ננו דיימנשן הציגה מדפסת תלת מימד לכרטיס PCB רב שכבתי

במקום סבבי הרכבות מודלים מחוץ למקום בו נעשה התכנון והשקעה של אלפי דולרים, Dragonfly מאפשרת להדפיס את הכרטיס במשרד - ובתוך שעות ספורות

14/04/2015 15:49
דומה ללמבורגיני אבל זו מדפסת, דגם האלפא של Dragonfly. צילום: גלית רוזן

מכירים את משטח המעגלים המודפסים (PCB)? אותו לוח שמונחים בו רכיבים אלקטרוניים ויוצרים מעגל חשמלי? גם הם מגיעים לתלת מימד: ננו דיימנשן, השיקה היום (ג') את גרסת האלפא של המדפסת Dragonfly, שמאפשרת ליצור מעגלים מודפסים רב שכבתיים באופן מיידי.

מדי כמה שנים מגיעה טכנולוגיה שוברת שוויון, שמשנה את כללי המשחק בתחום ה-IT. כזו שמחשבת את הכללים שעבדנו על פיהם עד כה ומנסחת אותם מחדש. כך גם ההדפסה בתלת מימד, אחת המהפכות המדוברות ביותר בעולם המחשוב בשנים האחרונות, ובעיקר בשנה האחרונה.

כזה אבל מודפס. צילום: BigStock

כזה אבל מודפס. צילום: BigStock

העולם שלנו הופך אט אט להיות מודפס יותר: בניינים, אברי גוף, מוצרים תעשייתיים ואפילו מאכלים. ארבעה יזמים ישראליים החליטו לקחת את המהפכה התלת מימדית למקום קצת לא צפוי ולהפגיש בינה לבין עולם החומרה. כך הוקמה ננו דיימנשן, שעוסקת בהדפסת מעגל מודפס שבהתאם לצרכי המשתמש בו יכול להיות כרטיס PCB רב שכבתי.

ננו דיימנשן נוסדה ב-2012 על ידי שרון פימה, עמית דרור, סיימון פריד ודגי בן-נון. בשנים הספורות בהן היא קיימת הצליחה החברה, שנסחרת בבורסה בתל אביב, להפוך לחברה ציבורית, לגייס 16 מליון שקלים ולעסוק במחקר ופיתוח הדפסת אלקטרוניקה מתקדמת בתלת מימד.

אם עד כה עולם המציאות בו היו חיו מהנדסי אלקטרוניקה כלל סבבי הרכבות מודלים מחוץ לגבולות המשרד בו נעשה התכנון, חציית יבשות והשקעה של אלפי דולרים, המתנה של חודש כדי לקבל את הדגם ולעשות עליו בדיקות, הטכנולוגיה של החברה מאפשרת למהנדס להדפיס את הכול במשרד שלו בתוך שעות ספורות. מעבר לסכומי הכסף ולזמן שנחסכים בתהליך המקוצר, מסמנים בננו דיימנשן את שמירת המידע בארגון. חברות רבות אינן ששות לשלוח דרך הרשת טכנולוגיות חדשות מחשש לגניבת ידע, ולכן יש חשיבות רבה בשמירת תהליך ייצור האבטיפוס בארגון.

המדפסת החדשה עושה שימוש בננו דיו ייחודי מתוצרת החברה, המאפשר הולכה חשמלית ובידוד. בחברה מבטיחים כי היא תתמוך בדרישות הגבוהות של עולם האלקטרוניקה המקצועי. בין מאפייניה: הדפסה של מעגל אלקטרוני בעל מספר רב של שכבות, הדפסה מדויקת במרווחים של 30 מיקרון, רזולוציית עובי שכבה החל מ-3 מיקרון ועד 3 מ"מ, ורוחב מוליך של 100 מיקרון או יותר.

עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן, אמר כי "Dragonfly היא המדפסת הראשונה בעולם שיודעת להדפיס בו במקום מעגלים אלקטרוניים רב שכבתיים בתלת מימד. אנחנו צופים כי מעבר ליתרונות של חיסכון בעלויות וקיצור תהליכי הפיתוח, המדפסת שלנו תביא לשינוי תפיסה בעולם האלקטרוניקה ותאפשר למפתחים להציג חדשנות שחסרה כיום, בעיקר בגלל העלויות הכרוכות בפיתוח אבות טיפוס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים