטכנולוגיה יש יותר מדי כוח והיא תשתלט על העולם בגלל יכולות הבינה המלאכותית, וטען כי היא לא טובה מספיק כדי להתחרות עם המוח האנושי. הוא ציין כי יש לבינה המלאכותית תפקיד חשוב במספר מגזרים, בהם מגזר הבריאות והמכוניות המקושרות. לדבריו, "אנחנו בכלל לא קרובים להבנה איך הטכנולוגיה עובדת ואך אחד לא באמת יודע איך המוח האנושי עובד".

כמו כן, צוקרברג דחה טענות מצד מפעילות סלולריות לפיהן יש להטיל על פייסבוק רגולציה כמו זו המוטלת עליהן, בטענה כי מדובר ב-"עסקים שונים לגמרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים