תוכן שיווקי
בעקבות מפגש פורום C3

אתגרי המנמ"רים ב-2022 – והתפיסה שיכולה לספק להם מענה

"ההאצה הדיגיטלית שהחלה בתקופת הקורונה מעמידה בפני המנמ"רים אתגרים מורכבים מאי פעם, שמצריכים שינוי תפיסתי", אמר אלון שושני, סמנכ"ל המכירות של קבוצת SQLink, לאחר המפגש, שעסק באתגרי המנמ"ר לשנה הקרובה

03/03/2022 15:54
אלון שושני, סמנכ"ל המכירות של קבוצת SQLink.

תקופת הקורונה הובילה לשינויים משמעותיים באורחות החיים – שינויים שמשפיעים גם על המציאות הארגונית ועל האתגרים העומדים לפתחם של המנמ"רים. "העלייה בתעבורה הדיגיטלית והמעבר המסיבי לצריכת מידע, מוצרים ושירותים בלחיצת כפתור דחפו ארגונים רבים להרחיב את התשתית הדיגיטלית. הרחבה זו מולידה אתגרים חדשים עבור המנמ"ר", אמר אלון שושני, שמונה באחרונה לסמנכ"ל המכירות של קבוצת SQLink, לאחר שכיהן בשורת תפקידים בכירים ביבמ.

באילו אתגרים מדובר?
שושני: "פיתוח יכולות הדיגיטל, האנליטיקה והבינה המלאכותית מצריך מצד אחד הטמעת יישומים חדשניים, ומהצד השני התמודדות עם מערכות לגאסי ישנות. הפער ההולך וגדל וקשיי התקשורת בין יישומים ומערכות חכמות לבין מערכות לגאסי ישנות מתקרבים לנקודת האל חזור. ככל שמתרבים היישומים, עבודה בשיטת טלאי על טלאי עשויה להוליד יותר בעיות, ולהקשות על מאמצי ההתרחבות הדיגיטלית".

איך אפשר להתמודד עם ריבוי המערכות והיישומים?
"בשנתיים האחרונות מחלחלת ההבנה שעבודת הטלאים היא פתרון ארעי, כמו מבנה טרומי שאמור לפנות את מקומו למבנה קבוע ויציב. כדי להטמיע פתרונות חדשים באקו-סיסטם הדיגיטלי צריך להביט על המערכות הארגוניות בגישה הוליסטית יותר. אני קורא לגישה הזו 'אחד בפיתה'".

מהי גישת "אחד בפיתה"?
"כשאנחנו אוכלים פלאפל אנחנו לא קונים את החמוצים במקום אחד, את הטחינה במקום שני ואת הכדורים במקום שלישי. אותו הדוכן דואג לכך שכל המרכיבים הנחוצים למנה המושלמת יהיו באותה הפיתה, יתאימו האחד לשני וייצרו עבורנו ביס טעים. צריך להתייחס למערכות הארגוניות בדיוק באותה הצורה: במקום להטמיע אינספור יישומים על ידי אינטגרטורים שונים וליצור 'מגדל בבל' טכנולוגי, דרוש פתרון אחד, שמתכלל את כלל הצרכים והפתרונות למכלול אחד, שעובד כמו מכונה משומנת. כאן אנחנו, בקבוצת SQLink, יכולים לסייע".

כיצד SQLink יכולה לסייע למנמ"ר להתמודד עם אתגרי העולם החדש?
"קבוצת SQLink מונה יותר מ-2,500 עובדים ומציעה קשת רחבה של שירותים בעזרת החברות השונות שבה. הבנת אתגרי המנמ"ר והיכולת לספק מניפה רחבה של פתרונות לצרכיו המבוזרים הובילו אותה ליצור פתרון הוליסטי, שמספק מענה לצרכי הדיגיטל השונים, לרבות אפיון ופיתוח מערכות דיגיטליות מורכבות באמצעות החברה הבת זיגיט, שנרכשה אשתקד ושמתמחה בהובלת תהליכי CX ,UX ו-UI מתקדמים למתן פתרונות אפיון חוויית המשתמש, וכן בפיתוח מערכת ווב ואפליציות מובייל מתקדמות. בנוסף, SQLink מביאה אתה ערך גבוה בהבנת הצד העסקי והטכנולוגיה כמקשה אחת, וביישום פתרונות מתקדמים לחיבור בין מערכות הדיגיטל שאנחנו מפתחים למערכות הלגאסי של הארגון, ובמידת הצורך ליווי שדרוגים תשתיתיים".

אחד הפרויקטים האסטרטגיים שזיגיט ביצעה הוא פיתוח האב מרכזי עבור רשת מלונות פתאל, שמספק לה שכבת אינטגרציה עשירה, שמתקשרת בין מעל 12 מערכות שונות בתחום המלונאות. עמית מלר, מנכ"ל זיגיט, אמר כי "המטרה בפרויקט הייתה בניית אמת ארגונית אחת – הן מהבחינה העסקית והן מהבחינה הטכנולוגית. ההאב שנבנה חשף מיקרו-שירותים עסקיים, שמאפשרים ליצור אומני-צ'אנל מלא בין כל מערכות הדיגיטל והאפליקציות שבנינו מעל שכבה זו. האחרונה מאותן שכבות היא אפליקציית Yalla, שמאפשרת מכירת דילים בדקה ה-90 על בסיס מנוע בינה מלאכותית חכם, שמנהל את מלאי המלונות והכדאיות הכלכלית".

פרויקט נוסף של זיגיט הוא פיתוח אפליקציית התדלוק של קבוצת דלק, שמהווה ארנק סלולרי מלא לרכישות במנטה ולתדלוק בתחנות הדלק באמצעות אינטגרציה למשאבות הפיזיות וניהול כל עולם ערך הלקוח, בשילוב עם מועדון הלקוחות המנוהל.

עוד פרויקטים – בבנק הבינלאומי ובדואר ישראל

הפתרונות של SQlink חולשים גם על עולמות האנליטיקה, באמצעות החברות הבנות אופיסופט וג'יניוס, ומספקים מענה לצורך ההולך וגובר בניתוח דטה בנפחים גבוהים. יכולות מבוססות AI מאפשרות ללקוחות לנבא התנהגות משתמשים, להפיק תובנות אסטרטגיות ולייצר מנועי צמיחה משמעותיים.

פרויקט מעניין של אופיסופט הוא הטמעת מודל NLP של מלינגו בבנק הבינלאומי, במטרה לאפשר לו לפענח פניות מהלקוחות דרך כל אחד מהערוצים האפשריים, ולהפנות אותן לגורמים הרלוונטיים.

צביקה גולדרייך, מנכ"ל אופטיסופט מקבוצת SQLink.

צביקה גולדרייך, מנכ"ל אופטיסופט מקבוצת SQLink. צילום: ניב קנטור

צביקה גולדרייך, מנכ"ל אופיסופט, ציין כי "המוצר מתבסס על טכנולוגיית עיבוד שפה מתקדמות בשילוב טכנולוגיות למידת מכונה ייחודיות לשפות שמיות בכלל ולשפה העברית בפרט. המנוע החדש יאפשר לבנק לספק ללקוחותיו מענה ממוקד ומהיר, כמצופה בעידן הטרנספורמציה הדיגיטאלית".

עוד פרויקט הוא הטמעת מערכת קמעונאות BI 360, המהווה כלי עבודה מרכזי של יחידות הקצה ושל הנהלת דואר ישראל. המערכת פותחה על תשתית פלטפורמות ענן מתקדמות, ומאפשרת יכולות תחקור חדשניות לכלל יחידות הדואר ולאגף הקמעונאות בפרט.

חשוב להזכיר את דו"ח ה-OECD לשנת 2021, שמדרג את ישראל במקום הראשון ביכולת איסוף וניתוח מידע על ההון האנושי בשירות המדינה – פעילות שמובלת על ידי רויטל ויצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה, וצוות האנליטיקה של אופיסופט. באמצעות הפתרון של אופיסופט, הנציבות יכולה לבצע הערכות וחיזויים ביחס לעובדי המדינה ולבנות את מערך המשאב האנושי בהתאם לאתגרים בעתיד.

הגישה ההוליסטית של SQLink, שכוללת פתרונות דיגיטל, ביג דטה, אבטחת מידע, הדרכות ומיקור-חוץ, משמשת גופים מכל הסוגים: מגופי ממשלה ותאגידי ענק ועד לסטארט-אפים ולחברות ריטייל בגדלים שונים. את הגישה ההוליסטית, על שלל הפתרונות שיאפשרו למנמ"ר להתמודד עם המורכבויות החדשות, תשמח SQLink להציג בבר שלה. לפרטים נוספים אתם מוזמנים לשלוח מייל לכאן.

אירועים קרובים